/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
telefonnumre - finde person/firma
Fra : ingelein
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 16-12-15 10:08

hej vi har fået så mange advarsler vedr. telefonnumre med +39. disse numre genkendes vel ved at have et + foran ? og ved at have flere end 8 cifre?
Jeg vil gerne finde et telefonnummer som starter med 39####03. hvordan finder jeg det? Er det et ganske normalt dansk nummer? Har prøvet Kraks og de Gule Sider.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-12-15 10:15

Nej det er IKKE et dansk telefonnummer +39 er et italiensk nummer og +3906 er Vatikanstaten, altså der hvor paven bor.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 10:41

nu står der jo netop ikke et pls tegn eller 00 foran nummeret og vatikan nummeret burde jo også have flere cifre end de "normale" 8 cifre vi har på vores fastnet og mobiltelefoner?
Bare rolig, jeg er af den overforsigtige type, så jeg ringer ikke tilbage
mit spørgsmål drejer sig om en dansk person eller firma har et 8 cifret telefonnummer, som begynder med 39 og hvor man kan finde oplysninger om hvem der ejer dette nummer.
ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 10:42

pls= plus
ingelein

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 16-12-15 10:44

Hvis nummeret er 39 ## ## 03 uden + og kun 8 tal er dét et dansk nummer

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-12-15 10:51

0039 og +39 er stort set det samme. Og husk lige hvor lille Vatikanstaten er. Men Italien har uden tvivl flere ciffre end otte, uden at jeg dog ved hvor mange.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-12-15 11:01

Hov, jeg læste vist forkert. Jeg har selv flere gange søgt efter numre som jeg hverken har kunnet finde på Krak.dk De Gule Sider, eller Eniro.dk, Der er endnu et sted man kan prøve www.118.dk. Hvis du ikke kan finde nummeret nogle af disse steder så kan det ikke findes ud over at ringe til nummeret og spørge. Hvis det er et nummer som bare har ringet til dig uden at du har ventet noget opkald så er det formentlig et callcenter som enten vil sælge dig noget eller bede dig om at give dem et bidrag til et eller andet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-15 11:32

Hvis der kun står 39 # # # # 03 er det et dansk nummer.

Hvis du ikke kan finde det på nettet, så er det fordi den pågældende enten har hemmeligt eller udeladt nummer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 11:34

Hej ans
Nej vedkommende kan ikke have hverken hemmeligt eller udeladt nummer, når det vises som "vist nummer" på min telefon.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 11:35

Ja, men så bruger jeg bare min grundregel på dette opkald: Hvis det er vigtigt, ringer vedkommende nok igen!.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-15 11:45

For brugerne på kandu er det jo svært at finde et nummer 39 # # # # 03

Nu bruger jeg selv google, har du prøvet at taste nummeret ind i søgefeltet?

Måske andre også er blevet ringet op af netop det nummer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 13:00

ja jeg indser at det er svært for andre at google nummeret, når jeg ikke har skrevet det fuldt ud. men det er for at beskytte vedkommende. jeg kan jo ikke offentliggøre nogens telefonnummer. og jeg har googlet uden held.
ingelein

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-12-15 13:22

du kan anmelde det her

http://www.ukendtnummer.dk/

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-12-15 13:43

Jeg har selv et blacklistet nummer i mit system som starter med 39, men det ender ikke på 03. Og det er et callcenter som har irriteret mig.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 16:24

Alle forsøg giver "ukendt nummer".
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-15 16:54

Citat
Alle forsøg giver "ukendt nummer".

Hvis du heller ikke kan vinde den der ejer nummeret på www.118.dk så kan du være rimelig sikker på at vedkommende ikke ønsker at folk skal vide det.

Der er dog undtagelser: Af en eller anden grund kan IP-telefoner ikke altid blive registreret, det har jeg selv oplevet. Man kan ikke altid se på et telefonnummer om det er et IP-telefoniabonnement, for nummeret kan sagtens være blevet porteret fra en gammeldags telefonforbindelse.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-12-15 17:53

Det kan også være et "undernummer" til enten det kommunale eller en virksomhed.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 16-12-15 18:24

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 17-12-15 10:59

Hej ingelein
Du kan godt se nummer hvis det er slået til på hemmeligt nummer
Det har jeg selv ( hemmeligt nummer plus vis nummer )
Hilsen barmanden

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-12-15 11:12

Citat
Hej ingelein
Du kan godt se nummer hvis det er slået til på hemmeligt nummer
Det har jeg selv ( hemmeligt nummer plus vis nummer )
Hilsen barmanden

Hun har ikke problemer med at se NUMMERET, problemer er at finde navn og adresse på indehaveren af nummeret.

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 17-12-15 11:29

Det var et svar til tidligere indlæg

Hej ans
Nej vedkommende kan ikke have hverken hemmeligt eller udeladt nummer, når det vises som "vist nummer" på min telefon.
Ingelein

Barmanden