/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
FN's konventioner og aftaler
Fra : ElvenaR
Vist : 592 gange
40 point
Dato : 27-12-15 12:06

Lars Løkke Rasmussen, bebuder :

At der skal "kigges på" FN's konventioner og aftaler ...

A : Er det en god idé ?

B : Er der muligt ?

C : Hvad skal der så laves om på ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-15 15:16

Ja, det er da helt klart at man er nødt til at kigge på konventionerne. Verden er jo en helt anden i dag !
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-12-15 23:56

Der er for mange velfærdsmigranter, og desuden opdages der ikke flere ubeboede områder så der er heller ikke brug for at importere en masse for at få gang i sagerne.
Masser af de der kommer til Europa nu er folk der blot vil bo fredeligt selv om der ikke er borgerkrig i deres hjemlande, blot dårlige forhold, og det kan nu engang ikke være andres landes pligt at modtage disse eller overhovedet at behandle deres asyl- eller opholdstilladelse, så de skal afvises omgående.
Jeg kan heller ikke se hvorfor vi bliver nødt til at beholde udviste når de nægter at underskrive udvisningspapirerne, men de har jo advokater som beskytter dem..........de advokater burde selv betale deres ophold

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-12-15 20:20

ingelein, på hvilken måde er verden anderledes i dag, så vi bliver "nødt til" at kigge på konventionerne? Er vi blevet for fede og magelige til at yde mennesker på flugt fra krig og død en ordentlig beskyttelse?

LuffaA, hvordan ved du at der er alt for mange "velfærdsmigranter"? Er det noget du ved, eller er det bare noget du tror? Jeg kan oplyse dig om at "velfærdsmigranter" ikke får varigt ophold i Danmark, så det er sådan ikke så vigtigt om der skulle komme nogle få. Jeg vidste ikke at vi gav dem der flygter fra krig og død asyl i Danmark, fordi vi har "brug" for dem, jeg troede at vi gav dem asyl fordi de havde brug for beskyttelse. Danmark kan ikke udvise mennesker til den visse død, det handler ikke om advokater eller ikke, det handler udelukkende om barmhjertighed.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-12-15 20:38

Alting har jo 2 sider - og hvis man som jeg er født under 2. verdenskrig, lige syd for grænsen, hvor 3 personer i en 2,5 værelses lejlighed blev tvangsindlagt til at afgive et værelse til en flygtning, har man/jeg måske et lidt anderledes syn på flygtninge i dag, hvor de beklager sig over de forhold de bliver budt.
Jeg tror det er angsten for at vi med flygtninge slipper terrorister ind i landet udgør en væsentlig faktor i vores holdning til flygtninge.
Jeg frygter også at det er mennesker, som vi, som kommer her til landet, men med en helt andre forventninger end det de reelt kan få. og det er i visse henseender mere end vi kan tilbyde vore egne indbyggere, som har det dårligt. Jeg er bange for den misundelse i forhold til indfødte, som kan opstå, når flygtninge efter nogen tid har vænnet sig til at være i sikkerhed. De er ikke spor anderledes - går jeg ud fra, end du og jeg.
Ingelein

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 28-12-15 21:03

Jeg kender ikke ordlyden af disse konventioner! Hvordan lyder de, eller hvad hedder pågældende?
De har, som jeg har registreret, været forkerte fra starten begrundet i, at de ikke først og fremmest er lavet til gavn for retsindede: når velfungerende borgere er tilgodeset, kan man bruge det resterende råderum til de personer, som ikke er helt "fine i kanterne". Uanset alt så bør retsindede borgere sikres mod overgreb fra de "ufine"; jeg harmes, når en pågrebet er "en af politiets gamle kendinge". Det fortæller jo, at vedkommende ad flere omgange har brudt loven. Hvorfor skal retsindige lægge ryg til det? De, som gentagne gange begår overgreb mod andre, bør tages ud af "samfundets kredsløb"!

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 40 point
Dato : 28-12-15 21:16

Vi, og ikke kun i Dk, har desværre et flertal af politiske partier der laver politik efter folkestemningen, meningsmålinger, fokusgrupper mv. i stedet for at sige "Vi skal denne vej, følg os!"

For at skjule det lidt, spreder de systematisk misinformation, overdriver problemerne, underdriver udgifterne (fx udflytningen af 4000 stillinger for 100 mill kr)

Flygtningesituationen er i dag langt nemmere at håndtere, end da man kort efter 2. verdenskrig, da Europa var forarmet og sønderbombet (undtagen Hitlers lille kanariefugl), lavede FNs flygtningekonvention i 1951 (i øvrigt under dansk ledelse, Dk var da også første land der underskrev i 1952).

Vi i Europa er ufatteligt meget rigere end dengang, så det handler om (mod)vilje, ikke om at det ikke er muligt!

USA og nogle andre fjerne lande (fra Europa), skulle ikke nyde noget af at tage en del af de omkring 2 mill flygtninge, de fleste fra Tyskland, så det blev en rent europæisk opgave!

Når det er sagt, tvivler jeg på om vi kan/skal opretholde en model, hvor enhver der får ophold i Dk skal have alle sociale goder fra dag et. Men det bliver en hård nød at knække, alternativet kan næsten kun blive discountarbejdskraft/løn, det er der vist ingen (liberablende alliance undtaget), der vil acceptere!

Men at lave flygtningebyer, udenfor lands lov og ret, (=statsdrevne ghettoer med alt hvad deraf følger) er dog det tåbeligste jeg har hørt!

Tiderne er ikke til at kravle ned i hobbithullet, lukke døre og vinduer og håbe vi ikke bliver set, hørt eller fundet, men til at alle, Dk med, trækker på samme hammel for at løse dette, og andre problemer der kommer!

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 28-12-15 22:01

Dejlig med seriøse indlæg, som kan bruges til at få mere indsigt; tak til Vagnr!

Hvad skal egentlig til debat? "At der skal "kigges på" FN's konventioner og aftaler ... " Dette dækker ret så vidt eller er det kun ang. flygtninge?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-12-15 22:26

Link til flygtningekonventionen

https://da.wikipedia.org/wiki/Flygtningekonventionen

Det sidste dom udvisning

"Artikel 33. Forbud mod udvisning eller afvisning.

Ingen kontraherende stat må på nogensomhelst måde udvise eller afvise en flygtning ved grænserne til sådanne områder, hvor hans liv eller frihed ville være truet på grund af hans race, religion, nationalitet, hans tilhørsforhold til en særlig social gruppe eller hans politiske anskuelser.

Nærværende bestemmelse kan dog ikke påberåbes af en flygtning, som med rimelig grund må anses for en fare for det lands sikkerhed, i hvilket han befinder sig, eller som efter en endelig dom for en særlig farlig forbrydelse må betragtes som en fare for samfundet i det pågældende land."

især det med en flygtning "som med rimelig grund må anses for en fare for det lands sikkerhed, i hvilket han befinder sig.." overrasker mig meget, når man tænker på debatten om flygtninge, mistænkt, men ikke dømt, for terrorisme, skulle have dansk statsborgerskab!

Nu er det her sikkert "læse-let-udgaven", men det virker ret klart , at en rimelig mistanke (som efterretningstjenesterne har, men fx ikke vil uddybe offentligt for at beskytte deres kilder) burde være nok til at udvise/afvise den pgld.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 28-12-15 23:15

Hvad er til debat ?

Ja, Lars Løkke Rasmussen er "rimelig" (læs urimelig) ukonkret i sine udmeldinger. Det samme er DF, LA, Konservative og V som helhed.

Hvad, konkret vil disse partier have ændret ?
Spørg dem selv - For det svarer de ikke på. Synes jeg.
Hvor meget og hvor lidt skal ændres.
Kan man.
Skal man
????

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-12-15 23:33

Vagnr
Du glemte lige Marshall hjælpen efter 2. VK
https://da.wikipedia.org/wiki/Marshallplanen
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 00:05

Citat
Men at lave flygtningebyer, udenfor lands lov og ret, (=statsdrevne ghettoer med alt hvad deraf følger) er dog det tåbeligste jeg har hørt!
Ja underligt navn; "Flygtningelandsbyer"
Særligt når menneskestrømmen består af 80- 90% migranter. Send migranterne hjem igen og behold flygtningene til der bliver fred i deres land.

Konventionerne skal selvfølgelig gøres tidssvarende/genforhandles.

fun2
Citat
Jeg kan oplyse dig om at "velfærdsmigranter" ikke får varigt ophold i Danmark,
Ja, det siger du! Kan du også bevise det..? Feks. med links -eller andet brugbart..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 00:53

Citat
Ja, det siger du! Kan du også bevise det..? Feks. med links -eller andet brugbart..?

Det er egentlig underligt at idioten Tommy gider lade som om han ikke ved hvordan tingene virker.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-15 06:18

Ingelein

Citat
Du glemte lige Marshall hjælpen efter 2. VK

Marshall-hjælpen var en rigtig god idé, det stik modsatte af hvad vinderne gjorde efter WW2 og sikkert grunden til at vi (stort set) har haft fred i Europa siden.

Men jeg ville have svært ved at glemme den, min far arbejdede i OEEC i halvtredserne, hele familien boede i Paris. Jeg husker meget tydeligt køreturene i Europa en 10 års tid efter krigen, ruiner af huse og fabrikker, amerikanske, engelske og franske militærkonvojer, evige "Umleitung"s mv.

Men selv med den hjælp, var Europa langt fattigere end nu!

Forleden så jeg, at John Maynard Keynes, en fremragende britisk økonom, efter WW1

"var med i den britiske delegation, der forhandlede Versaillestraktaten frem, og forlod delegationen i protest over de høje skadeserstatninger, man afkrævede Tyskland. Han udgav derefter en bog, hvor han betegnede erstatningerne både som uretfærdige og som ødelæggende for hele Europas økonomi"

Så kan jeg ikke lade være med at tænke, havde man lyttet til Keynes, havde man måske undgået WW2!

Men det er kontrafaktisk historie

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 29-12-15 08:54

T*A*K til A*L*L*E - For jeres interessante svar ...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-12-15 10:39

Ja, jeg er jo født syd for grænsen, hvor der også var en del fuldtræffere i WW2. Husker lyskasterne på himlen, når vi i strakt galop under sireners hylen og med lillebror og nødvendige ting løb til beskyttelsesrummet 200 m borte. Jeg husker beskyttelsesrummets fugtige betonlugt, feltsengene, gasmaskernes klikken og gummilugt. Dagen efter samlede vi børn granatsplinter - det var vores trofæer, opbevaret i en cigarkasse. Min far blev altid hjemme med hovedet begravet under tykke tæpper for at aflytte radiomeddelelser, hvilket var strengt forbudt. 10-15 år efter krigen kørte jeg med min mor gennem Kiel til Universitetsklinikken og så mange gabende husruiner, ja hele ruingader.

Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 11:36

Citat
Det er egentlig underligt at idioten Tommy gider lade som om han ikke ved hvordan tingene virker.
Kære fontex.
Jeg har absolut forståelse for dine vredesudbrud - især når du ved, du skal tilbringe resten livet på den lukkede. (Det er måske ikke altid lige smart at fortælle psykiatriske patienter om deres fremtidsudsigter..?)
Men være dog glad for, vi ikke befinder os i 1960 - men i 2015 - derved slipper du for at få foretaget lobotomi (det hvide snit) Det må da være et lyspunkt i dit sølle liv.

Du, men især din hårdtprøvede familie, ønskes et rigtigt godt nytår.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 29-12-15 12:21

STOP da nu lige fun2 og Kaptajn-Tommy - det niveau klæder ingen og fortæller kun alt for meget om jer selv. Går I så langt ned, fordi I er anonyme, eller opererer I også på dette niveau i større forsamlinger?
Husk at tænke (det gør vi andre, når vi læser fra jer om jer - men jeg havde allerhelst været fri for denne debatform)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 12:34

Hvis vi nu lige, fordi det er jul hvor vi skal tænke på de svage i samfundet, skal prøve at tage Tommys ønske alvorligt.

Jeg skrev i et svar til LuffeA:
Citat
Jeg kan oplyse dig om at "velfærdsmigranter" ikke får varigt ophold i Danmark

Hvortil Tommy svarede:
Citat
Ja, det siger du! Kan du også bevise det..? Feks. med links -eller andet brugbart..?

Hvordan havde Tommy tænkt sig at jeg skulle bevise det? Skal jeg gennemgå samtlige mange tusinde afgørelser i asylsager der er foretaget de sidste 25 år og bevise at hver eneste person der har søgt asyl, men som ikke havde krav på asyl, er blevet nægtet asyl, og i det omfang det er muligt, sendt tilbage til sit hjemland? Eller er det tilstrækkeligt at fortælle at det er sådan loven er, og at formode at de rette myndigheder og domstole arbejder ud fra loven?

Derudover, er det ikke rimeligt at formode at Tommy godt kender loven, måske ikke ind i alle dens juridiske finurligheder, men blot på overordnet niveau?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 13:13

Citat
Hvordan havde Tommy tænkt sig at jeg skulle bevise det?
Nej selvfølgelig kan du ikke det, fordi, dit udsagn er rent NONSENS! Og kan derfor ikke bevises eller modbevises.

Ud af den menneskestrøm der i øjeblikket kommer ind over europas grænser, er de 10-20% reelle flygtninge, resten 80 - 90% er velfærdshoppere. Ingen -eller ganske få bliver måske sendt tilbage...?

Men fakta er, at disse velfærdsshoppere burde overhovedet ikke være i Danmark -eller i Europa, men sendes tilbage tilbage til, hvor de kom fra. Hele den danske velfærd er ved at smuldre. Tag udkants kommunen Lolland. Lolland Kommune har brugt 24,5 million på velfærdshopperi/flygtninge - derfor er Lolland Kommune nødsages til at skære 25 stillinger væk fra ældreplejen.......Og det sker i mange andre kommuner også. Nu nævnte jeg Lolland fordi, der har været en artikel om problemet...... Ser du, fun, det kan bevises.

Men bortset fra det. Giv de reelle flygtninge et sted at være, hvor trygheden er i højsædet. Når freden så indfinder sig i deres hjemland(e) skal de selvfølgelig retur igen, fordi, deres land skal opbygges igen.

Veldfærdshoppere = RETUR!

Citat
Hvis vi nu lige, fordi det er jul hvor vi skal tænke på de svage i samfundet, skal prøve at tage Tommys ønske alvorligt.
Det er også derfor jeg har forståelse for dine ukontrollér-bare verbale raptusser - for nu at holde os til journal-sprog.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-15 13:24

Citat
Lolland Kommune har brugt 24,5 million på velfærdshopperi/flygtninge - derfor er Lolland Kommune nødsages til at skære 25 stillinger væk fra ældreplejen

Godt nok imponerende lønninger, de har i ældreplejen i Lolland kommune, min hovedregning siger 980.000 kr pr medarbejder!???

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 13:33

Citat
Ud af den menneskestrøm der i øjeblikket kommer ind over europas grænser, er de 10-20% reelle flygtninge, resten 80 - 90% er velfærdshoppere. Ingen -eller ganske få bliver måske sendt tilbage...?

Kan du bevise det? Har du nogle verificerbare data til at understøtte din påstand?

Citat
Hele den danske velfærd er ved at smuldre.

Ja, den blå regering skal finde penge til afgiftlettelser på biler og skattelettelser til de rigeste.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 14:54

Citat
Kan du bevise det? Har du nogle verificerbare data til at understøtte din påstand?
Ja!! Bare læs de daglige aviser.

Citat
Ja, den blå regering skal finde penge til afgiftlettelser på biler og skattelettelser til de rigeste.
Det er ikke det emne der diskuteres. Meeeen, mon dog ikke, at billigere biler også kommer dem, som må køre på arbejde hver dag tilgode.

Citat
Godt nok imponerende lønninger, de har i ældreplejen i Lolland kommune, min hovedregning siger 980.000 kr pr medarbejder!???
Ja, det ved jeg ikke noget om. Jeg kan kun referere ud fra de artikler der står skrevet i Lolland Falsters Folketidene......Et sted skal de vel spare??? ............... "Google er din ven"

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 15:02

Det viser sig naturligvis at Tommy ingen belæg har for sine påstande.

Citat
Meeeen, mon dog ikke, at billigere biler også kommer dem, som må køre på arbejde hver dag tilgode.

Måske, men de billigere biler bliver betalt af nedskæringer i kommunerne, af nedskæringer på uddannelser og forskning, osv. Jeg ville egentlig hellere betale lidt mere for min bil, imod at mine børn kunne få en ordentlig uddannelse. Jeg vil også gerne betale topskat, hvis det betyder at de ældre kan få et rimeligt måltid her op til jul.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 15:17

Citat
Det viser sig naturligvis at Tommy ingen belæg har for sine påstande.
Hvilke påstande...? Jeg har ikke påstået noget! Jeg har refe......gentaget det, som kan læses i div. aviser -og ses på div. TV-kanaler så godt som hver dag.
At du så ikke læser aviser/ser TV, er ikke mit problem.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 15:32

Citat
At du så ikke læser aviser/ser TV

Ny lyver du igen.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 29-12-15 16:20

Lidt fakta til Kaptajnen og fun´s fight.

Ifølge denne artikel http://www.dr.dk/nyheder/indland/afviste-asylsoegere-fra-fire-lande-kan-ikke-sendes-hjem-under-tvang
går der 1348 rundt, og nægter.at rejse hjem.

Nogle ryger der dog retur. De seneste tal jeg har kunnet finde er fra 2013
http://www.dr.dk/nyheder/indland/afviste-asylansoegere-sendes-hjem-som-aldrig-foer

Nægterne skulle selvfølgelig tages i hoved og røv og så bare retur.

Hvis vi så skulle være så dygtige, at vi kunne sortere de ubegrundede nassere fra, og
"kun" står tilbage med ægte flygtninge, ville problemerne lagt fra være løst.
Fakta er jo, at asylen bliver ombyttet til permanent ophold. Her skal der virkelig strammes op, så
man fra start af, ved, at det kun er et midlertidigt ophold. Men som det er nu, sender familierne
en repræsentant hertil, hvor efter de resterende 5-10 stykker bliver familiesammenført.

I øvrigt er det særdeles ulækkert, at vi ser alle disse unge syriske mænd
rende alt hvad de kan væk fra konflikten samtidig med, at vestlige og russiske
tropper skal udkæmpe deres uendelige religiøse konflikter. Man kunne, så snart de satte deres ben
i Europa, give dem en kort militær uddannelse, og så hjem igen, og kæmpe
for fædrelandet.

Til ElvenaR
Selvfølgelig er det en god ide.

Om det er muligt, er straks værre, at udtale sig om.

Og hvad skulle så ændres?

Først og fremmest skal der tages ophold i første sikre land, så må vi andre
hjælpe de pågældende lande med det økonomiske. Den nuværende praksis med,
at rejse den halve jord rundt for, at komme til de mest attraktive lande, må
stoppes.
Retten til f.eks. et dansk pas skal fjernes. Man bliver sku harm over de historier
om "flygtninge" som ferierer i landet de skulle forestille, at være flygtet fra.
Kort sagt STRAM OP

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 16:41

Reset,

Man kan ikke sende flygtninge til et land der ikke vil modtage dem. Det er ret enkelt. Danmark tager heller ikke uden videre imod de mennesker andre lande kunne få lyst til at sende til Danmark.

Det er sådan set fint med midlertidig ophold, så kan man rejse tilbage når og hvis der kommer fred i ens hjemland. Spørgsmålet er blot hvor mange år vi kan tillade os at have folk til at sidde passivt og vente på at komme hjem, er det 10 eller 20 år?

Jeg går ikke ind for at tvinge nogen i krig.

Det lyder fint det der med at det først sikre land skal tage imod flygtningene, det sker også i vid udstrækning, der bor f.eks. over en million syriske flygtninge i Libanon, et land på størrelse med Jylland og en befolkning på 4,5 millioner. Men hvor meget hjælp har de fået af Danmark til at håndtere de mange flygtninge?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 17:00

Citat
Lidt fakta til Kaptajnen og fun´s fight.
Tak for links.
Jeg kan se fun2 har svaret dig. Ved hurtigt gennemgang af fun2 indlæg opdages hurtigt, hvor faktaresistens han egentlig er.

Alene denne her:
Citat
Danmark tager heller ikke uden videre imod de mennesker andre lande kunne få lyst til at sende til Danmark.
Jeg tror ikke at Danmark nægter at modtage deres egne statsborgere.

God "fornøjelse" til dig, Reset.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 17:04

Reset, du skriver:
Citat
I øvrigt er det særdeles ulækkert, at vi ser alle disse unge syriske mænd
rende alt hvad de kan væk fra konflikten samtidig med, at vestlige og russiske
tropper skal udkæmpe deres uendelige religiøse konflikter. Man kunne, så snart de satte deres ben
i Europa, give dem en kort militær uddannelse, og så hjem igen, og kæmpe
for fædrelandet.

Mener du i ramme alvor at flygtninge fra Syrien skulle tage tilbage og hjælpe Bashar al-Assad med at generobre landet? Eller skulle de tilslutte sig oprørene, som dagligt bliver bombet af russerne, med "vores" velsignelse?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 17:05

Jeg tvivler på at der er andre end idioten Tommy der "misforstod" det jeg skrev, så det gider jeg ikke rigtigt kommentere.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 29-12-15 17:39

Kode
Man kan ikke sende flygtninge til et land der ikke vil modtage dem.

Nej, det kan man ikke, men så må man prøve, at motivere de pågældende land. Det drejer sig
bl.a. om Irak, Somalia, Iran og flere nordafrikanske lande. Lur mig, om ikke de alle sammen mod-
tager statsstøtte fra DK. Fratag dem dette, indtil de makker ret.

Kode
Spørgsmålet er blot hvor mange år vi kan tillade os at have folk til at sidde passivt og vente på at komme hjem, er det 10 eller 20 år?

For min skyld kan de sidde på madpakkeordning indtil de beslutter sig for, at drage hjem.

Kode
Jeg går ikke ind for at tvinge nogen i krig.

Men det er i orden, at vestlige tropper sætter liv og lemmer på spil, mens de mellemøstlige unger-
svende driver den af i Europa?

Kode
Men hvor meget hjælp har de fået af Danmark til at håndtere de mange flygtninge?

Vi bruger al krudtet på hjælp til indenlandske flygtninge. Hver gang vi hjælper 1 her i landet,
svigter vi 10 i nærområdet.
Lidt om udgifterne her Lidt om udgifterne her:http://politiken.dk/indland/ECE2196193/ikke-vestlige-indvandrere-koster-danmark-milliarder/

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-12-15 17:59

Citat
Det drejer sig bl.a. om Irak, Somalia, Iran og flere nordafrikanske lande. Lur mig, om ikke de alle sammen mod-tager statsstøtte fra DK. Fratag dem dette, indtil de makker ret.

Der er konstant pres, herunder økonomisk pres, på diverse lande for at få dem til at modtage udviste flygtninge.

Citat
For min skyld kan de sidde på madpakkeordning indtil de beslutter sig for, at drage hjem.

Du ser ikke noget problem i at børn der er født og opvokset i Danmark, skal sidde på en "madpakkeordning" i 20 år og vente på at rejse hjem?

Citat
Men det er i orden, at vestlige tropper sætter liv og lemmer på spil, mens de mellemøstlige unger-svende driver den af i Europa?

De Danske soldater der sætter liv og lemmer på spil, gør det ganske frivilligt.

Citat
Vi bruger al krudtet på hjælp til indenlandske flygtninge.

Jeps, vi kalder det "ulandsbistand", men bruger det i Danmark, samtidig med at vi siger at vi skal hjælpe i "nærområderne"...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 18:52

Citat
Jeg tvivler på at der er andre end idioten Tommy der "misforstod" det jeg skrev, så det gider jeg ikke rigtigt kommentere.
Du er tilgivet. Bare du husker at tage din 25 mg. Fontex

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-12-15 19:09

Tommy, i EU hedder det FRONTEX!

https://da.wikipedia.org/wiki/Frontex

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-12-15 19:14

Citat
Tommy, i EU hedder det FRONTEX!

Ja men der, hvor fun2 er indlagt, hedder det FONTEX http://pro.medicin.dk/medicin/praeparater/1185

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 29-12-15 23:49

Kode
Der er konstant pres, herunder økonomisk pres, på diverse lande for at få dem til at modtage udviste flygtninge.

Ja, det er jo kræmmere af værste skuffe vi har med, at gøre. Ingen grund til, at tro, at det drejer sig om andet end at få malket diverse statskasser.

Kode
Du ser ikke noget problem i at børn der er født og opvokset i Danmark, skal sidde på en "madpakkeordning" i 20 år og vente på at rejse hjem?

Nej. De bliver her af ren bekvemmelighed. De kan vistnok få hjælp til genetablering derhjemme, men det er mere økonomisk givtigt, at blive her.

Kode
De Danske soldater der sætter liv og lemmer på spil, gør det ganske frivilligt.

Nåe ja, bum,bum,bum. Mon de ikke foretrak, at være fri for, at kæmpe muslimernes kampe.

Kode
Jeps, vi kalder det "ulandsbistand", men bruger det i Danmark, samtidig med at vi siger at vi skal hjælpe i "nærområderne"...

Ja, men hvis vi får begrænset tilstrømningen til Europa bliver der frigivet store midler til nærområderne.

Uanset hvordan du vender og drejer det fun2, er og bliver det i al fremtid en dårlig forretning, at hente muslimer til Europa.
Det er næsten ikke engang det værste fordi med muslimens tilgang til andre religioner og kulturer, bliver vi kulturelt udslettet. Med hjælp fra nyttige danske idioter.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 30-12-15 00:23

Citat
Nej. De bliver her af ren bekvemmelighed

Tja, det er så din udlægning...

Citat
Mon de ikke foretrak, at være fri for, at kæmpe muslimernes kampe

Var krigene i Afghanistan og Irak "muslimernes kampe", eller var det noget "vi" påduttede dem?

Citat
... bliver det i al fremtid en dårlig forretning, at hente muslimer til Europa.

Langt de fleste muslimer er ikke nogen vi henter til Europa, de kommer her af sig selv. Vi tager ikke imod dem fordi det skal være en god forretning, vi gør det fordi de ellers ville blive dræbt i deres hjemlande og fordi vi må bære vores del af byrden.

Jeg er slet ikke bange for at "muslimerne" skal "udslette" vores kultur, jeg er lidt nervøs for at højrefløjen skal afskaffe alt det der er dansk, med den begrundelse at de er bange for muslimerne.

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 30-12-15 09:43

Mange ... Tak for svaret vagnr ....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-12-15 12:02

Tak, ElvenaR!