/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows 10 driller
Fra : susss
Vist : 822 gange
100 point
Dato : 21-12-15 11:56

Min værktøjslinie jeg har nederst på startsiden..der er mange af de ruder den ikke vil åbne..jeg markere og den prøver at åbne men bliver bare en sort firkant som går væk igen..?? Hvad er der nu galt ?? Kan ikke åbne Dokumenter eller stifinder store ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-12-15 12:12

prøv at slukke og start op igen

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 12:43

Prøver lige et øjeblik

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 12:47

Nej det hjalp ikke..og jeg har prøvet at trykke på højreklik og markere billeder ...den prøver at åbne men lukker igen med det samme meget mystisk

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-12-15 13:36

Prøv lige at tjekke dine opdateringer...

Skriv Windows Update i ruden ved siden af startknappen...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 14:48

Eller Nulstil denne pc, hvis dette vindue ellers kan åbnes?

Tast Win-logo taste+i, klik på Opdatering og sikkerhed, klik så på Genoprettelse og følg anvisning.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 15:24

Opdatering var i orden har lige tjekket..den har hentet alt den skulle ned i nat..og der var ikke flere af slagsen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 15:29

Klaudi ved ikke helt..kan se den skriver den sletter indstillinger og apps...hvilken indstillinger sletter den så ? og skal den så hente windows 10 ned helt forfra ? for det tog 9 timer sidste gang for et par uger siden da vi havde Windows 8.1 og skulle hente 10 ned da vi ikke har hurtig net her ude på landet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 15:41

Lad være med at Nulstille, når du kan komme ind og se de indstillinger er der noget andet galt!

Kan du starte Stifinder på denne måde, Win-logo tast+E ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-12-15 15:46

Dette gratis program har jeg haft og har meget glæde af, det kan ordne mange problemer...

(der er også flere programmer i samme familie som er meget nyttige)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 16:04

Prøv evt at køre en systemfil scanning

tast Win-logo tast+X
vælg Kommandoprompt(administrator)
skriv sfc /scannow i kommandoprompt vinduet og tast Enter
der gå noget tid inden det er færdigt, genstart pc når det er færdigt!

Hva' så?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 16:55

Marken hvilken gratis program

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 16:57

Nej kan ikke komme ind med win +e

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 17:02

Der skriver den på Engelsk at jeg skal være admenstrator for at kunne bruge denne .Så det må jeg åbentbart ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 17:33

Så er du nok ikke logget ind som administrator

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-12-15 17:34

UPS...Linket smuttede vist i farten

http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarefree.php

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 17:50

Næ det er jeg åbentbart ikke..men har også lige ledt efter fejl..men intet hjælper meget irriterende.
Ja Marken der kan ske meget i farten..men mon den kan hjælpe med dette problem

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-12-15 17:57

Prøv det... Kan da kun håbe det kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-12-15 18:10

Nu fremgår det ikke helt klart om du har prøvet dette men det lyder til at være det der mangler:
h.klik på start --> klik på Luk computeren eller log af --> klik på Genstart.

Det mener jeg pga.
Citat
Opdatering var i orden har lige tjekket..den har hentet alt den skulle ned i nat..og der var ikke flere af slagsen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 18:30

Har prøvet at logge af mange gange og genstarte..men det hjælper desværre ikke...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-12-15 18:53

Citat
Har prøvet at logge af mange gange og genstarte

øhhhhhhh........... Hvorfor logge af og så genstarte, det er ikke det jeg skrev du skulle.

Prøv nu lige at lave en rigtig genstart, følg min anvisning.
Det er ikke sikkert at det hjælper men så har vi udelukket opdateringer som fejlkilde.

Husk at log af, sluk og tænd computer IKKE er det samme som at genstarte.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 18:55
Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 19:15

Klaudi har lige været der inde og ville finde systemgendannelse..men meget underligt så har den kun en hvor der står systemgendannelse af windows 7 ...Hvordan kan det mon være..det er jo ikke den jeg har .

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 19:21

EXTERMINATOR sorry har lige gjort som du har beskrevet...men det virker stadigvæk ikke...der kommer kun en sort firkant frem i 1-2 sek. også er den væk igen ...når jeg f.eks vælger billeder eller dokumenter.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 19:22

Marken har prøvet det link den fandt en masse fejl og den har rettet dem..men desværre hjalp det heller ikke. Den skrev også at der var en masse ting med Edge..men det bruger jeg ikke

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-15 19:23

Gad vide om der kun er at o stille pc-en tilbage

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-12-15 23:23

Citat
Marken har prøvet det link den fandt en masse fejl og den har rettet dem..men desværre hjalp det heller ikke. Den skrev også at der var en masse ting med Edge..men det bruger jeg ikke

Og du har haft maskinen genstartet og scannet en gang til?

Måske du lige skulle prøve at downloade Driver Booster fra samme side også...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-15 00:11

Du kan ikke åbne programmer fra ikonen på proceslinjen, kan du åbne programmer fra genveje på skrivebordet?
Mit forslag er at fjerne de ikoner som ikke vil åbne programmer eller stifinder, højreklik og vælg Frigør fra proceslinjen, derefter opretter du en ny genvej på skrivebordet og trækket genvejen ned på proceslinjen, for at ikonen skal blive der så højreklik op vælg Fastgør til proceslinje.
Nemmeste måde er at åbne stifinder ved at klikke på startflaget i nederste venstre hjørne på skærmen og klikke på Stifinder, når vinduet åbner klik så på Denne pc der kan du vælge en af undermapperne (Dokumenter, Billeder, Musik eller en anden mappe) som du venstreklikker på og holder musetasten nede mens du trækker mappen ned på proceslinjen

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-12-15 06:26

Jeg prøvede at køre en system gendannelse og der skrev den kunne ikke rette fejlen så nu kan vi slet ikke starte pc en op på startsiden ander ikke hvad vi skal den kommer med ideer om at nul stille osv,,der er andre ting den siger at vi kan finde og rette fejlen ..men ander ikke hvad jeg skal vælge uden at den sletter alt og starter forfra... skriver fra anden pc nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-15 11:15

Det lyder som om du bør nulstille computeren, det gjorde jeg med min for en måneds tid siden og den kører bedre end nogensinde nu, først forsøgte jeg at nulstille med at beholde filer det hjalp ikke men en total nulstilling hjalp, bagefter skal man så installere programmer med mere som forsvinder ved at nulstille

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-12-15 14:49

Jeg har nul stillet den..og er i gang igen..men google chrome havde desværre ikke gemt alle de hjemmesider vi havde...under importeret..kan man finde dem et sted ? forsvandt de også hos dig ovn ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-15 17:46

Jeg bruge ikke Google Crome men Firefox og den forsvandt sammen med bogmærkerne (jeg havde taget backup af bogmærker) men Foretrukne kan importeres fra Internet Explorer der forsvinder de nemlig ikke ved nulstilling.
Internet Explorer er ikke synlig som standard i Windows 10 men du kan finde den i Programmer på C drevet

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-12-15 19:32

Er det kun i Internet Exsplore de kan gemmes og hentes frem igen ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-15 20:32

Hvis du ikke har en backup af dine bogmærker eller foretrukne sider så er Internet Explorer det bedste bud på hvor du kan hente dem

Kommentar
Fra : susss

Dato : 23-12-15 11:07

Tak for videoen..men meget underligt så lægger den bare alle vores netsider oppe i værktøjslinien ikke under IMPORTERET FRA IE har gjort som de siger i videoen ..gad vide om der er markeret forkert et sted ??

Kommentar
Fra : susss

Dato : 23-12-15 11:12

Den viser kun Amazon -Lenovo og E-boks under Importeret ?? hvorfor kommer alle de andre hjemmesider ikke samme sted

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-15 12:28

Prøv at åbne Internet Explorer, er der noget i Foretrukne?
Måske du slet ikke har gemt noget og må starte helt forfra hvis du ikke har en gammel backup.
Måske er der noget i Windows old mappen, der er mine Foretrukne fra før jeg nulstillede.
Windows old er på C drevet og Favoritter er under Brugere > dit brugernavn > Favorites

Kommentar
Fra : susss

Dato : 23-12-15 13:37

Nej i Exsplore hentede den bare lige de samme ned fra Chrome af har lige kikket..så nu står der også bare Amazon- og de to andre

Kommentar
Fra : susss

Dato : 23-12-15 13:39

Jeg finder altid en hjemmeside og hvis jeg ønsker at gemme den trykker jeg på stjernen og markere fuldført..så har de altid være gemt under Impoteret fra ie , men den vil bare ikke gøre det den sætter dem bare i værktøjs linien en efter en .

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-15 14:50

Desværre kan jeg ikke hjælpe ,ed Crome browseren jeg kender den ikke.
Når du er på en hjemmeside du vil besøge igen og vil gemme adressen, så prøv at trykke på Ctrl + D tasterne, i alle browsere får du mulighed for at gemme siden i bogmærker eller foretrukne.
I Firefox skal jeg så være opmærksom på om siden gemmes på bogmærkelinjen eller i bogmærkemenuen, det er måske bogmærkelinjen som du kalder værktøjslinjen, prøv at se efter i det lille vindue om du kan ændre til bogmærkemenuen, det skal kun gøres 1 gang så vil browseren huske at du vil gemme i bogmærkemenuen i fremtiden

Kommentar
Fra : susss

Dato : 23-12-15 15:46

Nu har jeg endelig fundet ud af hvad jeg har gjort galt..når jeg trykkede på stjernen for at gemme en hjemmeside..glemte jeg i mappe feltet at skrive Importeret fra IE . Derfor lagde den bare alle links et andet sted på værktøjslinien..men takker mange gange for din kreativ hjælp her Rigtig God Jul .

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 23-12-15 15:47

Tak for svaret o.v.n..Takker mange gange..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-15 16:28

Citat
Rigtig God Jul
Tak i lige måde