/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Siden hvornår skriver TDC engelsk til os
Fra : ingelein
Vist : 737 gange
20 point
Dato : 16-12-15 16:33

Hej
I dag fik jeg en mail - uden at afsenderen var synlig.
Citat
Dansk forklaring, klik her:
http://tele.dk/2872

You are getting close to the quota of your mailbox or the quota of one of your folders. Please delete some of your messages. In case a folder quota has been exceeded, delete some messages from that specific folder.

The following is a more detailed description of the problem:

Mailbox or Folder Quota: folder
Quota Type: message count
Quota Available: 200
Total Quota: 1000

TDC Postmaster

Nu forstår jeg engelsk, men er det ikke noget formasteligt at skrive til danske kunder på engelsk som udgangspunkt, selvom de henviser til en dansk oversættelse.
Håber at en TDC medarbejer tager det op.
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-12-15 16:36

Er det i det hele taget TDC der er afsender?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-12-15 16:47

Det var da godt de skrev på engelsk, så har du da noget mere at brokke dig over!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-12-15 16:58

Gå ud fra at det ikke er TDC der er afsender. For så havde der stået TDC.dk og ikke tele.dk.

Giv TDC besked om den falske mail!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-15 17:22

På Dansk:
Citat
Dansk forklaring, klik her:
http://tele.dk/2872

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2872

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-15 17:24

Citat
For så havde der stået TDC.dk og ikke tele.dk.

Linket gåt til den Danske udgave.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-12-15 18:00

Jeg får hver mandag en mail fra YouSee om hvor mange mails der er i spammappen, og logger jeg ind kan jeg se hvor mange mails der ligger.
Men min mail er sat op til at slette efter hentning, så aldrig nogen problemer.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-12-15 18:12

Citat
Gå ud fra at det ikke er TDC der er afsender. For så havde der stået TDC.dk og ikke tele.dk.

Giv TDC besked om den falske mail!

Arhhhh mon dog, tele.dk er det navn de havde FØR de hed tdc.dk
Rigtig mange kunder har en adresse der ender med postx.tele.dk hvor x var nummeret på den postserver de lå på.

På et tidspunkt fik de nyere systemer og mailserverne blev sammenlagt.
De oprettede mail.dk som fælles indgang til deres systemer men der er jo ingen grund til at flytte postmaster da de jo stadig har de gamle adresser.

Grunden til at beskeden er på engelsk er faktisk ret simpel: de aner jo ikke hvad sprog modtageren forstår så derfor er det engelsk man sender på og med et link til en dansk oversættelse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-12-15 18:13

Det fik jeg i dag:

"
Tak for din tilmelding

Du har for nyligt sagt ja til, at vi må kontakte dig via e-mail.

Du kan nu se frem til, at vi holder dig orienteret med tips, tilbud og gode råd om dine muligheder med TDC.

Vi håber, at du på den måde får større glæde af de produkter, du har i dag. Samtidig håber vi, at det fremover bliver lettere for dig at vælge nye produkter, der matcher dine ønsker.

Vilkårene er, at TDC koncernen løbende må behandle dine regnings- og forbrugsdata mhp. markedsføring samt kontakte dig via e-post (e-mail, sms, mv.) i forbindelse med markedsføring og vejledning om telefoni-, tv- og bredbåndsydelser.
"

Det ser da ikke særlig engelsk ud?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 18:21

Nej - svendgiversen - og derfor undrer det mig at jeg i dag modtager en besked på engelsk. Hm......
Jeg var klar over at beskeden var fra TDC, da jeg havde åbnet den, men i Outlook var der ingen afsender på mailen i den boks, hvor der normalt står afsenderadresse.

Klaudi mener at jeg brokker mig - det har han da for en gangs skyld ret i, for det ligner ikke noget at skrive til danske kunder på den måde. Kan de ikke holde styr på deres Kunder, får vi vel også regningerner på engelsk fremover.

Ingelein

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 16-12-15 18:44

Citat
Håber at en TDC medarbejer tager det op.

Det vil en TDC medarbejder sikkert gøre, hvis du kontakter TDC.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 21:24

Tak for svaret ans.
Jeg har kontaktet TDC. Det værste er næsten at afsenderfeltet ikke er udfyldt i Outlook. Så normalt ville jeg ikke have åbnet mailen overhovedet.