/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HDD optager
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 06-01-16 17:05

Den gamle Philips hdd-optager skal udskiftes. Jeg søger en model, hvor man kan optage på den indbyggede harddisk og efterfølgende overføre til den indbyggede dvd-optager/afspiller. Findes den slags i dag?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 06-01-16 21:00

Er der nogen der bruger HDD optagere længere? Eller er alle for længst gået over til streaming tjenester som netflix.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 06-01-16 22:05

Det kan det se ud til

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-01-16 08:32

Jeg har igennem flere år brugt dette system,og har været yderst tilfreds.Prøv at klikke ind på HM-SAT,De,de har rigtig mange modeller,og også til favorable priser.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-01-16 11:04

Vi bruger en SAGEM. Her kan du optage to programmer samtidig og kan samtidig se en optagelse.

Vi har haft to af de gl. modeller - en hjemme og en til camping, og så har vi den som nedenfor nu.

Det skal bemærkes, at den nuværende model havde SAGEM en del problemer, men de byttede maskinen hver gang. Vores nuværende virker perfekt, og der har ingen problemer været med den.

Fx her.

https://www.happii.dk/TVradio-tuner/RTI90320-Tuneroptager/2318048?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 07-01-16 11:08

Alka
Kan man efterfølgende, som der nævnes af spørgeren, overføre det optagne til DVD?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 07-01-16 19:46

Ville lige høre,om du også vil bruge den til at modtage sat.tv. VH omahexen

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-01-16 23:21

For at kunne brænde ned på en DVD, er det nødvendigt, at det er en analog HDD optager. Disse laves næppe mere og det er ulovligt, at kopiere digitalt, så det er ikke muligt på de nye, hvad jeg ved af.

Har selv en Samsung med 2 tunere.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 08-01-16 08:43

CviC
De nyere TV i dag giver mulighed for at optage direkte på et memorystick eller tilslutte en DVD optager. Så det kan vil næppe være ulovligt.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 08-01-16 09:08

Som jeg skrev før,klik ind på HM-sat,der får du en sat reciever (Octagon SF 1008 G + SE) for omregnet 1.600 kr.Den har alt hvad man skal bruge.Har selv en ældre model,den er 8 år gl.og har fungeret upåklageligt.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 08-01-16 09:30

@obnot. Du kan vel ikke bruge det du har optaget andre steder og kopiering til DVD?

@omahexen. Er der MPeg4 på din optager?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 08-01-16 10:22

til CiviC. Ja.Men det er bedre,om du selv besøger siden,der står meget mere. omahexen.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 08-01-16 12:00

CviC
Jeg formodede at når jeg først havde det på en DVD optager at jeg så kunne kopiere det til et DVD medie.
Jeg har ikke haft behov for at afprøve det, men har blot optaget det på et memory stick og senere afspillet det på samme TV.

Da du stiller spørgsmålet
Citat
Du kan vel ikke bruge det du har optaget andre steder og kopiering til DVD?
har jeg set på http://digitalt.tv/optag-tv-via-usb/#ixzz3weHgEpQ3 at:

Optaget tv kan sjældent kopieres

En anden begrænsning der dog ofte ses generelt, er at der ikke er mulighed for at kopiere optaget tv til andre enheder og afspille det der. Oftest gemmes tv-optagelserne af copyright-mæssige årsager i et for andre enheder ikke læsbart format, og kan desuden kun afspilles på det tv du optog det på.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-01-16 12:23

Otnob, sorry, alle systemer i dag er sikret, så du IKKE kan kopiere en optagelse. Sevl en optagelse på en extern HDD, kan ikke vises på et andet TV - legalt!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-01-16 12:31

omahexen, Du skal optage fra menuen der viser programmer. Modtageren søger de programmer der kommer gennem en antenne, om parabolantenne er med ved jeg ikke.

Du kan læse mere om optageren her:

http://www.av-connection.dk/?PGr=5858

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 09-01-16 08:00

Til alka.Det er altså ikke mig der søger en optager,jeg har allerede 2 stk.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-01-16 11:39

Jamen jamen omahexen - sorry

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-01-16 15:10

For at lave nummeret med at optage på harddisken, kopiere til dvd og bagefter lave en computerfil af det,som kan redigeres og gemmes i et næsten vilkårligt format- så er det nødvendigt med en analog indgang på optageren. det er lidt tosset med digittal tuner som omformer til analog udgang, hvorefter optageren digitalisere igen. Men sådan kommer man uden om den digitale kopisikring.

Diskoptagere med analog indgang skal du nok lede noget efter ,eller købe brugt. Panasonic havde modeller som digitaliserer meget flot. Billederne er så du ikke kan se forskel på om de er kørt direkte digitalt til fjernsynet.