/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lydspor/ kirkeklokke
Fra : mig-selv
Vist : 423 gange
300 point
Dato : 20-12-15 23:34

Har en klokke/melodi i hovedet der bliver ved med at minde mig om en ? kirkeklokke - bare meget laaangtrukket og slet ikke med en lyd som en almindelig klokke (Spøgelsesagtig og dyb tone) - samt der muligvis er et par små under toner af andre små klokker.

Lyden mener jeg kunne stamme fra 1970? / måske Pink Floyd/andre grupper der der var lidt fremme med Synticere?
Pink Floyd lavede også musik med lyde fra fodbold + en enkelt kutter (fiskebåd)

Mener ikke de er fra en film, men jeg kan tage fejl.
Så skulle det være noget Spaghetti Western = godt/ ondt osv - men ikke den klokke der lyder i mit hovede

OG meget gerne et link til ´lyden´.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 300 point
Dato : 21-12-15 04:07

Bare lige for at være sikker, det er ikke Hells Bells du tænker på:
https://youtu.be/etAIpkdhU9Q

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-15 05:07

Den var lige 50,000 pinger værd - men der ?? mangler lige en genstand - uhyggeligt at sådan en bjælde klang, så du er sikkert på rette spor ?????? eller jeg skal høre den et par timer´s tid
og det kan synkronisere med min HJERNE - masse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-15 05:13

Hvis du har noget i samme stil?? der minder om DET kirketårn - så må du gerne smide det her......
Men sgu da uhyggeligt at man ikke selv kan finde DET - syntes bare at klangen? blev hængende i flere minutter.

Hvad årstal er den fra? ikke musik jeg normalt lytter til ; men skide klokke......TAK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-15 05:16

Og efter at have hørt DEN -så kom jeg til at tænke på ??? noget IRSK folke, men det er vist for NYTNU
https://www.youtube.com/watch?v=etAIpkdhU9Q&feature=youtu.be
Og der røg vist et par ..........
TAK for den

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 21-12-15 05:17

Tak for svaret EXTERMINATOR.

DeN ringer stadig t

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 15:07

Her en med Jean Michel Jarre fra da han gav koncert i DK