/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP!!! Slettet bruger på windows 10
Fra : ibop
Vist : 402 gange
47 point
Dato : 30-12-15 20:24

Håber stærkt på hjælp
Min veninde skal overtage min gamle laptop. Jeg har installeret windows 10 på den. Da min veninde skal have den, slettede jeg selvfølgelig alt og i min emsighed også min (den eneste) login bruger.
Nu kan jeg overhovedet ikke komme ind på pc'en. Hvad gør en klog????
Jeg har søgt på nettet, spurgt hos microsoft ( dog ikke fået noget svar ) Jeg kan ikke engang sætte den tilbage til fabriksinstillinger
Pc'en er en gammel Asus x661c

Godt Nytår til alle

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 57 point
Dato : 30-12-15 20:39

Hvordan hunne har du båret dig af med det? Normalt vil der altid være minimum en administrator konto. Og normalt kan man ikke slette den bruger der er logget på.
Er der en original gendannelses partition (Recovery) på maskinen? Så kan du jo gendanne den til samme tilstand som da den var ny. Så har du godt nok et stort arbejde med at geninstallere diverse opdateringer(programmer osv. men det er da en mulig løsning. Har du installeret en købeversion af Windows 10, eller har du opdateret fra Win 7, 8.0, eller 8.1?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-12-15 21:33

Når du booter så tryk på F9-tasten, så starter du op på recevery-partitionen, her får du mulighed for at sætte de op så den er fuldstændigt som da den var ny. Så formateres C-drevet og der lægges en helt frisk Windows installation ind.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-12-15 21:38

Foresten, sæt ca et halvt døgn af til div. opdateringer. Jeg vil anbefale at du går ind i Windows Update hver gang den er færdig med et sæt opdateringer og klikker på "Søg efter opdateringer".
Det er noget som tager tid!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-15 22:42

Det er muligt at den nye ejer kan logge ind og oprette sin egen microsoftkonto (hotmail)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-12-15 23:26

Du kan sikkert ved hjælp af dette software finde dine loginkoder til WIN 10 og lignende...

http://www.belarc.com/free_download.html

Godkendelse af svar
Fra : ibop

Dato : 31-12-15 01:25

Tak for svaret Brassovitski.
Den er opdateret fra windows 7. Jeg har prøvet at gendanne til fabriksindstilling. På Asus hjemmeside står der, jeg skal trykke F9, men det virker ikke.
Uanset hvad man ikke kan, så har jeg fået slettet min bruger. Jeg kan ikke vælge andre brugere. Har prøvet alt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-12-15 01:55

Citat
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/windows/how-downgrade-windows-10-to-windows-7-8-easy-3615606/
. Sådan kommer du tilbage til en tidligere version af Windows. Hvis altså du kan komme ind i Windows. Jeg vil tro processen evt. Kan startes ved at starte den .exe fil der kan starte gendannelses processen. Dette kræver at du har folderen Windows old folderen på maskinen. Jeg vil tro Microsoft support kan hjælpe dig, prøv at ringe til dem og forklar dem situationen.
Måske denne tråd kan hjælpe dig videre http://superuser.com/questions/219082/accidentally-deleted-user-profiles-on-windows-7-cant-log-on-with-other-users
Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men prøv og se om der er noget brugbart.