/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Levering DPD
Fra : Dipsey
Vist : 752 gange
50 point
Dato : 05-12-15 11:35

Jeg har bestilt et par sko fra Frankrig. De kommer med DPD og er forsøgt leveret i går. Følgende står under tracking:
Your parcel could not be delivered because the addressee was absent. We will try to deliver it on the next working day.
I siden står der DPD danmark c/o post danmark.
Pakken kan ikke trackes på post dk's side, kun den franske colissimo. Jeg har ringet til post dk og de kan ikke se den og DPD har ikke et nummer selv. Hvordan fanden får jeg fat i den pakke, den ligger ikke på posthuset :(

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-12-15 11:48

Du må vente til "next working day"

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 11:49

Det var i går. Og intet er sket siden. Den er sidst scannet d. 3 december..
Og hvis de valgte at levere igen ville jeg stadig ikke være hjemme, så ved ikke hvordan jeg skal få fat på den

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-12-15 12:02

Du skriver i dag "forsøgt leveret i går" = fredag.

"Next working day" = mandag.

Dit afleveringsproblem gjaldt jo allerede da du bestilte, så det skulle du have tænkt over på det tidspunkt.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 12:05

Det er fordi jeg oprindeligt har skrevet det igår og har spurgt et andet sted før jeg postede her, fik bare ikke rettet til i forgårs.
Øh hvad? Pakken er sendt fra frankrig så jeg havde da ingen anelse om den ville blive leveret til DPD.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-12-15 18:38

Det lyder da godt nok underligt:

DPD og Post Danmark er i dag én virksomhed, men opererer under begge navne. Pakken vil som oftest blive leveret med DPD, men såfremt der ingen er hjemme overgives de til Post Danmark. Pakken kan derefter afhentes på nærmeste posthus, sammen med pakkesedlen du modtager i postkassen (som regel den efterfølgende dag).

http://lepong.dk/content/24-transportorer

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 19:05

Ja, det er også det der undrer mig. Men det tracking nummer jeg har kan KUN bruges på den franske side, ikke post dk. Og der står ikke pakken er lagt til afhentning, men blot at de vil levere igen. Det er mega frustrerende.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-12-15 19:12
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 19:16

Nej. Har desværre læst det. Gad godt vide hvad det er der gør at det franske postvæsen har valgt at overgive den til DPD i stedet for Post DK.. :/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-12-15 19:18

Post DK er ikke i Frankrig, det er DPD, og de er jo i dag en virksomhed.

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 19:23

Så vidt jeg kan se er det ikke DPD der er blevet fragtet med i Frankrig. Det er Coliposte collissimo

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-12-15 19:58
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 05-12-15 20:09

Tracking nummeret virker ikke der, har selvfølgelig prøvet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-12-15 22:10
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-12-15 22:35
Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 06-12-15 10:10

d<et er på colissimo jeg kan tracke den jo.