/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er der noget om snakken ?
Fra : ElvenaR
Vist : 449 gange
30 point
Dato : 29-12-15 10:34

Har Mersiha Cokovic, der selv er flygtning fra Bosnien - Sammen med hendes familie, fat i noget, væsentligt, her ?

http://www.b.dk/kommentarer/danmark-er-en-traet-adoptivmor

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-15 11:01

Intet nyt i det - at skribenten så tager en gammel historie op til gentagelse, er en helt anden ting.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-12-15 14:14

Danmarks ledelse i en nøddeskal vi sidder på hænderne og lader kobler af ulve æde vort surt opsparede velfærd, så vore ældre må lide den tort at få en uværdig alderdom, alt i mens at vore kristne symboler skal fjernes fra det offentlige rum!
At der ikke er udbrudt borgerkrig endnu er mig en gåde- men jeg håber at der er yngre kræfter der kan afværge den!
Bortset fra det!
Godt nytår
MV2

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 14:57

Citat
Har Mersiha Cokovic, der selv er flygtning fra Bosnien - Sammen med hendes familie, fat i noget, væsentligt, her ?
Ja her rammer hun sømmet klokkeklart og lige på hovedet.
Fantastisk godt set - og beskrevet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-15 16:05

ElvenaR ->

Hvem kan tage en samfundsstøtte fra LA alvorligt?

[ https://www.linkedin.com/in/mersiha-cokovic-9755b04a ]

Jeg har i hvert fald endog meget svært ved at finde hverken hoved eller hale i... hvad kvindemennesket egentlig mener?

Det er som revet ud af en manual i bortforklaringer og blind tro på socialismens undergang og "det fri marked's" fortræffeligheder. Pakket ind i en kontekst som uden sammenligning er langt ude i sovsen!

Selvværdet fejler dog intet:
Citat
PRIMÆRE KOMPETENCER
En stærk kommunikator, med et højt netværker gen. Kan begå mig på alle niveauer.

PERSONLIGE EGENSKABER
Målrettet - motiveres og drives af mål og resultater. Ambitiøs, gerne ved at løfte overlæggeren. Positivt sind og indstilling, som påvirker andre i samme retning. Passioneret og engageret. Effektiv og hårdtarbejdende. Empatisk med en god portion humor og selvironi. En motivator!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-15 16:09

Een ting må man lade hende: Hun kender tilsyneladende køreplanen indefra..
...med eller uden forsinkelser?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 29-12-15 17:48

til ElvenaR.
Man kunne måske opdrage sine børn at man ikke sviner den befolkning der bor i de lande man vil bosætte sig og måske være bare lidt taknemlig overfor det land og landets befolkning man er kommet til.
Så nytter det jo ikke at side ved spise boret og tale nedsættende om det land og dets indbygger som ofte hjælper dem med lejlighed og penge til mad samt husleje og andre ting.
En anden ting er disse gode mennesker der hjælper en masse folk med at køre dem til København dvs: de bryder den danske lovgivning ved at køre for disse mennesker.
Jeg er dybt rystet for hvor var disse "søde og hjælpende mennesker" da de svage og hjemløse danskere blev beskåret i bistandshjælpen da invalidepensionen blev beskåret samt de gamle som må gå i våde bleer og for lud og kold vand?
og børnehaverne som er ved at segne under for få ansatte samtidigt med at hele blå blok galer op om lavere skatte, disse politikere er efter min mening 5 kolonne folk, der vil gøre alt for at skære ned i de mennesker der absolut ikke har noget man kan skære ned i.
Disse søde og moralske mennesker som skulle komme ilende til for at hjælpe alle disse danske mennesker, var ikke at se nogen steder men de følte nok ikke at disse folk havde behov for deres hjælp.
Jeg er bare bange for at disse mennesker er ved at få nok, og hvad der vil ske når det sker, jeg tør ikke tænke tanken til ende, der vil opstå mere racehad med vold og det der er meget værre derefter vil der komme vold og det der er værre mod de danske politikere og meningsdanner det er det der ville kunne knuse det danske samfund, der vil altid være nogen der kommer til at betale regningen, indtil nu har det været de svageste der skulle betale, men jeg regner med at det vil ændre sig indenfor ganske kort tid og jeg vil meget gerne se hvor politikerene skal skaffe skatte penge til at øge politistyrken i Danmark til at holde ro og orden,
Hvis de danske politikere regner med at de slipper så er jeg bange for at de har forregnet sig.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-15 17:53

alan57 ->

Citat
Jeg er dybt rystet for hvor var disse "søde og hjælpende mennesker" da de svage og hjemløse danskere blev beskåret i bistandshjælpen da invalidepensionen blev beskåret samt de gamle som må gå i våde bleer og for lud og kold vand?

Vi kunne ikke være mere enige!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-15 18:30

Alle synger den samme sang - men ingen gør noget ved omkvædet

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 30-12-15 08:27

Man lugter straks hvor Mersiha Cokovic vil hen: Tag penge fra overførselsindkomsterne, så skal modtagerne nok få fingeren ud og komme igang med at forsørge sig selv. De skal bare sultes tilstrækkeligt, så letter de sig fra sofa'en. Så meget for hendes selvudnævnte empatiske evner.

Spørg hende hvorfor at f.eks. Bankdirektører og andre topchefer skal have så umanerlig høje lønninger, bonus og fratrædelses ordninger? Jeg gætter hun vil svare: For at tiltrække de dygtigste.

Besynderligt når man i hendes parti samtidig plæderer for lavere løn til nyansatte (indslusnings løn). Her er der åbenbart ikke brug for 'de dygtigste'. De skal sultes til at præstere.

Hendes argumenter holder ikke vand. Det er et modbydeligt menneskesyn.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 30-12-15 09:39

Mange ... Tak for svaret molokyle ...

+ Tak til alle deltagere ...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-16 10:07

Tænk at man i fuldt alvor og offentlighed begynder at sammenligne sine medmennesker med hunde ..eller andre 'kæledyr': SIT, DÆK, ROLL OVER.
Føj!
</MOLOKYLE>