/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bordopvaskemaskine
Fra : ferskenfe
Vist : 371 gange
20 point
Dato : 22-12-15 17:18

Hej derinde.
Er der nogen herinde, der måske kan hjælpe mig?
Jeg har fået sat en Quigg-bordopvaskemaskine til, den har fungeret fint nogle dage, men nu lyser påfyldning af saltindikatoren. Jeg har fyldt salt på, den lyser stadig, og vil ikke starte nogle programmer op? Jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op - den angiver ingenting i displayet, - det er kun saltindikatoren, der lyser.
Håber I kan hjælpe mig! Havde regnet med at bruge den i julen....
Bedste hilsner G

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 30 point
Dato : 22-12-15 17:57

Hvor gammel er den? Måske er der garanti, ellers må du jo nok have fat i en reparatør...

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 22-12-15 18:08

Huskede du at fylde saltbeholderen med vand inden du fyldte salt i første gang?
/Janus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-12-15 18:49

Der skulle gerne være vand i saltbeholderen. Låget skal sidde på plads uden at være strammet for meget.
Man bør altid "køre en tur" efter påfyldning af salt, da saltvandet helst ikke skal ligge for længe i bunden af maskinen.

Kommentar
Fra : ferskenfe

Dato : 22-12-15 23:05

Hej alle.
Tak for jeres input - jeg fulgte brugsanvisningen, dvs, fyldte vand i, salt og efterfølgende en vask. Den fungerede fint et par dage indtil dette nu er sket. Den var spritny, men købt via DBA, så har ikke noget garantibevis på den.
Jeg undrer mig over, at den ikke kommer med en fejlkode, men bare har saltindikatoren til at lyse - det synes jeg ikke virker helt godt.
Andre ideer? (-:

Godkendelse af svar
Fra : ferskenfe

Dato : 22-12-15 23:06

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-12-15 23:47

Velbekomme og god jul - håber du kan få den repareret...