/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Retteknap ønskes ...
Fra : ElvenaR
Vist : 560 gange
10 point
Dato : 13-12-15 09:31

Kan Kandu.dk ikke installere en "retteknap", når man, som jeg, skriver små "tyrkfejl" (trykfejl).

Eller ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-15 09:48

Citat
Kan Kandu.dk ikke installere en "retteknap"

Det ville være en god ide, og så skal der os en SLET Rudolph knap på!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 13-12-15 09:54

"Retteknap" , du kan jo bare klikke på den lille lup, så kan du se, hvordan dit indlæg kommer til at se ud, får du sender det.
Hvis du så vil rette, så retter du bare før du sender

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-12-15 09:56

Det ville være en god ide, og så skal der også en SLET Rudolph knap på!

Genial idé

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-15 09:58

Desuden er der ingen, der forhindrer dig i selv at læse korrektur før du sender

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 10:16

T*A*K, ans ...

Ja, hvor er den "lille lup" ?

Men du har ret - Man bør vel læse korrektur, før afsendelsen ...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-12-15 10:30

det ville da ikke være smart. Tænker på dem, som kommer med noget forkert og senere retter det til noget, der er rigtigt. Men som regel fungerer en retteknap af den slags kun når der ikke er blevet svaret på ens indlæg. er der først svaret, kan der ikke rettes længere.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-15 10:45

Den lille lup er øverst i højre hjørne, der hvor du skriver dit indlæg.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-12-15 10:53

Citat
Men som regel fungerer en retteknap af den slags kun når der ikke er blevet svaret på ens indlæg. er der først svaret, kan der ikke rettes længere.

Jeg kommer på fora, hvor man kan rette/slette lige så længe, og tit, som man vil, og ja, det kan være irriterende, især når nogen går ind og sletter/redigerer indlæg, så en tråd ser helt forvirret ud.

På andre fora er der nogle begrænsninger, så man kan slette/rette i x antal timer. Men det har ikke noget med at gøre, om nogen har svaret i tråden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-15 11:11

Citat
Men du har ret - Man bør vel læse korrektur, før afsendelsen ...

Den kan vi passende lade gå videre, til visse avisers journalister.

Det kunne også være ønskeligt, at man kunne slette nogle af sine gamle indlæg. Der er da visse passager, skrevet for år tilbage, jeg helst ikke vil lægge navn til i dag.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-15 11:53

Flere steder har man 5 minutter til at rette eller fortryde, efter den tid fanger bordet.
Hvis man så har skiftet mening er det jo tilladt at skrive et dementi eller en undskyldning efter at være blevet angrebet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-12-15 12:05

Citat
Det kunne også være ønskeligt, at man kunne slette nogle af sine gamle indlæg. Der er da visse passager, skrevet for år tilbage, jeg helst ikke vil lægge navn til i dag.

Indlæg er Kandus ejendom, derved er brugerne også beskyttet af copyright, og i princippet bør de låses helt af, hvis nogen har brug for det kan de jo oprette nyt spørgsmål og så linke til den gamle tråd.
Det er ikke et problem herinde at tussegamle uaktuelle indlæg bliver besvaret, det er det et andet sted hvor 9 år gamle spørgsmål om køb af en brudekjole pludselig bliver besvaret. Bruden har formodentlig klaret det og desuden kan hun være blevet skilt siden
Det sker som regel hvis nogen falder over tråden via anden søgning på Google, og så svarer de uden at kigge på hvor gammel tråden er.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-12-15 12:25

Det skal helt klart ikke kunne lade sig gøre at rette. Det giver jo ingen mening at rette et spørgsmål. Så kan det jo ende med slet ikke at være det samme spørgsmål tråden starter og slutter med. Men det burde så absolut gribes ind over for titler/overskrifter der ikke passer til spørgsmålet f. eks. "HJÆLP". Alle spørgere burde opdrages til at komme med en præcis beskrivelse af hvad der udløste problemet, og en kort beskrivelse af hardwaren, hvilket styresystem der er tale om, når det er pc'r spørgsmålet handler om.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-12-15 13:29

jeg synes stadigvæk at man bør kunne rette, så længe ingen har svaret. Hvis man kan rette på ethvert tidspunkt, kan man jo gøre SORT til HVIDT, så spørgsmålet ikke længere har mening i forbindelse med de afgivne svar.
Men denne tråd er vel overlødig, for hvornår er der sidst ændret noget grundlæggende på Kandu?
ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-15 13:58

Man kan da godt rette inden der er svaret..........................nogle kalder det at annullere.
Og så skriv den rettede tekst i den nye tråd, med samme overskrift.

Eller bare rette, i næste indlæg............................det behøver jo ikke være en doktorafhandling.

Ps. Detværre er der mange af os, som er mere eller mindre ordblinde - og sådan er det bare.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 16:28

Jeg mener ikke hele sætninger, eller hele indholdet.

Men, hvis man lige gør en slåfejl, og opdager det - efter man har trykket på knappen "send".

OK - jeg plejer at skrive Bustar Lersen = Buster Larsen - Bag efter,
hvis jeg eller opdager fejlen/fejlene.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 16:31

eller = ellers !

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-12-15 16:43

Citat
Ps. Detværre er der mange af os, som er mere eller mindre ordblinde - og sådan er det bare.

Og det skal man bare acceptere. At vi alle har forskellige kompetencer. Jeg har altid haft let ved at læse og skrive. (Mener jeg selv). Dermed være ikke sagt, at jeg ikke kan lave stavefejl.
I 1.klasse lagde jeg ABC`en til side, og læste avisen i stedet.

Til gengæld, har jeg det ikke godt med tal. Matematik er for mig, noget der stammer fra en fjern galakse.

M.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 17:28

Sjovt, at du nævner det, Mosebaek ...

Altså det med tal og matematik. Det er heller ikke "lige mig".

Men dansk og sprog, historie, geografi - I skolen var mere "interessant", end regning og matematik.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 17:57

T*A*K til A*L*L*E

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 13-12-15 17:58

Mange ..... Tak for svaret ans ...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-15 18:37

Det er muligt at redigere i g+