/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Facebook - indsætte navne på billeder
Fra : ingelein
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 31-12-15 20:59

Jeg er medlem af en gruppe for en dansk skole i Flensborg. I øjeblikket sætter vi billeder ind af afgangsklasser. Det er umuligt at sætte navne ind på billederne, når det lille mærkat, hvor man kan sætte navne ind dukker op. Facebook tager bare selv et navn, som ligner - eller er det samme. Med andre ord, man er nødt til at være medlem på FB hvis man skal kunne sætte navne ind. Jeg har nu snydt lidt med de almindelige navne, som der jo findes mange ens FB profiler med. Mange har slet ingen profil på FB. Derfor vil jeg alligevel gerne sætte navne på.
Lige nu kan jeg snyde, ved at sætte et + tegn mellem for- og efternavn.
På Ipad fungerer det på en lidt anden måde - og af og til kan jeg sætte navne ind.
til gengæld kan jeg så ikke gemme, selvom jeg afslutter redigeringen.
Er der mon en naturlig forklaring på at man ikke kan skrive navne?
Ingeborg

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-16 09:46

Husk: Man må ikke uden samtykke offentliggøre informationer som kan identificere vedkommende på fotografierne ...heller ikke; hvis de er taget i det offentlige rum. Navne er personfølsomme oplysninger som kan føre til identifikation af vedkommende.

Det er i så fald et brud på persondataloven:

1.) https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=828
2.) http://www.datatilsynet.dk/offentlig/kort-om-persondataloven/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-16 14:35

Tak for svaret molokyle.