/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
TDC Homebox med "efterladenskaber"
Fra : ingelein
Vist : 790 gange
50 point
Dato : 15-12-15 17:45

Hej - Det er jo fint nok at TDC ved skift til en anden homebox i forbindelse med overgang til bredbåndstelefoni kommer og installerer gratis + gratis box, men hvorfor i alverden efterlader montøren en kasse med diverse dimser, som ikke lige skal bruges hos mig.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal med de ting - og jeg kan i telebutikken se at de kræver penge, hvis man skal købe dem der.
Det er da et enormt ressourcespild at lade mig sidde med en kasse elektroniske ting og dimser, som jeg ikke ved, hvad jeg skal med. Skal jeg bare smide skidtet ud?
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-12-15 18:06

Jeg formoder at du mener de stik og kabler som lå i den kasse som montøren tog boksen op af. Gem dem, for der er helt sikkert tale om telefon- og netværksstik og kabler som du enten selv eller en anden kan få glæde af. Min erfaring er at det ikke er noget som TDC vil have tilbage hvis du en dag skulle sige abonnementet op, så du kan roligt forære det du ikke skal bruge til en anden.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-12-15 18:47

Hej - på min blog, som kun bruges som nødløsning til upload af billeder, kan du se efterladenskaberne. Jeg kan ikke bruge dem - og ved ikke andet end at smide dem i skraldespanden.
http://strikinge-proveblog.blogspot.dk/2015/12/tdc-efterladenskaber.html
Denn blog bruger jeg kun til upload af midlertidige billeder. Det er det nemmeste for mig.
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-15 19:53

De bruger vel samme kasse både ved hjemmebesøg og når folk selv laver arbejdet, i og med der nu er 3 forskellige muligheder for vægstik der kan tilsluttes et modem.
Tænk ikke på de ekstra dele, de har en meget lav kostpris for TDC og det er besværligt for dem at registrere dem hvis de skal ind på lager.

Gammelt gratis telefonmateriel som fulgte med når folk oprettede fastnet skal nogle af underlige grunde stadig afleveres når det nedtages, men TDC sender det blot til genbrug.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-12-15 19:59

Hej LuffeA
Jeg tænker ikke så meget på TDC's kostpris, mere på det ressourcespild i forhold til at vi skal spare på verdens ressourcer. Det kan jo hurtigt blive til meget. lad os bare sige at 100.000 skifter udstyr.
Jeg er træt af at blive belemret med det kram, som giver mig dårlig samvittighed ved at have det liggende - og flytte frem og tilbage - og ved at droppe det i skraldespanden.
Ingelein
Ps. Jeg afleverer bare det hele i en Røde Kors genbrug - de kan bruge næsten alt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-12-15 20:23

Som der bliver skrevet.

De kabler der er tilbage er nogle der bruges til andre løsninger, hvis installationer er anderledes så ville nogle af disse også blive brugt.

Der handler om lagerplads (og prisen på dette) første gang TDC sender en pakke ud til kunden og der mangler et kabel, så er prisen på at håndtere manglen og sende dette ud, lang større ind ved at lægge dem i pakken. Og så skal de ikke have 10 forskellige pakker liggende på lager og buge tid på at finde den rigtige.

Til luffeA så er der en simpel grund til at du skulle sende det retur ( det er deres ejendom og man lejer udstyret) i meget gamle dage stod der på regningen som tillæg ( leje af klokke, telefon mm. 7-15 kr pr. Måned ) var der så nået galt gik man ned i butikken og fik det byttet. Efter at telefonerene blev billigere begynde folk selv at købe disse og med tiden lukket det ned

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-12-15 20:29

Jeg forstår udmærket, at man når man får boxen tilsendt og selv skal installere ,har diverse muligheder for at installere, men når montøren kommer med det, må han da også tage resterne med sig hjem igen. Jeg vil ikke belemres med dem. Når jeg har accepteret et svar herinde, sletter jeg billedet i nævnte blog.
Ingelein

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-12-15 20:38

Kunderne vil gerne have ting billigt ( men skal der en ud hver gang for at se hvad der skal bruges så kunden få det rigtige hver gang, så er det ikke billigt mere.og sender et firma nået ud et produkt ud og der er nogle kabler der mangler, så enten ringer folk og siger der mangler nået eller det kan de ikke bruge og sender det retur/ eller synes dårlig om (firmaet/produktet) fordi det skal købe et eksta stik så det passe hos dem/ hvorfor spare de10 kr som det sikker maks koster dem da de er et stor firma og jeg skal give 25-30kr for i en butik det er få dårligt. Det siger kunden videre til andre som tænker det skal jeg ikke købe

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-12-15 20:44

For filen da, er der slet ingen af Jer, som tænker på miljøet i den forbindelse? Hvis I kikker i min kasse i linket, er det da et enormt spild af plastik, kobber og arbejde. Havde der været 1 dims for meget ville jeg ikke brokke mig, men såååååå meget unødvendigt?
Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-12-15 21:12

Citat
For filen da, er der slet ingen af Jer, som tænker på miljøet i den forbindelse?

Jo da, men det gør de store firmaer ikke når det ikke koster mere.

Danish Crown sender masser af grise til Tyskland for at blive slagtet og så hjem igen hvor noget af det bliver forarbejdet og noget af det sendt ud til butikkerne.
De er hammer ligeglade med at der brændes en masse diesel af, bare det pynter på indtjeningen.

Og dansk kamillete bliver høstet, bliver sendt til Ceylon for at blive pakket i breve og kommer tilbage.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 50 point
Dato : 15-12-15 21:22

Både Røde Kors og Kirkens Korshær har genbrugsbutikker hvor de bl.a. sælger den slags ting. Aflever det sådan et sted, så kan andre få glæde af det og hjælpeorganisationen får en skilling til velgørende formål.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 15-12-15 21:30

Netop, det er jo det jeg skrev at jeg ville gøre.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-12-15 22:15

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.