/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win7 - temp filer
Fra : ingelein
Vist : 428 gange
50 point
Dato : 25-11-15 23:51

Hej
Jeg har brugt en halv time på at finde OLKF3FO mappen. Så kommer jeg i tanker om at jeg i tidligere Windows styresystemer med mellemrum har slettet tmp filer.
Gør man det slet ikke mere? - Kunne se at den mappe fyldte 383 mb, så noget kød må der da være i den.
Mappen er også godt gemt. Selve OLK mappen har jeg stadigvæk ikke fundet, selvom jeg kunne gå "baglæns" og se hvor stien starter ved c:// users
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-11-15 00:02

Hvis du vil have ryddet op i dit system skulle du downloade dette program, det virker superfint...

http://www.iobit.com/en/index.php

Der findes også en Driverbooster som kan hjælpe med at finde og opdatere din gamle drivere...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-15 00:42

Tak marken 84
Jeg efterlyser dog et explicit svar vedr. Temp filerne. Jeg er modstander af at downloade alt muligt.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-15 09:04

http://www.sevenforums.com/general-discussion/205609-what-c-users-pc-appdata-local-temp.html

Lad være med at pille ved 'temp' filer selv. De er 'linkede' ud over hele operativsystemet.

Brug Ccleaner og i 'Rens' menuen under fanen 'Windows' sætter du flueben ved alt ..undtagen i nederste sektion 'Avanceret'; de tre options som ellers ville 'smadre' din opsætning for vinduer, mapper også videre. Pænt irriterende hvis man alligevel gør det, for så skal man nemlig ind og sætte hele skidtet 's visuelle indstillinger op igen:

Altså INTET flueben ved:

1.) Vindue størrelse/placerings cache
2.) Brugerdefinerede stier og mapper
3.) Rens ledig plads

Nr. 3 tager en hulens tid ...men gør ingen 'skade'

Hent, installer og kør Ccleaner: https://www.piriform.com/ccleaner/download

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-15 09:13

Ps. Vdr. Ccleaner: Jeg glemte lige fanen 'Programmer' (..i Rens). Her kan du trygt sætte ALLE flueben. Dine gemte passwords ryger en tur til de evige bitmarker, men det er nu en god sikkerheds foranstaltning.

Kør OGSÅ menuen 'Register' -> 'Rens' ..med ALLE flueben sat.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 26-11-15 09:17

Hvis du virkelig IKKE vil hente et program til formålet? Så må du 'nøjes' med at køre Windows indbyggede: Diskoprydning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 10:23

Citat
Jeg har brugt en halv time på at finde OLKF3FO mappen
[CITAT]
Og hvorfor dét? hvis ikke der lige frem dukker en melding op..?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-11-15 10:28

Citat
Selve OLK mappen har jeg stadigvæk ikke fundet, selvom jeg kunne gå "baglæns" og se hvor stien starter ved c:// users

Har du sat X ved VIS SKJULTE MAPPER - endvidere kan den være skrivebeskyttet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-15 11:08

Tak til Molokyle.
Ccleaner er et af de få programmer jeg har installeret, ligesom Ultra Search, som nogen herinde fra Kandu kom med forslag til. Jeg har også købt Revo uninstaller Pro. Jeg husker ikke lige om den ikke også har en rense funktion, som kan bruges på temp. Filerne.
Når jeg faldt over OLK filerne var det, fordi jeg assisterede mit barnebarn med nogle oversættelse, som han havde sendt pr. Mail (Word 2007). Jeg rettede og var så dum at sige NEJ til at gemme, fordi jeg troede at jeg havde gemt i word.
Det blev så til en ommer. Filen lå i olk mappen, som man straks har adgang til, når man gemmer den modtagne fil. Fra filen kan man så gå tilbage i mapperne trin for trin og se, hvor på stien OLK mappen ligger.
Jeg vil lige bemærke, at jeg i tidens løb har fået forslag til download at mindst 100 forskellige gratis programmer. Min holdning er at det ikke er alt der du'r og at jeg er bange for at få snavs med ind på den måde.
Ingelein

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-11-15 19:06

Citat
Min holdning er at det ikke er alt der du'r

God holdning

Citat
og at jeg er bange for at få snavs med ind på den måde.

God indstilling at have til tingene, Det bedste forsvar mod "snavs" er at holde pegefingeren i ro og ikke klikke på alt muligt.

CCleaner er godt men hvis du vil finde temp filerne selv så virker den gamle metode stadig, åbn stifinder, i adresse linien skriver du %temp% og trykker enter. Du er nu i temp mappen i din brugerprofil.
Den anden (den der ligger i windows) %windir%\temp har du ikke umidelbart adgang til, du skal først ændre rettigheder på mappen, men det er ret nemt, windows kommer selv op og spørger når du prøver at få adgang, så det er bare et klik med musen.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-11-15 20:46

Tak for svaret molokyle.
Diskoprydningen enten kendte jeg ikke - eller havde glemt den. Den klarede lige 9,38 GB inklusive temp. filerne.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-15 09:10

9,38 GB
Ja, så var det godt nok på tide at få luet ud
Go' Week-End
</MOLOKYLE>