/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forældede Forbehold
Fra : svendgiversen
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 30-11-15 20:22

Jeg troede, at det kun var en formalitet, at vi snart skal ud at stemme,
men så, her i weekenden, havde vi besøg af min kones 4 brødre med ægtefæller.

Og chokerende, ud af ti var jeg den eneste med et Ja,
der var en fynbo, men ellers var alle andre end hun og jeg fra Mors, med synligt indavl.

Er det sådant, at alle I i yderområderne stemmer Nej, det har vi jo hverken lyst eller råd til?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-11-15 20:28

Citat
Og chokerende, ud af ti var jeg den eneste med et Ja,

Hvad chokerende er der da i det, jeg tror du vil blive overrasket når afstemningen er slut.

Og jeg synes fa'me, det er at gå til yderligheder at kalde morsingboerne synligt indavlede, blot fordi de er af en anden mening end dig.

Men du er måske også en af dem der falder for ja-sigernes skræmmekampagnerne omkring øget terrorisme såfremt det bliver et nej?

Jeg tror faktisk de muslimske terrorister er pishamrende ligeglade med, om danskere stemmer ja eller nej.
Hvis de vil lave terroraktioner i DK gør de det under alle omstændigheder.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-15 20:32

Citat
Er det sådant, at alle I i yderområderne stemmer Nej, det har vi jo hverken lyst eller råd til?
Ikke forstået. Du, som kommer fra "udkanten" stemmer da JA.

Citat
Jeg troede, at det kun var en formalitet, at vi snart skal ud at stemme,
En formalitet !?!?! Jeg må på det kraftigste opfordre alle til at stemme NEJ

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-15 21:18

Jeg ved ikke rigtigt om jeg er avlet inde eller ude i naturen.
Min familie kommer fra NordJylland og MidtJylland og Norge og MidtTyskland og jeg er født på Nørrebro og opvokset i københavn BRH og er bosiddende i ydre København.
Jeg vil gerne hygge med alle naboerne, men vil ikke tvinges ind i en antenneforening, hvor jeg absolut skal aftage en eller anden pakke. Grundloven gav os friheden, og den er da meget god, at have. Hvis vi stavnsbinder vore børn og børnebørn, vil de så kalde os landsforrædere en gang om mange år.

Hjælp SvendGiversen, hvad skal jeg så gøre på Torsdag.

Ps. Vi kan vel stadig handle billigt i Tyskland og blæse på det forenede Danske samfund. ikk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-15 21:21

Også et rungende NEJ fra mig - der er KONTROL nok, som verden er sat sammen nu om dage.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 30-11-15 21:45

Et JA, og vi kan nedlægge Christiansborg, al magt til EU

Selvfølgelig skal du stemme NEJ, vi skal ikke have f.eks Rumænien til at bestemme vores love

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-15 21:56

Citat
Rumænien til at bestemme vores love

Eller Tyrkiet.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-11-15 22:23

Mikael Jalving i JP er en af dem, som jeg i min tvivl vælger at stole på:

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE8248701/Siger-vi-ja-til-mere-EU-siger-vi-nej-til-os-selv/

Mit udgangspunkt: en dyb modvilje mod nogetsomhelst, der kan bidrage til at udvide EU´s beføjelser.

Husk at indtil al denne afstemningssnak havde RETSFORBEHOLDET en nærmest hellig status,
nu skal det ved et Ja afskaffes.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-15 22:25

Det var da fantastisk, så mange, ikke blot familie,
men også kandu venner, der vil stemme Nej.

Og ja, jeg provokerede lidt, er selv indavlet i Himmerland,
men er der slet ikke nogen, der kan hjælpe med gode argumenter for et Ja?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-15 22:51

Citat
selv indavlet i Himmerland,

det kan du jo ikke gøre for...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-11-15 23:34

Trods et godt og kærligt forhold til min søde mand, tør jeg godt stemme NEJ, selvom han stemmer JA.
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-11-15 23:42

Citat
men er der slet ikke nogen, der kan hjælpe med gode argumenter for et Ja?

Nu er det her jo smalsnak såeee....

Det er lige som med nisser og trolde og andre overnaturlige væsner, der er folk der tror på de findes men de kan ikke bevise det.

Ja-sigerne tror på at der findes nogle gode argumenter men de kan heller ikke bevise det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-11-15 23:57

Citat
Det er lige som med nisser og trolde

Godt det ikke er Kirken/Staten de sætter sig op imod = INGEN TROLDE? i nærheden af en Kirke = Nisser og andre små-dyr er velkomne// må vist gerne få adgang.
Svært at tro på at der SNART også er Jul uden det ene og/eller andet.

Men Giversen, du mærker sikkert ikke meget til de små problemer? i din den af Landet.

Sidste gang de forsøgte noget i samme stil var noget med en TERROR pakke = og DEN LOV? blev heldigvis NEDSTEMT (mener den blev vedtaget i EU? Molokyle kan vist bedre huske den, ubetydelige Lov) af næsten alle Folketings medlemmer - men denne JA/NEJ kunne minde noget så GRUSOMT om samme - bage af BAGDØREN og igen, igen.

MEN, så kommer der sikkert flere aftaler der skal til afstemning..igen

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-15 00:01

Citat
men er der slet ikke nogen, der kan hjælpe med gode argumenter for et Ja?

Jeg tror ikke, der findes gode argumenter for et JA ???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-12-15 04:23

Helt klart et NEJ ( ved et ja så bliver der listet ting ind af bagdøren som senere vil tvinge os til mere, afgivelse og underlægning )

Kan vi melde os ud af EU ja til hver en tid ( glemte hvis lige at læse det med småt Kan kun ske hvis alle andre lande stemmer ja til at vi kan udtræde kan vi få lov!)

Ved et JA kan folketinget uden en fokeafstemning. Indfører alverdens ting i forbindelse med EU dog ikke på flygning området for det lover S SF V mm. ( det er politiker de har et standpunkt indtil de tager et nyt. Den ene dag SF den næste dag S mf lignende sager om dette, salget af DONG ? Hvorfor ikke spørge befolkningen nå nej det er ikke nødvendigt, vi skal have en betalingsring i København mm. S sad i 4 år og ikke mere for de lovet en masse men holde det ikke, derfor blev de IKKE GENVALGT, STEMMER MAN JA TIL NÅET I EU SÅ BLIVER FOLKET IKKE SPURGT IGEN SÅ ER DET FOR EVIGT og så skal vi bare rette ind hvad de andre siger og mener.

Siger vi NEJ til euroen så går Danmark ned og vi bliver et u-land mm. Mig bekendt så skete det ikke tvært imod

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-15 08:08

Når man hører ordet "suverænitetsafgivelse", skal man være på vagt. Historien fortæller os, at til alle tider og på alle steder i verden har erobrere og andre magthavere ønsket, at befolkninger skulle afgive deres suverænitet, altså deres selvbestemmelse.
Ville du, svendgiversen, som jo ellers har dine klare meningers mod, ville du på det personlige plan afgive din egen selvbestemmelse, med den begrundelse, at andre nok bedre kan beslutte på dine vegne? Ville du finde det klogest at beslutte en gang for alle, at alt hvad der hedder "retsområdet" i dit liv, alle juridiske beslutninger skal træffes af andre? Ville du begrunde det med, at de andre nok er klogere end du selv, og at du derved ville få meget større indflydelse på dit liv, fordi du kunne være med ved bordet?
Nej vel? AT AFGIVE SIN SELVBESTEMMELSE kan sammenlignes med, at en person lader sig erklære umyndig. Også den umyndige kan sidde med ved bordet og har derved stadig "indflydelse" på sit liv, men det er andre, der træffer beslutningerne.
Jeg er stærk tilhænger af, at mennesker og nationer arbejder sammen. Men det skal ske på et frivilligt plan og i ligeværdigt samarbejde. Det monster af et magtapparat, der er bygget op i Bruxelles er dømt til at kuldsejle før eller senere. Så kan det blive erstattet af et mere værdigt samarbejde landene imellem. EU i dag er ikke demokratisk, det styres reelt af et gigantisk embedsapparat med politikerne som marionetter.
Så tænk dig godt om, svendgiversen. Hvis du stemmer NEJ kan du være med til at bevare retsforbeholdet, så den danske befolkning stadig skal spørges ved folkeafstemninger, hvis EU vil lave fælles asylregler, fælles straffelov, og alt muligt andet fælles på retsområdet. Uden retsforbeholdet kaster Danmark sin slevbestemmelsesret og sin vetoret i hænderne på inkompetente politikere og embedsmænd med en helt anden dagsorden en danskernes. Og husk: Når retsforbeholdet en gang er afgivet, kan vi alrdig få det igen.
Kære svendgiversen, du har så mange fornuftige indlæg. Kom dog også til besindelse i denne sag. Prøv en af de tests, der ligger på nogle af mediernes hjemmesider, bl. a. DR og Berlingske. Så vil du se, at der er maget at tabe, og ikke ret meget at vinde ved at kaste retsforbeholdet væk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-15 09:37

Tak, I er lige ved at overbevise mig om et Nej.

Får igen ingen advi.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-15 16:52

Og nu har Nej siden flertal...

Selv om et stort flertal i folketinget, som nogle af jer har stemt på, anbefaler et Ja,
eksempelvis, socialdemokraterne, venstre, de konservative og de radikale...

Hvis Tøse Tulle vinder dette her slag, trækker jeg Tøse tilbage,
men jeg gruer for alle de kommende EU forhandlinger og afstemninger,
der kommer efter et Nej.

Og hvad det vil koste lille Danmark...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-15 18:16

Citat
Og hvad det vil koste lille Danmark...
Fortæl fortæl, Svend. Hvorfor tror du, det vil koste, hvis der stemmes NEJ....?

Glæder mig til at læse din argumentation

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-12-15 18:42

Jeg stemmer selvfølgelig ja, det er mest fordi typer som Tommy, der trods det han er socialdemokrat helt ind til benet, stemmer nej.

For mig er det ret enkelt, vil vi være med i EU eller vil vi ikke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-15 18:50

Tak for dit bidrag, funse. Men forklar mig lige en ting
Citat
der trods det han er socialdemokrat helt ind til benet, stemmer nej.
Når en person er socialdemokrat helt ind til benet, så stemmer personen pr. automatik altid JA når der drejer sig om EU.....Altså ifølge din verden??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-15 18:51

Kære Tommy, da du forstår tysk: Ich bin überfragt.

Men nu må, ikke jeg, men Lille Lars og nye Mette F., da snart komme med facts.

Og det er jo let for nogen, der sidder langt væk,
at se bort fra alle de problemer, der kommer ved et Nej.

Og så må Tøse Tulle da til at deltage aktiv i løsningen herefter, for lille alene Danmark...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-15 19:31

Citat
Men nu må, ikke jeg, men Lille Lars og nye Mette F., da snart komme med facts.

Og det er jo let for nogen, der sidder langt væk,
at se bort fra alle de problemer, der kommer ved et Nej.

Og så må Tøse Tulle da til at deltage aktiv i løsningen herefter, for lille alene Danmark...
Desværre, ikke forstået

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-15 19:44

Et lille, måske næstsidste, kny herfra...

Der er jo en sidste debat her klokken otte på DR,
men min kone vil ikke engang se den,
hun tror ikke på, hvad vore kloge, folkevalgte, politikere vil sige.

I stedet vil hun se noget om, hvordan uskyldige flygtninge fejlbehandles,
noget jeg ikke gider se, men heldigvis har jeg mit eget TV her ovenpå.

Har Nej sigerne en forudfattet mening, og vil ikke engang høre på kloge argumenter?
Er det fordi vore førende politikere ikke formår at oplyse om, hvorfor vi skal stemme Ja??

Se dog i det mindste udsendelsen klokken 20 på DR,
ikke fordi jeg tror den ændrer noget, men stem dog ikke med skyklapper på...

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 01-12-15 19:49

Min viv og jeg, samt vore familier stemte NEJ, 2. Oktober 1972.

Siden har vi stemt NEJ - hver gang (de få gange vi fik mulighed for det).

Vore børn og svigerbørn stemmer også NEJ.

Vi bor i København. Udkants Danmark ? Ja og Nej. Kommer an på så meget.

Kender INGEN, som stemmer Ja. - Vil gerne, det er ikke det, men venner og bekendte stemmer også NEJ.

Selv min gamle skolekammerat, som dengang, som den eneste, stemte JA, han er endnu mere modstander end jeg, som godt kan se visse fordele ved EU, når vi nu er der ...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-12-15 19:59

Tommy, jeg går da ud fra at du som den partitro socialdemokrat du er, gør som din formand, Mette, siger, dvs. stemmer ja. Jeg har aldrig stemt på andet end enhedslisten, men stemmer alligevel ja.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-15 21:36

Citat
Tommy, jeg går da ud fra at du som den partitro socialdemokrat
Og jeg synes, du skal være meget varsom med at sætte folk i parti-politiske båse......Hmrf...jeg, socialdemokrat... må jeg være fri!

Bortset fra det, så gør Mette Frederiksen det betydeligt bedre end Helle T. og Poul Nyrup gjorde.
Øøøøøh......apropos Poul Nyrup.....var det ikke Cand. polit Poul Nyrup påstod han var uddannet som..?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-15 21:57

Efter udsendelsen, tror jeg ikke at den flyttede ret meget, så nok stadig et flertal for Nej?
Og de fleste, dem med skyklapper på, så jo slet ikke debatten.

Og det vil de nok heller ikke gøre i en sidste desperat argumentation fra Nye Mette og Lille Lars.

Og så kan Tøse Tulle kortvarigt hovere, men bare vent...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-12-15 22:13

Tommy, det plejer at være dig der putter folk i parti båse. Mette lægger sig i slipstrømmen af DF, det kan du muligvis godt lide, men det er svært at se det skulle være socialdemokratisk.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-15 22:16

Citat
Og så kan Tøse Tulle kortvarigt hovere, men bare vent...
Nu skal du da ikke give Tulle hele æren. Der er da Anders Samuelsen, Johanne Schmidt-Nielsen, og Rina Ronja Kari, som også er NEJ-siger.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-15 22:22

Citat
Mette lægger sig i slipstrømmen af DF
Ikke for at være på tværs, men jeg synes Mette og Lars går meget i spænd.
Men også rigtigt, at Mette lægger sig i DF's slipstrøm. Det er nok et forsøg på at hive frafaldne socialdemokrater hjem igen

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 02-12-15 10:06

Forbeholdene er på ingen måde forældede.

Før alle EU staterne - er enige om fælles værdier - er det tåbeligt at overgive suverænitet på interne danske anliggender.

Suverænitet må ikke overdrages til et overstatsligt EU, der har inviteret tidligere "Goldmann Sachs" folk ind på de højeste poster: EU bankdirektør, National bank direktører, .... (og som jeg husker det).

Vores demokratiet, EU er under voldsomt pres fra IS, Kina, KGB (Putin), ...

Vores Natur er under voldsomme forandringer.

Det vil værer tåbeligt med "Et Europæiske Eksperiment", nu hvor Naturen kræver sin ret - tvinger os til forandringer for at overleve - og vores naboer truet med krig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-15 12:41

Læs lige: "Et nej forpligter" i Jyllands Posten...

Hvis I ikke holder den kan I se det på nettet,
hvor I også både kan se og høre: "De mest beskidte trick i valgkampen".

Jeg lader spørgsmålet stå til efter valget, men foreløbig har Oldboston det bedste indlæg.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-15 13:07

Citat
Jeg har ikke skiftet holdning. Jeg stemmer nej og det på trods af, at jeg i det store hele er politisk uenig med Kaptajn-Tommy i praktisk taget alt.
Skrev Molo.

Citat
Jeg stemmer selvfølgelig ja, det er mest fordi typer som Tommy, der trods det han er socialdemokrat helt ind til benet, stemmer nej.
Skrev fun2

Jamen for sørensen dog, hvor er det dog dejligt at jeg kan bruges som eksempel.
Konen bruger også mig som eksempel, når hun retter på børnene.

Men skide værd med det, bare nejet kommer i hus d. 3.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-15 13:13

Vi skal liiiige ha' disse punchlines med

Ja, det er sikkert kampagnen den er gal med og ikke varen. Og hvem husker også hvad der blev sagt?

Marianne Jelved (R): Euroen er en fantastisk succes.

Marianne Jelved (R) efter nejet til Euro: Jeg er meget ked af det. Dette er den værste dag i mit politiske liv

Statsminister Poul Schlüter (C): Unionen er stendød - og - Ingen union i min tid.

Svend Auken (S): Danske og udenlandske virksomheder vil undgå Danmark hvis vi siger nej.

Anders Fogh Rasmussen(V): Boligejere med flexlån – lån med variabel rente – vil få et ordentligt smæk øjeblikkeligt, hvis danskerne stemmer nej til euroen.

Poul Nyrup Rasmussen(S): Huslejen stiger ved euro-nej - Hvis du fortsat er i tvivl, så tænk nøje på dine børn og børnebørn

Hans Engell(C): Vi ønsker under ingen omstændigheder, at Europaparlamentet udvikles til en lovgivende forsamling.

Henning Christophersen(V): Et nej vil betyde en økonomisk katastrofe for Danmark.

Bertel Haarder(V): Drømmen om en europæisk union eller forbundsstat vil aldrig blive til noget…

Helle Thorning Schmidt(S) : I am European by heart.

Peter Duetoft (CD og nu S): Nej til euroen vil være en national katastrofe.

Sakset fra Monokultur

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-15 18:47

Ja, og det er jo fortid.

Jeg hørte lige en meget kyndig DR reportager tale om urent trav.

Og så så jeg, at ligesom min kones familie fra Mors,
ville man i Struer, og deromkring, også stemme Nej.

Det betyder nok ikke så meget i de tyndt befolkede yderområder,
de mere kloge, bedre uddannede, i de større industribyer, vil jo nok ophæve med et JA?

Men så hørte jeg også, at de fleste unge vil stemme Nej,
og det bekymrer mig, det er jo dem, der skal rydde op senere efter et Nej.

Lad nu fornuften råde og lad ikke urent trav,
fra nogen der bare står bagved og lur passer, uden at ville/tør tage ansvar,
bestemme vor fremtid...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-12-15 18:56

Jeg kunne muligvis overveje at stemme nej hvis der var mulighed for at stemme "Nej, men ikke på Messerschmidt måden."

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-15 19:39

Citat
Nej, men ikke på Messerschmidt måden."
Det, det egentlig handler om. Ønsker Danmark at afgive suverænitet til EU.
Det mener S, R, SF RV, Å, K og så Svend Giversen at vi skal.

Ø, Liberal Alliance og DF, samt et flertal af danskerne mener NEJ

Det har ikke ret meget med Messerschmidt at gøre - udover, at han agitere for et NEJ

Derfor, stem ud fra det du føler for.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-12-15 19:48

Problemet er jo, at hvis jeg stemmer nej, så vil Messerscmidt sidde i morgen aften og tage mit nej til indtægt for at danskerne er smålige, racistiske, nationalistiske, indskrænkede og bange for alt det der er længere væk end ligusterhækken. Messerschmidt vil hævde at han vandt, og jeg ville være medskyldig.
Så jeg kan ikke andet end sige ja.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-15 19:53

Citat
Jeg hørte lige en meget kyndig DR reportager tale om urent trav.
Skrev du virkelig: "meget kyndig DR reportager tale om urent trav."

De findes ikke - hverken på DR eller på TV2

Citat
de mere kloge, bedre uddannede, i de større industribyer, vil jo nok ophæve med et JA?
Åh ja Svend, du er en meget morsom mand

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-15 20:12

Jeg har gjort hvad jeg kunne og vasker miner hænder,
tænk jer nu godt om i morgen inden i stemmer...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-12-15 21:39
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-15 22:02

Kode
Forældede Forbehold

Øh - hedder det ikke "Fornyede Forbehold"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-12-15 22:02

Det gik jo som vi frygtede, og er det kun så Ja sigerne, der herefter skal forsøge at forhandle.
Er det ikke snart på tide at Tøse Tulle og andre Nej sigerne også bidrager...

Endnu være er den smukke og velklædte DF politiker med tysk baggrund,
der som modstander af EU dagligt modtager stor gage fra netop EU.

Nogen vil huske hans dyre krydstogt på andres regning,
bliver han snart hoved forhandler i at genforhandle de aftaler han nu har stemt Nej til?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-15 22:46

Mange mange tak skal lyde til de danskere, som har stemt NEJ i dag.

Citat
Det gik jo som vi frygtede, og er det kun så Ja sigerne, der herefter skal forsøge at forhandle.
Er det ikke snart på tide at Tøse Tulle og andre Nej sigerne også bidrager...

Endnu være er den smukke og velklædte DF politiker med tysk baggrund,
der som modstander af EU dagligt modtager stor gage fra netop EU.

Nogen vil huske hans dyre krydstogt på andres regning,
bliver han snart hoved forhandler i at genforhandle de aftaler han nu har stemt Nej til?
Svend Giversen, hvis demokratiet går dig så meget på, synes jeg, du skulle emigrerer til Nord Korea.

Endnu engang, Tak Danmark!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-15 22:55

Svend Giversen, mht din udtalelse:
Citat
Endnu være er den smukke og velklædte DF politiker med tysk baggrund,
der som modstander af EU dagligt modtager stor gage fra netop EU.
Lad os høre hvad Morten siger til den...(Den er sakset fra Mortens facebook)

Dagens mest latterlige angreb på min person tilhører SF, som i manglende evne til at formulere politik nu går efter min person! Intet er tilsyneladende for lavt til socialisterne, når de er på jagt efter 5 minutters rampelys.

Denne gang er det mit navn, som i øvrigt har tilhørt min mors familie i talrige generationer, siden familien omkring 1780 kom til Danmark.

Jeg har snart ikke ord for, hvor lavt et niveau Margrete Auken og hendes hold vil synke til.

Såååååå, at kalde Morten for andet end dansk, er vel lidt småracistisk

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-12-15 09:40

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-15 10:29

svendgiversen..........................................ved du hvorfor der er krig overalt i verden.

Hvis det havde været en fodboldkamp, ville du blive dømt for at "gå efter manden i stedet for bolden"

Men det er da godt vi stadigvæk kan kravle ned over grænsen og købe billige varer..........ikk

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-12-15 19:56

Citat
Nogen vil huske hans dyre krydstogt på andres regning,
bliver han snart hoved forhandler i at genforhandle de aftaler han nu har stemt Nej til?

Og andre vil huske en glødende JA-siger for, at fylde hele Folketinget med løgn, så vedkommende løgnhals måtte trække sig fra sin post som Justitsminister.

En anden glødende JA-siger, kunne ikke lade de små pigebørn være i fred, derfor fik vedkommende - nu kaldet for Kneppe Kofod, et kandidatur i EU, dér var han nemlig blandt andre løgnhalse og kunne derfor ikke belastes for sin - pige på 15 år- kneppeture.

En 3. løgnhals - sjovt nok fra samme parti som de foregående - og også glødende JA-siger. Svindlede med sin titel som Cand. Polit. Hans eksamensbevis var blevet væk løj han. Universitetet kunne heller ikke huske ham som elev. Jamen, spurgte Journalisten: Et klassebillede, så??? Det må du da ha...? Nej, det er også blevet væk, svarede politikeren med utydelig stemme. Stemmen lød grangiveligt som om politikeren havde uld i mund....

Flere...? Ja masser!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-15 11:26

Tommy