/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Post Danmark forkert adresse
Fra : Dipsey
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 05-12-15 11:37

Jeg har bestilt en ting fra UK. Han sendte invoice via paypal men brugt alligevel den adresse der stod på ebay. Den på ebay er min venindes da jeg samme dag købt noget for hende, så nu ligger pakken i hendes by i hendes navn og det tænkte jeg ikke over før jeg havde snakket med post dk.
De ville undersøge sagen og sende den til mit posthus, men er der nogen der ved hvor lang tid der går og hvor meget det vil koste mig at adressen var forkert? Pisse ærgerligt han ikke tog adressen fra den invoice jeg betalte :(

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 12:32

Har lige lavet samme nummer, næsten.
Jeg sendte et brev til en forkert adresse, og troede alt var tabt... der gik 14 dage, så lå brevet i min postkasse (retur til afsender stod der), og det kostede ikke mig noget, om det så var af ren ´Jule humør´ at jeg fik den tilbage uden at skulle betale - ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 12:33

NB ellers kan du klage over det med adressen via Ebay, og få dine penge tilbage.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 12:41

Problemet er vi jo ikke handlede over ebay. Han havde den til salg der men af andre årsager var det smartere at betale via paypal direkte. Han tog bare den anden adresse.
Men nu er det ikke engang mit navn der står på pakken så tænker det er en lidt forvirrende sag. Jeg ønsker ikke en returhandel da det er en julegave.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-15 12:55

Ok, den kan blive svær at få fat på.
Citat
De ville undersøge sagen og sende den til mit posthus, men er der nogen der ved hvor lang tid der går og hvor meget det vil koste mig at adressen var forkert?

Vil tro der kan gå 1-2 uger, hvis de kan finde pakken? hvis ikke den allerede er gået retur til England
Om du skal betale for det?, vil tro du kommer af med det der svarer til den billigste Danske porto

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 12:59

Den er lagt til aflevering i Holbæk hvor min veninde bor. Det fattede jeg bare ikke så ringede til kundeservice for at få den omdirigeret så den kommer til min by i stedet. Det er først herefter jeg finder ud af hvad fejlen er, at han har sendt til hendes adresse og der er der jo sat en masse i værk. Ellers havde hun jo bare hentet den for mig. Så spørgsmålet er til andre der har prøvet at få den sendt til et andet posthus end den pakken ligger på allerede