/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom pc efter opdatering til Win 10
Fra : clou
Vist : 713 gange
300 point
Dato : 23-11-15 18:06

Hej med Jer

Nogle der sidder med et godt råd: Jeg har opdateret til Windows 10 (med den seneste opdatering) - computeren er nu blevet helt ekstremt langsom (f.eks. tager opstarten 3:17 minutter) og skærmbilledet fryser (har prøvet med et tæppe )

Har prøvet at køre Ccleaner og Wise Care 365 uden synlig effekt på problemet, håber der findes en god løsning!

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 18:27

Citat
(f.eks. tager opstarten 3:17 minutter)

Kunne være rester af opdateringer der skal på plads.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 18:28

Prøv at luk for nettet og fjern eventuelle usb/Wifi enheder

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-11-15 20:14

@mig-selv - Det løste desværre ikke problemet

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 20:46

Diskoprydning? slet midlertidige filer??
Har du prøvet F8 / fejlsikret tilstand angående start op tid?

Hvis du har en Windows Old (ca 3-4 GB) i C: slet? unlocker klarer det, hvis den er skrivebeskyttet.
Er dog ikke på det rene med om den bruges til at gendanne til tidligere version.. jeg slettede min og det tog 15-30 minutter.
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=unlocker

Hvis den fryser i opstart, kan det have noget med at gøre med at den ikke kan finde boot`maneger.
Prøv at H klikke på drevet i Denne Komputer / egenskaber/ fejlsøgning eller via kommandopromt kør CHKDSK/F/R

Ellers har ikke flere gode/ dårlige råd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-15 01:12

Giv computeren en chance mere, min bærbare var langsom de første 3-5 dage inden det nye system faldt helt på plads, hvis problemet bliver ved efter en uges tid så prøv at nulstille computeren. Det gør du i Indstillinger>Opdatering og sikkerhed>Genoprettelse, det er den første mulighed Nulstil denne PC som du bør prøve og du bør ikke vælge den sidste mulighed under Nulstil denne PC: Gå tilbage til fabriksindstillinger, men vælg mellem at nulstille og gemme dine filer eller helt nulstille alt
Lad være med at slette Windows old hvis du har plads nok på harddisken, det er ikke den som forsinker opstarten eller gør at computeren er langsom

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-11-15 10:20

Jeg fik samme problem, og jeg har en SSD-HD. Med den gl. HDD tog det næste 5 min.

Med win 7 ca. 15 sek opstart, med win 10 ca. 2 min. Jeg har prøvet ALT, så jeg må affinde mig med det.

Jeg har gennemført alle muligheder, slettet programmer jeg brugte sjældent, absolut minimum af opstart programmer ved start, oprydning osv, og ikke mindst de forslag som o.v.n. også foreslår!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-15 13:59

Prøv lige at kigge i enhedshåndtering.
højreklik på vinduet nede til venstre > enhedshåndtering
Ser det fornuftigt ud og står det hele stablet pænt op uden "sideskud"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-15 14:15

Jeg har samme problem, har prøvet at kigge i diverse logfiler, startprogrammer, enhedshåndtering og så videre uden at blive klogere. Prøvet at rulle tilbage så var der ingen problemer. Så der er et problem med den seneste update, men det er jo også en stor update denne gang, så mon ikke Microsoft er opmærksom på problemet og prøver at løse det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-15 10:00

Problemet kan ligge i den måde Win10 opdaterer:

https://www.thurrott.com/windows/windows-10/4881/windows-10-and-automatic-updates

Man kan vælge mellem "Fast Ring" eller "Slow Ring" opdateringer ...og vist nok også andre opdaterings specifikke ting.

Edge browseren og evt. plugins opdateres også løbende med 'micro-opdateringer' i stedet for en enkelt gang om måneden. Præcis hvor mange gange den connecter/poller for opdateringer ved jeg ikke, men rygtet siger OFTE ..hvilket antyder med minutters mellemrum!

Jeg bruger ikke selv Win10, men det er måske et forsøg værd at kigge lidt på, hvor megen båndbredde du 'forærer' Win10

</MOLOKYLE>