/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Flot med ISDN, nu er det iOS
Fra : webgun
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 29-12-15 00:05

Jeg har en iPad , kan logge på extrabladet BT, tabersiden her , og så videre, men jeg kan ikke logge på Facebook, den melder fejl på båndbreden....fatter ikke en skid, Facebook har vel en fornuftig server. Når jeg får fejlmeldinger på nettet fra fb. Kan jeg logge på alle andre steder

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-12-15 01:08

ISDN kører 64kb/s på en B kanal eller 128 kb/s på to, hvor meget FaceBook kræver aner jeg ikke

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 29-12-15 01:14

Kørere 3G via iPhone,

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-12-15 01:20

ok, jeg forstår ikke lige ISDN delen, hvor kommer den ind i billedet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-12-15 08:34

Hvem hulen bruger ISDN i dag som vel også kræver et opkaldsmodem når folk skal på internettet.

Erhvervskunder kan dog stadig få det oprettet.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-12-15 09:57

ISDN og 3G har absolut intet med hinanden at gøre. En iPhone kan så vidt jeg ved slet ikke tilsluttes ISDN.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 29-12-15 10:05

Prøv at oprette et mobil hotspot og ser om det virker der.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-12-15 10:27

jeg har ikke en pind forstand på det du spørger om, men kan oplyse at min FB på ipad air 2 kører fint med TDC BREDBÅND 20/2
ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-15 11:13

iOS er jo bare Appels styresystem på - iphone / ipad / imac (microsoft bruger windows styresystem)
ISDN er jo det meget gamle system til internetforbindelse samtidig med samtaler på en fastnet telefon.

2G - 3G - 4G har forskellige dækning alt efter vor man befinder sig.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 29-12-15 11:20

Er du sikker på at du ikke blander ISDN og GSM sammen? ISDN er en standard for digital telefoni via de gamle kobberkabler, og GSM er en digital mobiltelefonstadard. Og disse er MEGET forskellige.

Det er ikke usandsynligt at dit problem har noget med dækningen at gøre, da en iPhone har et af de allerværste antenner og kan helt miste forbindelsen hvor andre mobilmærker stadig har en god dækning.

Så mit råd er enten ADSL eller fibernet som dog begge er en form for fastnet. Min erfaring er at fibernet giver den bedste og klart den hurtigste forbindelse. De fleste udbydere tilbyder trådløse routere til begge typer af forbindelser.