/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med stilfinderen.
Fra : boyelauritzen
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 23-11-15 09:42

Efter at have flyttet rundt på mine fotos mellem dir med copy - paste, af f.eks. 300 filer (1 MByte) , ser det ud som om jeg har smadret data på "harddisken" (partission?)

Hvad gør jeg forkert eller er det uhensigtsmæssighed ved "Stifinder"?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 09:53

Hvad er problemet?

Gå til Denne komputer/ højreklik på drevet/ egenskaber fejlsøgning
Eller kommandopromt CHKDSK/F/R

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 09:55

Hvis du ikke kan kopiere billeder kan det være din CLIP MANEGER er fuld = prøv genstart

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-15 13:52

Hvis du har et billedprogram, skal du flytte billederne med det program, ikke med stfinderen.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-15 14:13

Jeg bruger kun stifinder (crtl+e) til at ordne billeder til og fra Kamerakort, mapper, memorystick osv.
Jeg markerer filerne > højre-trækker over og slipper, hvorefter jeg vælger flyt eller (mest) kopier.
Det er jo stort set det stifinder (filhåndtering) er til.

Men du kan have et størrelses problem.

Ps. Er filsystemet FAT 32 er max størrelsen på mapper 4 GB

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-11-15 15:09

Mit acdsee billedprogram har en tilhørende database. Hvis jeg flytter billeder med stifinderen kan databasen ikke registrere flytningen eller finde billederne igen. Det samme gælder vel for andre programmer med en tilknyttet database.
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 25-11-15 08:06

Tak for svaret Eyvind.

Du skriver at "filsystemet FAT 32 er max størrelsen på mapper 4 GB"?

Program http://www.easeus.com/data-recovery-software/ bygger mappe hvor indholdet fylder 635 G Byte uden fejl!

Men jeg læser nu - du havde ret mht click board size, det frarådes at flytte filer større end de kan være i click board som jeg læser under Windows 7 hjælp se hard copy på https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/22998560200/in/photostream/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-15 09:03

Ja og det er en af årsagerne til at jeg kopierer og ikke flytter.
Men når jeg laver backup- filer er de på 20-30 Gb og de flyttes rundt (kopi) og over på eksterne HD.
Jeg har ntfs filsystem på det meste.