/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cloning
Fra : omahexen
Vist : 344 gange
200 point
Dato : 24-12-15 09:14

Har brugt Any DVD cloner,som er blevet meget langsom,har desuden forsøgt med DVD Smith,Tipard og Formatoz,men uden held.Skal man vælge full disc,eller main movie ? Det drejer sig om Windovs 7.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-12-15 09:34

Hvad format skal det være i?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-12-15 09:40

Hvis det går langsomt, kan det være fordi DVD er beskyttet, prøv dette:
http://www.dvdshrink.org/
Ellers er handbrake et godt prrogram:
https://www.dropbox.com/s/bike3usr4wfi8bz/Handbrake.flv?dl=0
Jeg ripper kun Main Movie - eller får du alt med = menu og ekstra´s

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-12-15 09:43

?? Og du har vel plads på disken.

Hvis det går langsomt, kan det være din bitrate er for stor + du muligvis ripper til fuld HD
jeg bruger mellem 2000 og 3000 i bitrate og jeg kan ikke se forskel på original og kopi på mit 42* tv

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-12-15 09:48

Der findes også DVDSmith Movie Backup, men den har jeg været ude for at det ikke kan klare alle kodninger.
DVD Schrink kan du under åbning af dvd, se om den er kodet i den boks der kommer frem = husk at sæt afkodning til Europæisk under indstillinger.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 24-12-15 10:04

Jeg vælger altid langsomste brændehastighed for at være sikker på at brændingen går godt. Læsehastigheden lader jeg være maksimal. Men samtidigt gemmer jeg altid filen på HD i .iso format for at have en kopi så originalen ikke skal læses ind igen hvis kopien ikke er god nok.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 25-12-15 08:45

DVD,erne,som jeg vil overføre til PC,en er ikke kodede.Når jeg starter et program der skal clone,tager det meget lang tid (ca 60 min.) alene ved indlæsningen.Der skulle være plads nok på discen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-12-15 12:22

Det kan være fordi at enten læsehovedet eller CD/DVD'en ikke er helt rene. Jeg ved ikke helt hvad der er på markedet som almindelige mennesker kan bruge til at rense læsehovederne med, jeg har selv gjort det at jeg har skilt drevet ad og renset hovederne med en vatpind. CD/DVD'en kan tærres af med en klud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-12-15 14:48

Citat
er ikke kodede.

Så må det være hjemmebrændte - hvis du er så sikker.

Tvivler på det er drevet...har aldrig selv været ude for et CD/ DVD er stået af, men heller ikke noget jeg bruger dagligt.

Det kan være ridser/fejl i skiverne der gør læsningen langsom, det ender som regel alt med meldingen cyklisk redundanscheck - men i alle tilfælde er indlæsningen af skiverne særdeles langsom.
Der kan du bruge DVDFab, som har indbygget funktion ´SKIP´ alle fejl - det er gratis et par dage/uger:
http://www.dvdfab.cn/