/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kvalitetslommelygte
Fra : Jegkan-kandu
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 26-12-15 23:06

Halløj.
Leder efter en lommelygte i god kvalitet.
Der kan findes en masse på kinesiske hjemmesider m.v., men jeg vil hellere give lidt ekstra og få en god og holdbar lygte frem for, at tage chancen med noget kineserværk.
Jeg har kig på f.eks. LED Lenser. Disse kan skifte lysstrålen mellem koncentreret/spredt, men det virker bøvlet at man tilsyneladende skal trykke hhv. 4 el. 8 gange for at skifte lysstyrken.
Lygten må gerne være (meget) kraftig - jeg vil gerne kunne bruge den som cykellygte også.
Størrelsesmæssigt forestiller jeg mig noget der er ca. 15-20 cm. lang så den ikke "forsvinder" i en lomme et eller andet sted.
VH
Jegkan-kandu

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-12-15 09:08

De bedste: http://lygteshop.dk/maglite-40/ God søndag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-15 09:49

Maglite: http://maglite.com/shop/

(Danske priser:) http://lygteshop.dk/maglite-40/

Godt lys. Ikke billig, men solid.

Bliver brugt af Politi, Brandvæsen, Militær, jægere, lystfiskere ..og undertegnede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-12-15 14:14
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-15 15:08

Ikke for at genere samtlige indlæg, men de viste lygter har vist ikke LUMEN på mere end MAX 300 = det svarer til en gammeldags dynamolygte på en cykel.. der med nød og ?? kan oplyse gaden 5 meter frem.
Du skal op i mindst 1200 lumen før du får en kraftig lygte - og de er (kan være) meget dyre i DK.
Og lygten skal være af CREE typen - ZOOM tvivler jeg på du kan undgå
Du kan købe dem billigt på Ebay - også med et-tryks funktion - men hold dig fra deres batterier, de holder max ½ time til de store lygter.
Har selv lygter fra ´kina´ og de er faktisk rigtig gode og kan tåle både det ene og andet, har dog en jeg tabte og hvor linsen har løsnet sig, men en lille klat lim kan sikkert klare det problem.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cree%20lygter

https://www.youtube.com/results?search_query=+2000+lumen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-15 15:18

NB, angående zoom, det vender du dig meget hurtigt til, og kan klares med samme hånd.
Der imod er flere tryks lygter en pine - især hvis man står og skal bruge kraftig lys nu og her og den så begynder at sende SOS..

Jeg bruger små 4-600 lumens lygter når jeg er i udeskuret i mørket og de lyser fint op

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-12-15 19:03

http://www.camelion.com/en/products/flashlights/
Dette fabrikat har jeg haft meget glæde af. Robuste og holdbare lommelygter. Jeg har købt en hos Expert. En anden husker jeg ikke butikken, men det var en fysisk forretning.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 28-12-15 00:25

Jeg købte denne og er godt tilfreds med de 10W og 700 lumen

http://www.batco.dk/shop/1-led-arcas-2055p.html

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-12-15 07:34

Lige et link til en side hvor det er super lomme lygter og det bedste er at de ikke laver den sorte ring som alm lommelygter laver https://coastportland.com/flashlights/.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-15 09:50

mig-selv -> Du kan selv være 300 lumen. Maglite fås med op til 694 lumen. Så er den godt nok også lidt stor (..som cykellygte), men til gengæld kan du slå en tyr ned med den uden at den går i stykker ...lygten altså ..ikke tyren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-15 18:59

Der er to ting som ikke høre sammen må gerne være Meget kraftig og cykellygte

Pas på du ikke blænder bilen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-15 21:03

Citat
Du kan selv være 300 lumen. Maglite fås med op til 694 lumen.

OK, så alle lygter på siden - men stadig noget svagt lys man får til så mange penge - der kan man jo næsten købe ´Kina´ lygter til resten af livet - med mere end dobbelt styrke.

Måske en pande lygte var at foretrække??? og husk du ikke blænde andre som allerede skrevet.
Lygterne er også direkte skadelige for øjnene - jeg bliver ´forvirret´ et par minutter efter at have lyst mig selv i øjnene, jeg ser snefnug og andet godt, så kraftigt lys er det trods alt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-12-15 23:27

Citat
Har selv lygter fra ´kina´ og de er faktisk rigtig gode og kan tåle både det ene og andet, har dog en jeg tabte og hvor linsen har løsnet sig, men en lille klat lim kan sikkert klare det problem.

Du må gerne købe mine for 20.- (billigt) + post (dyrt) den ene er LED på CA 40 lumen - den anden er købt som 1600 Lumen = og den kan virkelige lyse - når der er saft på batterierne
Lyset er på ´flade´ Kina batterier (3xaaa) - som du gerne må få med i købet, men de holder ikke mange minutter.
https://www.dropbox.com/s/f8o0vd4sz5ipy5q/2%20lygter.pdf?dl=0

Kommentar
Fra : Jegkan-kandu

Dato : 30-12-15 00:06

Jeg tænker, at katekismus og mig-selv er lidt inde på det jeg er på udkig efter da kombinationen af stavlygte og cykellygte stiller krav til både størrelse og lumens. Er ikke meget for maglite. De virker for store i forhold til afgivne lumens.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-01-16 02:50

her er en god side med nogle test:
http://www.cykelstart.dk/?s=Lygter