/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
træk opg trailer
Fra : svendgiversen
Vist : 586 gange
95 point
Dato : 22-11-15 17:38

Min kones gamle bil, med træk på, er nu skrottet, og hendes trailer er ved at synke sammen.
Selv har jeg ikke træk på min bil, nu primært hendes.

Nogle siger det koster 6-7000 kr. at få sat træk på, det må da kunne gøres billigere?

Og så, hvor køber vi en billig trailer, lokalt bor vi i Egernsund??
Tæt på Tyskland, er de billigere der og må vi indføre dem???

Den skal kun fragte have affald mm. til losseren,
skal nummerpladen bagpå være den samme som på vor bil?

Lige nu er jeg ved at lave kompost kasser og måske bliver vi ved denne økologiske løsning??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-15 17:47

Det kan være en dyr historie at sætte træk på en bil, da den så skal synes.
Nummerpladen til traileren er ikke den samme som på bilen. Der er et tal mindre på traileren.
Alternativ til at købe en trailer kunne være at jeg en de gange du har brug for den.
Der er mange store forretninger der lejer dem ud, eller nærmere låner dem ud, mod at man betaler et beskeden beløb til en forsikring.
Ikke, bauhaus og mange flere har ordningen med at låne trailer.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 22-11-15 18:12

Flere byggemarker og nu også ejendomsmæglere, lejer lukkede trailere ud GRATIS men dog mod et mindre depositum.

Og det kan de gøre fordi at disse lukkede trailere er overklisteret med deres firma reklamer

Så mit råd er kig på nettet efter GRATIS udlejning af trailer, og så find et billigt træk til bilen ! måske var det muligt at finde et godt brugt hos en ophugger.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-15 18:18

Foreløbig tak, begge to...

>>at sætte træk på en bil, da den så skal synes.

>lejer lukkede trailere ud GRATIS

Min bil er lige synet og godkendt uden træk,
kan jeg så få sat et billigt, brugt træk på og herefter leje en trailer, uden syn?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 95 point
Dato : 22-11-15 18:42
Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 22-11-15 19:13

hvis den er under 4 år skal den ikke synes,blot registerets ved told og skat, du får en blanket ved værkstedet der monterer trækket. jeg gav 1800 kr for at få monteret mit,havde selv trækket med.men hent tilbud ved www.autobutler.dk.

du må IKKE selv montere det.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-11-15 19:57

Bilen skal altid synes når der bliver monteret træk, uanset om den er helt ny.
Men når den er nysynet burde det kunne holdes på en rimelig pris

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-11-15 21:06

Det er rigtigt som Kenwood skriver her http://kandu.dk/spg175055.aspx#2001855 jeg har været gennem det samme og træk og påsætning kostede 3500 kr.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-11-15 01:11

Du må godt selv montere træk. Eneste og væsentlige krav er, at det er gjort efter forskrifterne.
Jeg monterede selv på vores og der blev ikke stillet spørgsmål om det til syn. Han kiggede naturligvis på bespændinger og afprøvede stikket.
Det er en skrøne, at man ikke må gøre det selv. Men bilen skal efterfølgende synes INDEN det kan tages i brug.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-11-15 05:50

Monter træk selv. Har du vender e skruet rigtig på så er det intet problem og montere selv.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 23-11-15 06:39

den går ikke,man får en attest fra mekanikkeren som skal sendes til told og skat.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-15 09:21

Hvis et momsregistreret værksted monterer trækket skal der bare en eklæring fra dem for at registrere trækket.
Hvis en anden gør det skal bilen synes for registreringen.

Et træk kan fås til mellem 1000kr og 2500 afhængig af bil og hvor smart det skal være.

På nogle biler er det nemt at montere og noget vanskelligere på andre.

Hvis man eller er god til den slags, har topnøgler , fastnøgler, og momentnøgle er det ikke så sværtt.

Træktøj kan købes på nettet, og kommer altid med monteringstegning og tilspændingsmomenter.

Nogle steder skal der strammes rigtigt hårdt men uden at ødelægge gevind. Idioterne tror at de kan uden at måle momentet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-11-15 09:22

trimare46 du er gal på den. En ny bil skal IKKE synes når du køber den med træk på hos forhandler. Vores sidste fire biler - alle nye - er aldrig blevet synet som nye med træk på.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-15 09:23

Traileren skal være registreret i Danmark. med egen nummerplade . Ved totalvægt under 500kg er der ingen afgift, men det kan være ret bævlet papirarbejde at registrere en trailer købt i udlandet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-15 10:11

Tak igen, for mange gode råd, om end ikke alle er helt enige...

Med vore nye kompostkasser og det store udbud af trailere, vil vi nok ikke købe en ny trailer,
og min bil var til 8 års syn her i sommer, så den skal jo så nok til nyt syn med træk?

Men min kones bror, der er mekaniker, kommer her på lørdag,
måske kan han skaffe et billigt brugt træk, og klare evt. erklæring??

Jeg lader spørgsmålet stå, indtil han har været her og I hører hans råd...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 10:28

Der er jo en grund til at det hedder en synsfri sammenkobling.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-15 12:44

Lige lidt ekstra udover Ans link, så står hvad der er godt at vide her
http://koerekort-guiden.dk/anhaengertraek

Normalt kan man køre med anhængertræk på personbiler eller varevogne under 3500 kg uden at det skal synes. Dog findes der undtagelser.

I det nedenstående kan du læse om betingelser for, om din bil skal synes eller tilladt såkaldt ”synsfri sammenkobling” efter montering af afhængertræk.

Du kan spare rigtig mange penge ved køb og montering af anhængertræk.
http://koerekort-guiden.dk/anhaengertraek-pris

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-15 12:56
Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-11-15 16:57

En otte år gammel bil skal synes når den forsynes med træk. Der er intet til hinder for at udføre arbejdet selv så længe forskrifterne følges. Det er de komplet ligeglade med til syn, hvem der har udført. Stikket skal naturligvis også fungere efter de gældende regler for synsfri sammenkobling.
Til nogle biler kan ledningsnet købes så det tilsluttes bilens baglygter, men personligt synes jeg de er for dyre. I min verden lodder man samlingerne og lukker med krympeflex, men det er og bliver en smagssag.
Du kan snildt købe brugte trailere på Den Blå Avis, Gul og Gratis m.fl. men vær opmærksom på om de skal synes ved køb, eller om den er nysynet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-11-15 10:27

Hvis du Googler kan du finde anhængertrak fra godt 700 kr. og op efter. (nye).

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-11-15 20:10

Min kones mekaniker bror kan montere et brugt træk for et par tusinde kroner, men vi blev enige om at vente indtil min over 8 år gamle bil skal til syn næste gang om halvandet år.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-15 10:07

Tak for svaret ans.