/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook
Fra : PS.BMW
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 10-12-15 15:51

Er der begrænsninger i outlook med hensyn til gruppemails størrelse?
En mailliste på 30 kan ikke sendes, der skrives fejl i send / modtag.
En anden mailliste på 15 (mad samme emne) går fint igennem.
Der er ikke fejl i adresserne da di er sendt med 3 af gangen.
Er der et sted i funktioner/ indstillinger jeg har overset?

Mvh

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-12-15 16:02

Hvilket mailudbyder har du? Altså navnet efter @ - jeg ved, at der er problemer med at sende Gruppemails til alt for mange i @Gmail.com - jeg skal nemlig 1. gang pr. måned sende ud til 168 personer i en gruppemail, det kan ikke lade sig gøre fra Gmail, uden at jeg splitter det op i flere omgange - lidt træls!

Clou

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 10-12-15 16:11

TDC

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-12-15 16:14

Ok, der har jeg ingen problemer!

Clou

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-12-15 16:28

Ja, jeg ved at der i vores sejlklub kun kan sendes ud til 30 modtagere fra outlook
Ingelein

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-15 16:47

Har netop nu udsendt en Gruppemail denne gang fra min TDC konto (i stedet for min gmail, som jeg ellers plejer at bruge), til 168 mailadresser, de er gået igennem - det ved jeg for jeg har medens jeg sidder og skriver fået 3 kvitteringer for modtagelse af mailen!

Jeg bruger Outlook fra Microsoft Office pakken som mit mail program!

Clou

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 10-12-15 18:29

Forskellige mailudbydere har forskellige begrænsninger, der kan være forskellige begrænsninger på samme udbyder ved forskellig metode.

Et eksempel:
Googles GMail
De har en begrænsning der hedder maks 2000 modtagere pr mail, heraf maks 500 eksterne modtagere (modtagere der IKKE har GMail)
Hvis du derimod bruger SMTP (du benytter et mailprogram) til at sende med så er grænsen 100 modtagere pr mail.

Se mere om Googles restriktioner her: https://support.google.com/a/answer/166852?hl=en

Hotmail: De har en begrænsning der hedder 100 modtagere pr dag, men den er ikke helt fast, det kan godt være færre end det inden den spærrer din konto i 24 timer.

TDC: jeg mener at kunne huske at det er 300 modtagere pr time, jeg har ikke lige kunnet finde det.

Jeg har en mailserver på arbejde hvor begrænsningen hedder maks 5 modtagere pr mail.
Jeg har så også en anden mailserver hvor der næsten ikke er nogen grænser for hvad de må, eneste grænse er faktisk at deres postkasse "kun" er på 1000 MB og så er nogle få begrænsninger på hvilke filtyper de kan vedhæfte.

Og lige en reminder til dem der sender nyhedsbreve og deslignende, husk at skjule modtagerne (brug BCC) så i ikke får datatilsynet på nakken

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 13-12-15 12:50

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-12-15 13:40

Velbekomme @PS.BMW

Clou