/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Crown Royal Northern Harvest Rye
Fra : jakiil
Vist : 904 gange
75 point
Dato : 23-11-15 21:20

Er der nogle der kan hjælpe mig med at skaffe denne whisky?

Skal bruge den som en julegave til min mand

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 22:29

I ´gamle´ dage kunne man bestille den slags i den lokale Vin/ Tobaks handel - hvis man ikke selv kunne finde en ´brygger´ der lavede den slags.

Og nu om dage kan man sikkert nemt finde det på nettet - uden garanti for sikker ? fremkomst af indholdet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-11-15 22:45

Hej jakiil

Spændende whisky, du søger efter, en jeg aldrig har hørt om før. Det er årets vinder, som vel er derfor du vil give den til din mand!

Men, efter at have brugt lidt tid på at prøve at finde den i Danmark og resten af EU, eller direkte fra Canada og USA, har jeg kun fået nittelodder, desværre.

Det man kan håbe på, er at dens nye berømmelse får den til Danmark, Juuls på Frederiksberg, eller en af netbutikkerne med vin/spiritus.

jeg håber det lykkes for dig.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-11-15 23:21
Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 24-11-15 07:03

Hej vagnr

Hej

Du gættede lidt rigtigt, vi har indtil i weekenden haft en anden flaske fra Crown Royal (special Reserve), som var rigtig god også fik jeg jo øje på Harvest Rye, og ville prøve den, men jeg har heller ikke haft held på nettet endnu.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-15 07:53

Whisky har fået en gevaldig salgsopgang de sidste 2-3 år.
Det er ved at blive et problem i Skotland i og med at de populære blendede typer der meget vel kan være dyre indeholder sjatter af ældgamle fade som der bliver færre og færre af grundet øget efterspørgsel.
En gang imellem kan de finde på at tage et gammelt fad og hælde det rent på flasker, men så skal man ryste op med over 100.000 pr flaske.

Min favorit er Connemara, en irsk singlemalt som er godt røget tørv og danner gode gardiner i glasset.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-15 11:20
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-15 11:37

Faldt over denne oversigt

http://www.awa.dk/whisky/wshops/dk.htm

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-15 11:44
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-15 14:45

Her er en mulighed, ellers en helt fremragende oversigt:

http://www.finewinehouse.com/bourbon-whiskey/

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 24-11-15 14:57

svendgiversen, tak for det, men de kan/vil ikke sende til DK øvøvøvøvøvøvvøvøvø

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-15 15:26
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-15 15:43

Lidt uden for spørgsmålet:

Engang, da jeg som ung ingeniør, besøgte en hydraulik kunde i København, der hed Jensen,
serverede han en Jensen øl for mig, jeg ved ikke om den stadig findes?
Og som han sagde: "Man har vel sit eget mærke"...

Senere fik vi en stor hydraulisk partner i USA, og nogle af os fik lov at bo i deres jagthytte,
ellers forbeholdt store kunder, og her serverede de deres bedste Bourbon whisky.

Men jeg havde købt en skotsk whisky i lufthavnen, og den tog jeg frem:
"Man har vel sit eget mærke"...

Tænk hvis man kunne tage en Crown Royal Northern Harvest Rye frem og sige:
"Man har vel sit eget mærke"...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-11-15 00:21

Citat
deres bedste Bourbon whisky.

En forbrydelse at kalde Bourbon for whisky

Nu vi er i det hjørne.........Et amerikansk mærke har fået lov til at hedde "Moonshine", det er jo normallervis det som de stadigvæk laver drønulovligt dybt inde i skovene overthere.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-11-15 10:27
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-15 11:23

Jeg har mailet til Juul's på Værnedamsvej og foreslået, at de tager den hjem, de har haft en anden Crown Royal, så det kunne da være.

Årets whisky hører "lissom" til i barskabet

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 26-11-15 15:25

vagnr giv lige besked så snart du hører noget. Har nu fundet et sted i USA hvor de vil sende til DK, men det bliver lidt peberet. Fragt for 3 flasker (man kan jo lige så godt bestille lidt andet også når man nu skal) koster 170$

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-11-15 15:29

Jeg skal nok give besked når jeg får et svar!

170$ i fragt