/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatteret harddisk
Fra : herbie70
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 01-12-15 20:14

Hej
Min bærbar harddisk er færdig den kørte windos8, jeg har ved en ven fået en brugt harddisk som er formatteret. Jeg har en original windows 7 dvd disk, men når jeg lægger dvd'en i drevet og starter op, kommer det sædvanlige " pres any key..." herefter kommer "windows loading files" og så kommer der et skærmbillede hvor der står "starting windows" men den kommer ikke videre.
Er det fordi harddisken er formatteret, og hvad kan jeg gøre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-12-15 01:09

Det er ikke fordi harddisken er formateret at Windows ikke kommer videre, er det en fuld version Windows 7 du har eller en opgradering? Du kan nemlig ikke opgradere uden at der er et styresystem at opgradere fra.
Er det en gammel computer som måske ikke kan køre Windows 7?
Har du set i BIOS om bundkortet kan se harddisken?
Hvor længe venter du mens Windows loading? Der kan godt gå flere minutter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-15 03:11

Hvis din pc er en ældre 32bit og du har en 64bit dvd så kan du ikke installere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-12-15 03:12

Citat
Hvis din pc er en ældre 32bit og du har en 64bit dvd så kan du ikke installere

Du kan hvis det var omvendt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-12-15 15:53

Press any key....

Det skal man gøre omgående, i modsat fald vil den fortsætte med at loade det system som eventuelt ligger, men det mislykkes som regel da det ikke er de rigtige bundkortdrivere.

Er man hurtig nok vil der komme den blå skærm hvor man kan vælge at formatere, slette eksisterende installation, oprette drev m.m.........kommandoerne for dette står i bunden af skærmen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-12-15 17:35

spørgsmålet er om den er initialiseret min erfaring er at formatere man en harddisk så skal den som regel initialiseres

Kommentar
Fra : edison

Dato : 03-12-15 16:33

davs du.

Nu er du vel ikke for utålmodig..

Det kan nogle gange tage lang tid før der sker noget, når den skriver, Loading files, især hvis du ikke har meget ram i din pc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-12-15 16:40

Citat
Det kan nogle gange tage lang tid før der sker noget, når den skriver, Loading files, især hvis du ikke har meget ram i din pc

Og har disken BAD SECTORS, kan det være umuligt at installere noget som helst.

Prøv Hierens Boot dvd, den kan fortælle meget.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 05-12-15 13:55

Hej
Jeg har fndet ud af at harddisken er defekt, jeg havde en anden HD liggende og efter installation gik alting perfekt.
Tak for alle jeres svar og undskyld at jeg ventede længe med svaret.
Hvad gør jeg nu, er der nogen som skal have point.??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-15 02:50

Citat
er der nogen som skal have point.??
det afgør du men svaret lige over dit indlæg er vist det som kommer tættest på
Citat
Og har disken BAD SECTORS, kan det være umuligt at installere noget som helst.