/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
3D briller
Fra : janik
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 06-12-15 17:47

Jeg ville gerne prøve med en bluray og i 3D .
Men hvad for briller skal man købe ???

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 06-12-15 18:12

Det skal være af den passive type. Dem, man bruger i biografen, kan ikke bruges til TV.
Jeg bruger briller til dagligt og jeg har købt nogle 3D briller til at klipse på til 79kr.
Men du kan f. ex. finde nogle her :http://cdon.dk/hjemme-elektronik/tv/3d-briller/

Kommentar
Fra : janik

Dato : 07-12-15 19:19

Oki det er ikke de 2 farvede ??

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-15 19:41

Nej, de tofarvede blev brugt i '69erne. Det var en blandet fornøjelse. DR sendte for 20 år siden en Hitchcock i det format. De måtte sende den igen senere uden 3D!
I dag bruger 3D TV (jeg har et LG) polarisering : det ene glas er lodret polariseret og tillader kun "lodret lys" og det andet er vandret polariseret og kun det "vandrette" lys passerer. TVet viser så skiftevis mellem et lodret og et vandret billede, og det går så hurtigt, at hjernen ikke opfatter det,
De gamle tofarvede briller delte billedet op i en rød og et grøn del og man opnåede det samme som nu, bortset fra at hjernen lige skulle kæmpe med at øjnene så hver sin farve. Det er ikke let!
Hvis du er i tvivl, kan du smutte omkring Elgiganten og prøve dem. De plejer at have en skærm og nogle briller, så man kan prøve. Det er nok ikke det billigste sted at købe brillerne, men du kan så vælge nogle fra det link, jeg sendte.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-15 23:33

Har du et 3D TV ellers er det lige meget

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 08-12-15 00:56

Jeps. Jeg har 3D TV. Det er nødvendigt. Ved at købe en model, der var ved at udgå, fandt jeg et 42" til 3.400 kr.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 03-01-16 09:11

Tak for svaret ThomasCSR.