/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Oprette mail
Fra : Troldepige
Vist : 693 gange
500 point
Dato : 01-12-15 12:13

For et par uger siden skulle jeg hjælpe én med, at lave en mail, altså først oprette en mail-adresse og derefter downloade et mail-program.

Jeg havde tænkt mig, at han skulle bruge windows live-mail, fordi jeg på den måde nemmere kan hjælpe ham senere, da det er det program jeg selv bruger, og derfor kender.

Men lige meget hvor jeg prøvede at lave en mail-adresse til ham, så stødte jeg ind i, at man skulle oplyse en allerede eksisterende mail-adresse, for at gøre mail-adressen færdig.

F.eks. her: https://accounts.google.com/SignUp?service=mail&hl=da&continue=http%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fpc%3Dcarousel-about-da

Hvor opretter jeg nemmest en mail-konto/adresse til ham, når han ikke har en mail-adresse i forvejen?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-12-15 14:37
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-15 14:45

Du behøver ikke at skrive en mail i det felt!

Jeg har lige oprettet en konto uden at skrive noget i Din nuværende e-mailadresse!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-12-15 15:31

Citat
Du behøver ikke at skrive en mail i det felt!

Jeg har lige oprettet en konto uden at skrive noget i Din nuværende e-mailadresse!

Det lyder da skønt, hvis det er rigtigt.

Prøver sikkert i weekenden.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 03-12-15 11:08

Det er sikkert nogle udmærkede råd, der er skrevet, og windows live er sikkert også helt ok. Jeg vil dog nævne en anden mulighed, som jeg har haft stor nytte af i mere end 10 år.
Det er den amerikansk baserede mail.com. Den findes både i gratis version (som er nok for de fleste) og en professionel version til omkring 200 kr. om året. Begge versioner indeholder et hav af muligheder for videresendelse, filtre, spamafvisning, opdeling i undermapper m. v. Den betalte version indeholder også et sky-lager, planlægningsværktøjer m. v. Det er nemt og sjovt at oprette en ny mailadresse, det tager måske 3 minutter, og der er ca 200 forskellige domænenavne at vælge mellem, mange har at gøre med ens profession, hobby eller lign.
Desuden har mail.com en udmærket og hurtig supportservice, som jeg har haft gavn af et par gange i årenes løb, hvor der opstod vanskeligheder med at sende eller modtage mail.
Nævnes skal også, at mail.com siderne altid åbner med en international nyjedsoversigt, og at den har et meget flottere design end f. eks. gmail. Tjek den ud, det sker der ikke noget ved!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 03-12-15 11:09

Forresten, hvis man vil tjenne den ud, er der nogle sider her med info about mail.com (den har vist over 10 mio brugere, så den er ikke helt tosset).

http://www.mail.com/company/about/#.2068504-footer-nav1-1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-15 11:13

"Reserve-mailen" bruges jo til at genskabe "live mailen" hvis password er glemt.
Nemmest er at bruge en gmail som kan hentes her.
https://support.google.com/mail/answer/56256?hl=da

En gmail kan så bruges på alle computere ved at logge ind her:
https://www.google.dk/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-15 11:21

Man behøver IKKE at angive "reserve mail" under oprettelse, man kan jo så senere,
når man har lavet en konto, tilføje mobil nr eller en anden mail(kammerat's/ven's mail)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-12-15 21:04

@ Oldboston, hvis det var en mail jeg selv skulle bruge, så kunne jeg godt finde på, at følge dit råd, men ham jeg skal lave den for er ikke vant til, at bruge mail, så det skal helst være noget jeg nemt kan råde og vejlede ham i når/hvis det driller ham.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-15 16:53

Nu er det lykkedes at lave en mail-adresse, men hans pc vil ikke downloade windows live mail, eller d.v.s den vil gerne begynde at downloade, men når den er færdig, eller næsten færdig, så kommer problemet. Når jeg ser detaljerne i "problemet" står der 0x 800 40 c2a, denne står ikke på deres liste, men de anbefaler at man tjekker firewall og laver diskoprydning.

Den vil ikke installere programmet.

Selvom firewall er slået fra, og der er lavet diskoprydning, så fortsætter problemet.

Jeg har så kigget på outlook, for at få e mailprogram, men så skal man, så vidt jeg kan se, oprette en ny mail, og det var jo ikke lige meningen.

Nogen gode råd/idéer?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 06-12-15 17:01

Prøv med Mozilla Thunderbird GRATIS og ganske god!
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-15 17:10
Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 06-12-15 21:30

Tak for svaret Klaudi.

Tusinde tak for hjælpen, både med mit oprindelige spørgsmål og mit ekstra-spørgsmål.

Jeg fik lavet en g-mail til ham, og downloadede Mozilla Thunderbird, det er tjekket, at han både kan sende og modtage, så alt skulle være i den fineste orden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-15 21:54

velbekomme