/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
gulv varme flow
Fra : spiren
Vist : 489 gange
10 point
Dato : 06-01-16 14:23

hej alle dygtige og ikke dygtige gør det selv mænd eller damer

jeg har gulv varme herhjemme og har endelig fået det til og køre ordenlig efter n har sat det op og samlet det forkert så mange timers læsning og lidt sund fornuft fik jeg det til og fungere.

mit spørsmål er skal flowet være ens til alle rum eller er det flowet der bestemmer hvis jeg eksempel gerne vil have et varmere gulv i badeværelse så ska flowet være hurtigere ??

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-01-16 17:17

Det varme badeværelsesgulv skulle vel egentlig have været planlagt med lidt tættere belægning med varmeslange.
Du kan jo eksperimentere lidt med at sætte flowet en anelse op og mærke efter?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 10 point
Dato : 06-01-16 17:45

Flowet skal være ens, og det får du ved at de længste strenge står fuld åbne, og de korte drosles ned.
Varmere gulv i badeværelses opnås kun ved at stille rumtemperaturen højere.
VH Palle

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 06-01-16 22:57

tak for svar har dog leget lidt med og få badeværelset varmt og har haft flowet ens i et par døgn synes bare ikke jeg kan få temperaturen op i badeværelset trods det den er sat til 24 grader

nogen forslag på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-16 23:33

Foran kredsene sidder en omløbstermostat der bestemmer temperaturen i kredsene, den skal vise ca 35 grader, noget mindre hvis du har trægulve.
Hvis du har trådløse termostater, skal du sikre dig at det er den rigtige der styrer flowet til badeværelset, og så se efter at akturatoren til den kreds åbner (Efter ca 30 sek)
Mærk så på slangen frem til bad, og retur.
VH Palle

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 07-01-16 10:34

hej igen palle lyder til du har meget styr på det her.

telestaterne er sat op rigtig og og der kommer og varm vand i retur slangen fra badeværelset synes bare ikke den spytter nok varme der ud ligger på omkring 16.1 til 16.8 kan ikke få den højere trods det den står til 30 grader dernede

og fremløbs temp er sat til 50 selveste ventilen/termostat er sat til 35-40 grader

men kunne lige prøve og skifte en telstat ud med en manuel og så bare åbne fuldt for den

ellers tager jeg gerne imod gode råd

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 07-01-16 10:35

Tip til en hjælper:
Køb et IR-termometer, så aflæser du meget hurtigere temperaturen (ændringer)

Koster vist en lille hund på ebay?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-01-16 22:45

Mystisk.
Telstaten kan bare tages af, så ryger stiften op og kredsen får fuld varme "Fuld varme er fra
selveste ventilen/termostat som er sat til 35-40 grader.
VH Palle

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 22-01-16 08:50

hej alle ser ud til fejlen er fundet den kreds jeg troed var køkken viste sig og være stue så der har været byttet rundt på rum termostaterne ergo så kom den længste kreds ikke til og stå åben da jeg har justeret på den forkerte

Godkendelse af svar
Fra : spiren

Dato : 22-01-16 08:52

Tak for svaret pallebhansen.

jeg fin justerre lige pt en dag var varmen på badeværet over 20 grader