/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ytringsfrihed på FB & Internettet
Fra : ElvenaR
Vist : 349 gange
30 point
Dato : 31-12-15 10:48

God dag og Godt Nytår, senere kl. 24:00

Er det rimeligt, at folk anmelder andre mennesker til vedkommendes arbejdsgiver, hvorefter der sker en fyring.

På grund af diskussioner på Facebook, på Kandu.dk, på Internettet i diverse grupper og fora.

Diskussioner, som INTET har med arbejdspladsen (Bilka, Irma, McDonald, Fona, Magasin, Pizza-Joe, Fiskehandleren o.s.v) at gøre.

Diskussioner, f.eks om Brøndby er bedre end FCK. Om Buddhisme. Om Kristendom. Om ateisme, om Islam, om Kongehuset, om folkeskolen, om Anders And o.s.v

Men er det rimeligt, at visse personer, anmelder andre til deres arbejdsgiver på grund af meninger og holdninger, fra andre, som de ikke bryder sig om ?

Har vi ikke ytringsfrihed ? - Eller hvad ?

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 40 point
Dato : 31-12-15 11:18

Arbejdsgiverne holder såmænd også øje med hvad deres ansatte skriver på Fjæsbog, nogle går så vidt at de også ser efter om en potentiel ansøger opfører sig åndssvagt i fritiden eller bagtaler sin nuværende arbejdsgiver, illoyalitet er ikke populært selv om det går ud over konkurrenten.

Man ser desuden aldrig nogen her på Kandu som omtaler egen arbejdsplads ved navn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-15 11:44

Selvfølgelig: Vi har ytringsfrihed. (Så længe denne ikke kommer i konflikt med andre love.)

Men man må så også selv stå på mål for sine udgydelser!

Det er jo ikke sikkert at alle er enige med det, man måtte ytrer sig om i den forbindelse

Ryster man et æbletræ? Så risikerer man også... at få æbler i hovedet!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-15 11:49

Citat
Har vi ikke ytringsfrihed ? - Eller hvad ?

Jo da, men at ens meninger måske fører til fyring/ andet har ikke noget at gøre med ytringfrihed at gøre - du kan sige og skrive ´næsten´ alt bortset fra direkte racisme og opfordring til vold, så skal du bare se løjer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-15 11:50

Ytringsfrihed kan også være pres fra anden side? bare se muhamed tegningerne

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 31-12-15 23:13

Tak for svaret LuffeA ....

+ I andre i tråden