/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mærkevare snyd på nettet - se her
Fra : ingelein
Vist : 490 gange
20 point
Dato : 14-12-15 09:53

TV 2 bringer følgende oplysninger, så se dig for, når du køber på nettet
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-12-13-pas-paa-i-julehandlen-hundredvis-af-netbutikker-er-fup-og-svindel
Ingelein

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 20 point
Dato : 14-12-15 12:11

Ja, man skal lige have hovedet/fornuften med når man køber på nettet...

Er det for godt til at være sandt, er det det i reglen også!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-15 14:38

@marken84
Jeg er vildt forarget over at mit barnebarn købte en GUCCI taske på nettet til 10.000 kr og solgte den samme dag for det dobbelte.
Det turde selv jeg med nogenlunde økonomi ikke gøre. Barnebarnet er 3. G'er med kassejob i Bilka.
Jeg synes det er vildt modigt, uansvarligt og tosset!
Hvem siger at tasken er ægte?
Ingelein

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 14-12-15 18:11

Folk er generelt for dumme når de tror de kan købe mærkevarer til 20% af normalprisen!!

Jeg har ikke en skid medlidenhed med de fleste af dem, da 'mærkedyrene' udmærket ved hvad varerne normalt koster (og det er kassen)!!

De bliver sådan set ofre for deres egen grådighed

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-12-15 18:40

Citat
Jeg er vildt forarget over at mit barnebarn købte en GUCCI taske på nettet til 10.000 kr og solgte den samme dag for det dobbelte.
Det turde selv jeg med nogenlunde økonomi ikke gøre. Barnebarnet er 3. G'er med kassejob i Bilka.
Jeg synes det er vildt modigt, uansvarligt og tosset!
Hvem siger at tasken er ægte?
Ingelein

Hvem er så blevet snydt?
Var dit barnebarn vidende om at det var en kopi, som så solgte tasken videre som værende ægte?

Jeg kan slet ikke forstå, at du kan skrive dette

Citat
Jeg synes det er vildt modigt, uansvarligt og tosset!

Hvordan kan det være alle tre ting, når du samtidig skriver

Citat
Hvem siger at tasken er ægte?

Hvis dit barnebarn har været vidende om at det var en kopi og så sælger den videre som værende ægte, så er det strafbart.

Hvis jeg var dig, så ville jeg aldrig have oplyst brugerne på kandu om ovennævnte.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-15 18:58

Tasken var skam ægte nok. Med certifikat, kvittering for køb et anerkendt sted osv.
Når jeg skrev denne tråd, er det fordi:
1. jeg synes at det er MODIGT at satse så mange penge på at man kan sælge den videre med fortjeneste
2. UANSVARLIGT, hvis hun ville komme til at hænge på tasken i lang tid, hvor hun måske kunne have brugt pengene til noget der var mere påtrængende end at have en dyr taske liggende i skabet. hun er ikke født med en guldske i munden.
3. TOSSET dækker købet efter min mening.

Nu gik det jo godt denne gang og ingen er blevet snydt. Stadigvæk kunne jeg selv aldrig have foretaget sådan en satsning! Slet ikke efter at have læst det link, jeg satte ind i starten. Men hun må jo have sikret sig ægtheden.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-15 21:21

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-12-15 23:46

Tja, man kan jo sige hun måske var lidt heldig/dygtig - jeg havde heller ikke turdet satse en sådan sum på foretagenet...

Glædelig jul Ingelein og alle andre som læser med her...