/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ytringsfrihed for Bjørn & Mohamad
Fra : ElvenaR
Vist : 501 gange
30 point
Dato : 30-12-15 10:07

Ytringsfrihed for Bjørn & Mohamad ...

Hvilke tanker gør du dig, når du har hørt dette interview,
fra Radio24.7 ....

https://www.facebook.com/Radio24syv/videos/1199992223362852/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 11:52

Jeg kender ikke til, hvad de har ytret til hinanden..?
Såvidt jeg har forstået, har Bjørn og Mohamad redigeret i deres facebook opslag...?

Men god hverdags historie om, hvordan en stakkels muslim bliver overfaldet verbalt af danske racister.
Men mon dog ikke, at Mohamad får en klækkelig erstatning af Bilka, fordi han selv har sagt stilling op. Nøjagtig ligesom alle andre får, når de opsiger deres stillinger.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 12:03

I øvrigt kan Mohamad/Bjørn tråden læses her:
http://nyhederne.tv2.dk/2015-12-29-se-facebook-traaden-der-fik-17-aarige-mohamad-fyret-fra-bilka

Det giver et lidt andet billede end 24/7 interviewet.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 30-12-15 12:40

Tak for link - Kaptajn-Tommy ...

Det, som det handler om, er ikke om Bjørn eller Mohammad har "ret".

Men om de må have de holdninger de har, og skrive det de vil - på FB ...

Uden, at de risikerer at blive fyret.
Vi har jo, som bekendt, ytringsfrihed i DK.

Så vidt vides, er det ikke sagt noget negativt om Bilka eller Bilkas ledelse, eller Bilkas ansatte.

*

Husker at Daniel Carlsen, med i Danskernes Parti. Formand.
Han stod foran Amalienborg som garder.
Det synes jeg var "fint nok". Da han ikke blandede sin holdning ind i det.

Men flere forsøgte vist at få ham væk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 12:55

Citat
Men om de må have de holdninger de har, og skrive det de vil - på FB ...

Uden, at de risikerer at blive fyret.
Vi skal lige ha' med, at Mohamad er ikke blevet fyret ! Han har selv valgt at sige sin stilling op.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 30-12-15 13:11

Han blev tvunget / manipuleret til at skrive under på en opsigelse.
Skrev han ikke under, så "fik det alvorlige følger for hans fremtidige arbejdsliv".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 13:30

Citat
Han blev tvunget / manipuleret til at skrive under på en opsigelse.
Skrev han ikke under, så "fik det alvorlige følger for hans fremtidige arbejdsliv".
Aner jeg noget smagsdommeri her..?

Ifølge TV-interview igår aftes på TV-Øst kl. 19.30 med Bilka's "Personalechef" var der ikke tale om nogen tvungen opsigelse - men Mohamad's eget valg. Og - ifølge "Personalechefen" - var Mohamad, hvis han fortrød sin opsigelse - velkommen til at sende en ny ansøgning.

ElvenaR, hvor har du dine oplysninger fra?

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 30-12-15 13:47

Nu citerer jeg kun det, som jeg har læst og hørt. Ved det jo ikke 100%.

Men oplysningerne er, bl.a fra Radio24syv :

https://www.facebook.com/Radio24syv/videos/1200132303348844/?theater

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 30-12-15 13:56
Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 30 point
Dato : 30-12-15 15:17

Mon ikke fyren er blevet ansat igen... Han har jo ikke sagt noger forkert eller racistisk eller fjendtligt..

Kun holdt på sin ret til at være glad for at være dansker i Danmark. Med en teenagers adfærd og sprog.

Han er måske ikke vildt god til at formulere sig. Men det har han fælles med mange andre danske drenge i den alder. Og jeg ved selvfølgelig ikke, om han er 1. 2. 3. 4. eller 5. generations indvandrer.. Om han er muslim eller ej. Det nævner han ikke. Og han hiver altså heller ikke skriftsteder frem for at styrke sin sag i debatten.

Det han ikke kan eller vil debattere, det griner han af. Meget ungt. Men meget forståeligt synes jeg.

Selvfølgelig har han ikke selv sagt op. Han skriver jo netop at han elsker sit arbejde. Ligesom han elsker at være dansker.

Jeg ser en meget ung ideologisk dansk mand, der hævder sin danske ret til at udtrykke hvad han mener og tror på: nemlig ytringsfriheden. FLOT! Det er da vellykket integration!

Jeg kan godt forstå at det pisser de gamle sure racister af!
Hvad stiller man op, hvis en lille unge står og pisser på ens nypudsede sko?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 15:36

Du skal læse det rigtigt - og jeg er desværre nødt til at korrigere dig når du skriver;

Citat
Om han er muslim eller ej. Det nævner han ikke.
Jo, endda masser af gange.

Citat
Kun holdt på sin ret til at være glad for at være dansker i Danmark. Med en teenagers adfærd og sprog.
Mohamad bruger mange gange : "Jeres land" - "I får os aldrig ud"

Kort sagt; Mohamad bruger "Jer og os" retorikken...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 30-12-15 16:24

Havde jeg været Bilka ejer, var han osse røget ud, Jeg ville sku ikke have en medarbejder som provokerer kunderne, og det er jo det som han gør. Han har fornemmet, at Bjørn ikke er en muslim elskende mand, derfor gentages i en uendelighed "jeg er i jeres land, og du kan ikke komme af med mig, hvad vil du gøre"
Nej, ingen medlidenhed med ham, eller, selvfølgelig er de sædvanlige idioter rykket muslimen til undsætning.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-12-15 16:44

Tommy, han er sytten år...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-12-15 16:49

Og når han bruger retorikken "jeres" og "vores" så kan det lige så godt være med meningen "dig" og "mig" i debatten.

Det er fantastisk, at en 17 årig knægt kan få en middelalderlig Dansker op i det røde felt..

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 30-12-15 16:51
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 16:55

Citat
Tommy, han er sytten år...
Ja ja....men du skriver jo;
Citat
Om han er muslim eller ej. Det nævner han ikke

Citat
Kun holdt på sin ret til at være glad for at være dansker i Danmark. Med en teenagers adfærd og sprog.
Og jeg svarer på din påstand.

Vi håber så, at han har lært et og andet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-12-15 16:59

Citat
Det er fantastisk, at en 17 årig knægt kan få en middelalderlig Dansker op i det røde felt..
Muligvis....I 60erne havde hvalpen nok fået en flad og så var den ged barberet.

I 2015 får den slags hvalpe stjernestatus i radio 24/7

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 31-12-15 00:01

Kode
Det er fantastisk, at en 17 årig knægt kan få en middelalderlig Dansker op i det røde felt..

Haha Tommy, hvis du skulle være middelalderlig, ville du være minimum 562 år gammel da middelalderen anses, at gå fra år 476 til 1453.

Kvinden mener selvfølgelig midaldrende, hvilket er noget helt andet.

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 31-12-15 08:44

Tak for svaret Birgitta

+ også tak til Kaptajn-Tommy og Reset

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-15 08:52

Det er arbejdsgiverens ret at lede og fordele arbejdet. Herunder at ansætte og fyre medarbejdere.

Jeg er stærkt i tvivl om man behøver begrunde afskedigelsen som andet end 'samarbejdsproblemer' (evt. i forhold til firmaets politik om kundepleje). Det er en meget brugt begrundelse, når man af den ene eller anden årsag ønsker at frigøre den ansatte fra ansættelsesforholdet. Jeg kan ingen steder læse at fyringen skulle være ubegrundet eller på 'forkert' grundlag. Det ville iøvrigt også være noget som arbejdsretten ville skulle tage stilling til.

Jeg tror nu nok at Bilka har sit på det tørre i denne forbindelse.

Hvor man så lægger sine sympatier? Det kan da aldrig blive Bilka's problem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-12-15 22:04

Næ. Jeg mente middelalderlig. Jeg kender ordene og kan godt stave.
Kender adskillige midaldrende mænd, som er ganske fornuftige.

Tommy er nærmest et fossil.

Men tak for de fine stjerner. Og rigtig godt nytår til alle. Uanset alder!

Vi kan jo ikke være evigt unge allesammen. Uanset fødselsattest! (Jeg er 67)

Okkeokke.. Det er vist snart min sengetid.......