/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
scriptfejlmelding
Fra : modersvilje
Vist : 438 gange
500 point
Dato : 25-12-15 13:51

Jeg har i mange år brugt Ni.dk som startside (vane) meget ofte får jeg meddelelser om scriptfejl
Det er en grå box der popper op og det gør den som regel 7 gange, også når jeg arbejder på politiets registrerblade popper denne scriptfejl-meddelelse op.
Hvordan stopper jeg dette? Har prøvet at gå i indstillinger og deaktiver script-meddelelser men intet hjælper - håber at der er en her på KanDu der kan vejlede mig!
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-12-15 14:36

Du kan måske gøre det Computeradministration - ellers brug en anden Browser.
Ellers er det en fejl på siden/eller din browser der ikke kan ´snakke´ sammen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-15 11:35

En scriptfejl på den besøgte side skyldes en programmørfejl og dette kan du intet gøre ved.

Dét du kan er at slå (script-)fejl fra i din browser.

I IE gøres det således:

Citat
Åbn Internet Explorer ved at klikke på knappen StartBillede af knappen Start Skriv Internet Explorer i søgefeltet, og klik derefter på Internet Explorer på resultatlisten.

Klik på knappen Funktioner, og klik derefter på Internetindstillinger.

Klik på fanen Avanceret, marker felterne Deaktiver script-fejlfinding (Internet Explorer) og Deaktiver script-fejlfinding (anden).

Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Vis en meddelelse for hver scriptfejl, og klik derefter på OK.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-12-15 12:48

Ok så har jeg prøvet med jeres råd og kan så bare vente, jeg har endvidere skrevet til Ni.dk så de ved at de ikke kan anbefales af mig.
Jeg giver besked når jeg har startet siden ti gange.
mvh
MV2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-12-15 14:05

nu er egenskaben createRange skyld i at jeg skal fjerne grå box for hvert anslag på tastaturet
her på kandu

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-12-15 14:15

Så er jeg på Mozzilla browser og nu går skriveriet bedre, tænk sig at der kom en scriptfejl melding for hvert anslag det giver på ovenstående ca 100 gange boxen skulle annulleres. Hvordan er det lige man får sine favoritter med over?
MV2

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 500 point
Dato : 28-12-15 09:21

Citat
nu er egenskaben createRange skyld i at jeg skal fjerne grå box for hvert anslag på tastaturet
her på kandu

Så er det næppe ni.dk den er gal hos, men hos dig selv. Nærmere betegnet din IE opsætning.

document.createRange() javascript funktionen er blevet ændret til windows.createRange() mellem tidligere versioner IE og IE11.

Jeg tror du skal prøve at nulstille IE

..helt og aldeles gå tilbage og derefter opdatere via Windows Update:

https://support.microsoft.com/da-dk/kb/923737

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-12-15 13:27

Nu har jeg prøvet og får at vide at dit link ikke gælder IE-11 så jeg kan ikke nulstille med Fixit.
Hvad gør jeg så? Bare for at nævne det så har der ikke været scriptfejl i dag (nu kommer Murphys lov garanteret)!
MV2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-12-15 17:18

Jeg har nu opdateret win 10 og (bang under bordet) har der ikke været flere anmeldte scribtfejl
så må vi jo se i morgen!
MV2

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 28-12-15 17:20

Tak for svaret molokyle. du kom nærmest og gav mig inspirationen
Tak for Det og godt nytår
MV2