/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Manglende trådløs netkort..
Fra : holbaek
Vist : 954 gange
100 point
Dato : 05-12-15 12:31

Hejsa
Jeg har Pc HP presario cq58.
Har opdateret fra win 7 til win 10.

Derefter virkede min trådløse forbindelse ikke længere.
Kunne heller ikke finde et trådløs netværkskort længere.
Det går fint med kabel.
Gendannede pc'en til win 7
Stadig ingen trådløs forbindelse men kabel ok.
Har gendannet pc'en til fabriks tilstand.
Stadig ingen trådløs forbindelse kun med kabel.

Tasten (f12) som indikerer trådløs forbindelse lyser hele tiden orange og ændrer sig ikke ved tryk eller genstart.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Holbaek

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 12:59

Har du prøvet at genstarte din Router/ netværk - eventuelt nulstil Router, der er et meget LILLE hul i siden på den, som du stikker en nål eller lignende ind i, og holder den trykket ind til Routeren begynder at bippe eller lyse mærkeligt.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 05-12-15 13:08

Ja. Er prøvet men uden resultat. Pc'en kan ikke længere finde det trådløse netkort under enheder. Har prøver at åbne på bagsiden og taget det fra og sat i igen. Uden resultat.

Mvh.
Holbæk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-15 14:28

Den er vel ikke sat til FLY tilstand = ingen netforbindelse.

Klik på ikonet med linjernenede ved uret
evt "vis alle"
Flytilstand skal være mat og nedtonet.
Ellers klik på flyet og vent et øjeblik................så skulle dit internet vise sig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-15 14:53

Prøv at kigge i Enhedshåndtering, er der gule advarsler ud for noget, så fjern det ved at højreklikke på det og vælg Fjern.

Prøv så at genstarte PC.

eller....

Hent driver til wifi her, der er 3 muligheder

Broadcom Wireless LAN Driver for Microsoft Windows 7
Ralink 802.11 b/g/n WiFi Adapter
Atheros Wireless LAN Driver

http://laptop-driver.blogspot.dk/2013/03/compaq-presario-cq58-windows-7-drivers.html

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-12-15 17:58

Havde et ligende problem da jeg opdaterede fra w7 til w10 og bøvlede meget med det.

Jeg brugte først netkabel for at komme på nettet, og fandt en gammel win8 driver på netkortets hjemme side det virkede periodevis.

Så vidt jeg husker købte jeg et lille N- usb-wifi kort. Forbindelsen var meget langsom, og det endte med at jeg købte et nyt intel7260ac kort. Da det kom i maskinen kom det hele til at virke nærmest af sig selv.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 05-12-15 20:17

Helt
Tak for jeres svar.
Den er ikke på fly tilstand..
Har været omkring enhedshåndteringen. Kan ikke finde enheder som ikke tilsyneladende skulle virke.
Har prøvet at installere driver til det trådløse netkort men den kan stadig ikke finde kortet i enhedshåndteringen.
Lader lidt som om at den slet ikke kan finde kortet, som om der ikke fysisk sidder et kort i porten, hvad der jo gør..
Kan det at tasten til trådløs ikke kan ' slukkes ' gøre at den ikke kan finde kortet og kan denne tast evt. Deaktiveres. Så den kan finde kortet igen.

Kan selvfølgelig blive en nødvendighed at købe et nyt kort.

Mvh
Holbaek

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-15 20:44

Det er vel ikke blevet "disablet" i BIOS?

Hvis det ender med nyt kort kan denne lille USB dims til en 100 kr. erstatte det!
https://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-netkort-printserver-mv/TL-WN725N-USB-Adapter-/2343161

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-12-15 20:45

Spørgsmålet er også lidt hvad din fritid er værd i kroner.

Lad os sige at du kun har et N-kort - men du måske senere måske vil have et AC-kort. Så koster det kun ca. 70 kr på Ebay.
http://www.ebay.com/itm/Intel-Dual-Band-Wireless-AC-3160NGW-WiFi-Bluetooth-NGFF-802-11AC-TMPG-/161865101172?hash=item25afe96f74:g:yA4AAOSwl9BWJ6jW

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-15 20:47
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 21:03

Citat
Jeg brugte først netkabel for at komme på nettet, og fandt en gammel win8 driver på netkortets hjemme side det virkede periodevis.

Havde samme problem ? engang, med et par Kinesiske USB fiduser (usb Wifi dongles) de findes af softwaren men ellers ingen kontakt til resten af Verden - trods netværk findes og koder indtastet.

Hvis du løber ´tør´ for råd osv, kan jeg smide de drivere på nettet som jeg har, som fulgte med en anden (Noget med navnet EDUP), mener nemlig ikke det er de samme som man kan hente hos fabrikanten hjemmeside.
Og den EDUP?? virker perfekt på min PC Win7 - jeg bruger den bare ikke, da hastigheden bliver nedsat osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 21:12

Kan hentes her - klik på autorun ikonet og vælg DANSK sprog:
https://www.dropbox.com/s/l9s72zo5h7s3w9q/EDUP%20LAN%20DRIVER.rar?dl=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 21:14

Der kommer Kinesisk tekst op som du skal klikke dig videre på = når du har klikket på Autorun.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 05-12-15 21:22

Hey
Takker igen.
Har tjekket i bios.
Hælder nok til at købe mig et nyt kort hvis udgiften ligger i det leje.

Er til gengæld nu blevet noget usikker omkring
Hvis det er tasten trådløs som driller.
Hvis kortet er slukket er det vel ikke synligt som enhed.

Mvh
Holbaek

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 21:34

Du kan afbryde softwaren/ netværket nede ved uret nederst til højre - hvor der også burde stå om du er tilkoplet eller ej.
For tiden kan jeg se 3 netværk (2 sikre og 1 ukendt), uden de er tilkoplet/koder osv, skulle bare se om skidtet på mit link virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-15 21:48

Hvis der i enhedshåndtering ikke er nogen markeringer og alt stå på en lodret række, så leder computeren ikke efter noget. (h-klik på vinduet nede til venstre og vælg enhedshåndtring)
Men det trådløse netkort skulle gerne kunne ses i enhedshåndtering.
Der skal være 2 kort hvis du folder ud med pilen ved netværk
Hvis der vises 2 styk så fortæl hvad de hedder.

Jeg har en HP tilstede lige nu. Dog ikke din model men en der ligner.
Kabelnettet er taget fra.
Tasten med antennen som også er F12 reagerer ikke når man trykker på den. Den er blå nu
Ved at at klikke på ikonet med 3 streger nede ved uret får jeg en del muligheder.
Aktiveret tasten flytilstand .................den blå bliver rød og netværket er lukket
Deaktiveret tasten flytilstand .................den blå bliver blå og netværket fungerer
Aktiveret Wifi tasten .................den røde bliver blå og netværket virker
Samtidig dukker en lille vifte op på proceslinjen - klik på den
Nu skulle dit routernavn gerne dukke op.................................og du kan tilslutte

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 05-12-15 21:55

Hey

Tak for mulighederne og info.
Prøver det af i morgen
Skal tidligt på job og er på vej i seng

Takker og vender tilbage
Mvh holbaek

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-15 21:56

Jeg glemte lige:
Når WIFI er slukket og den er sat i flytilstand
Tasten lyser rødt og der vises en lille flyver der hvor netforbindelsen skulle være.

Windows 10 har selv installeret begge netkort, men den er også opgraderet fra win 8.1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-15 22:29

Ok - og der er en mulighed for at hente nye drivere hos HP.................har jeg lige prøvet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-15 09:41

Jeg har lige hentet drivere hos HP - den kan selv søge din model.
http://support.hp.com/dk-da/drivers/

Hold øje med hvad du siger ja til lige når du har lukket deres side op.......inden du går til NÆSTE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-15 10:20

Hent driver til wifi her, der er 3 muligheder

Broadcom Wireless LAN Driver for Microsoft Windows 7
Ralink 802.11 b/g/n WiFi Adapter
Atheros Wireless LAN Driver

http://laptop-driver.blogspot.dk/2013/03/compaq-presario-cq58-windows-7-drivers.html

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 06-12-15 10:44

Måske har jeg fundet dit problem.
På den HP jeg har stående var der en ukendt enhed.................Den HP adresse jeg gav dig fandt ikke den manglende driver.

Enhedshåndtering > ukendt enhed > hklik og vælg egenskaber > detaljer > der fandt jeg navnet på den driver som manglede...............og det var driveren til den "trådløse tast"
efter søgning på nettet viste det sig at HP foreslog en driver som hører til win 8.1
Men den virker, og kan jeg tænde og slukke trådløs adgang og tasten skifter farve.

http://peecee.dk/upload/view/455210/full

Accepted Solution Re: missing driver "ACPI\HPQ6001\2&DABA3FF&2"
...
06-26-2015 01:23 AM
Hi,
Try the wireless button driver on the following link.

http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp58501-59000/sp58720.exe

Jeg ved ikke om det er den samme driver du skal bruge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-15 11:55

Klaudi - mens jeg lavede indlæget så jeg ikke at du havde lagt noget ind.

Og det er vist næsten denne jeg har brugt, og alt virker.
Atheros Wireless LAN Driver

Siden det fungerede før er nok fordi den blev opgraderet med tændt WIFI og ikke havde kabel tilsluttet. Den står nemlig et sted hvor der kun er trådløs forbindelse.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 08-12-15 08:39

Hejsa igen.
Så lykkedes det endelig at komme til tasterne igen.

Først en stor tak for jeres respons herinde.
Jeg har flere gange haft brug for jeres hjælp og er aldrig blevet skuffet.

Tilbage til mit trådløse netværk.
Jeg har sammen med en kammerat prøvet de forskellige ting af og testet, svedt, bandet m.m. igennem processen.
Resultat blev til sidst et nyt kort og derefter atter trådløs interforbindelse og en tastatur knap som nu pludselig igen kan skifte farve og blive blå.

Igen, stort tak til jer alle og en rigtig god jul.
Jeg pointer Eyvind for stor vilje. Men også stor tak til jer andre.

Mvh.
Holbaek

Godkendelse af svar
Fra : holbaek

Dato : 08-12-15 08:40

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind