/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bilradio strømstik
Fra : madglad
Vist : 342 gange
200 point
Dato : 10-12-15 12:33

min originale fiat radio virker ikke og vil sætte en ny i. den gamle radio får fint strøm men når jeg sætter stikket i den nye radio så sker der intet. der skal jo nok byttes om på ledningerne men hvordan skal de sidde ?..som i kan se på billedet er der to røde ledninger der kommer fra bilen på der hvide stik . håber der er nogle der kan hjælpe lidt med mit problem

link til billede
https://www.flickr.com/photos/136768156@N06/23624829876/in/dateposted-public/

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 210 point
Dato : 10-12-15 13:31

Det hvide stik. der er slet ikke noget at være i tvivl om med hensyn til de to røde kabler.
Den tykke er konstantstrøm fra batteri og den tynde er tændingsstrøm.
De andre derimod bliver et gæt.
Lilla og en sort med lilla streg, så hører de jo nok sammen, men hvad det er ?????
Så er der den hvide tilbage og det må jo så være den der er stel.

Det sorte stik:
Den røde er konstantstrøm fra batteri.
Den sorte er stel.
Den gule er tit tændingsstrøm.
Den blå med hvid streg, mon ikke der er udtaget til motorantenne.

Har dog oplevet at nogle radioer har byttet rød og gul.

Men mon ikke det står på selve radioen hvad de forskellige ledninger er til?

Du kan også være heldig at det er angivet på den gamle radio og så er det hele jo lidt nemmere uden så meget gætteri.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-15 15:00

På min gamle Fiat Bravo var ledninger så'n

Speaker Cabling BlockPositionColourUse
1 Light Blue / YellowRH Rear Speak +
2 Light Blue / WhiteRH Rear Speaker -
3 Pink / BlackRH Front Tweeter & Door Speaker +
4 Black / VioletRH Front Tweeter & Door Speaker -
5 Red / YellowLH Front Tweeter & Door Speaker -
6 White / BlackLH Front Tweeter & Door Speaker +
7 Light Blue / RedLH Rear Speaker +
8 White / RedLH Rear Speaker -

Feed and Earthing Block PositionColourUse
4 OrangeFeed From Ignition (only on when Ignition is on)
6 Yellow / BlackRadio Lighting Feed
7 Red Permanent Feed
8 Black Earth

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 10-12-15 21:43

Tak for svaret EXTERMINATOR. der skulle rød på rød og samtidig den gule på rød..underlig sammensætning og jeg sprang kun en sikring