/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gode flyttekasser
Fra : Grimstrup
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 29-12-15 16:01

Hej med jer,

Jeg står og skal flytte her om en måned, og jeg kunne godt bruge nogle gode råd om, hvilke flyttekasser folk har gode erfaringer med. Jeg har tidligere brugt flyttekasser fra Silvan, men jeg husker dem som noget tyndt bras, der ikke kunne klare en godt fyldt kasse.

Nogen som kan anbefale flyttekasser?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-12-15 16:11

Prøv Jem & Fix de har forskellige typer og størrelser.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-15 17:50

Undgå de billigste da de kun har 1 lag bølgepap, Bauhaus har 2 typer.
Køb også nogle af dem i halv størrelse.
Forskellen viser sig hurtigt da de tynde flækker i håndtagshullet og begynder at vælte til siden når man stabler flere tunge oven på hinanden, især når der er en smule fugt i vejret.

Den mest udbredte fejl folk begår er at fylde en kasse med bøger, det er bedre at fordele bøgerne og så fylde op med lette ting, f.eks. tøj, og de sidste par gange har jeg pakket følsomme ting ind sammen med tøj

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-15 18:45

Jeg bruger dem fra Bauhaus - de små billige.

Og som skrevet, lad være med at fylde op med tunge ting og sager.
I gamle dage ville flyttemænd ikke tage kasser der var fyldt til randen med bøger, de skulle pakkes om til det halve, sikkert fordi de ved at bunden ryger.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-15 19:00
Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 29-12-15 20:08

Det er (måske ikke overraskende) de professionelle flyttefirmaer, der bruger de bedste flyttekasser. De har ikke råd til kasser, der går itu eller ikke kan lukke ordentligt. Mange mener, at "Danmark" er det bedste og mest rimelige flyttefirma. Men da du nu selv vil flytte, gælder det om at få fat i kasser, der er lige så gode. Her kan 3 x 34 måske være en hjælp. De hjælper ved flytninger, men de behøver ikke altid stå for hele flytningen. Du kan være heldig at finde en dygtig 3x34 vognmand, der kan hjælpe helt eller kun delvis eller en lille smule. Hvorfor ikke prøve at se på opgaven med friske øjne og tale med sådan en vognmand. Måske kan han flytte nogle af tingene, som er for besværlige eller store for dig, og så kan han måske udlåne flyttekasser til dig, som enten du selv eller han flytter fra punkt x til y. Når man snakker med en professionel viser der sig næsten altid flere kombinationsmuligheder, end man selv havde tænkt på. Og så: God flytning!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-15 07:33

Citat
Her kan 3 x 34 måske være en hjælp.

3 x 34 er gode til flytninger og har også tæpper med til møblerne, men man skal være helt klar da af- og pålæsning er den dyreste del af regningen.
Kører man selv med som medhjælp på den nye adresse sparer man også lønnen til en mand mere.

Det billigste er hvis man har bil med træk eller kender en der har, så kan man leje en af de store lukkede trailere hos Shell, det kostede mig godt 1400 kr for 5 år siden inklusive betaling over Storebælt.

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 30-12-15 09:28

Tak for jeres svar.

Jeg hyrer et flyttefirma til det tunge arbejde, men jeg pakker selv kasserne :)

Jeg har kigget flyttekasser.nu og det kunne måske være noget. Det er sikkert ikke kasser af højeste kvalitet, men de skal også kun holde en enkelt gang.

Jeg har modtaget et par tilbud gennem et af de der "indhent flyttetilbud" hjemmesider. Tilbuddet lyder på fast pris 4.000 kr. fra København til Valby (ca. 10 km) fra 100 m2 på 2. sal til hus. Det må nu kunne gøres lidt billigere synes jeg, men nu må vi se. Det kan være jeg kontakter 3*34 eller Danmark og får et tilbud fra dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-15 09:58

Vedr. flyttefirma skal du lige passe på denne røver.

http://taenk.dk/nyheder/danmarks-vaerste-flyttemand-er-stadig-aktiv

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-12-15 17:04

Du skal da helt klart spørge flyttefirmaet som du hyrer, om de stiller flyttekasser til rådighed. Vi flyttede i 1972 fra Skanderborg til Fredericia - og havde bestilt flyttefirma i god tid. Firmaet sendte flyttekasser mange dage i forvejen. Men...................... da flyttedagen oprandt, udbrød der generalstrejke i DK og flyttebilen kunne ikke komme. Her stod vi så...... De mennesker, som havde købt vores hus, skulle selv flytte med egen bil - og ville komme samme dag. Efter mange genvordigheder lykkedes det os at finde en vognmand, som ville flytte for os. Dog skulle han først læsse nye møbler af i Århus. Pyh - ha, det blev midnat, inden vi kom frem til det nye hus.
Håber ikke at det sker for dig .'
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-12-15 09:28

Citat
Tilbuddet lyder på fast pris 4.000 kr. fra København til Valby (ca. 10 km) fra 100 m2 på 2. sal til hus.

Det lyder da rimeligt, flyttede 25km i 1995 og det kostede 3000.- med lån af flyttekasser.
Nogle år efter lejede jeg en kassevogn weekenden over og flyttede selv - det kostede 800.-

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-01-16 03:52
Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 10-02-16 12:39

Tak for svaret katekismus.