/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Synology står og bipper
Fra : ara
Vist : 279 gange
100 point
Dato : 21-11-15 09:48

Hej.

Jeg har en synology 209+ der her til morgen begyndte at stå at bippe.

Jeg har to diske i den som kører raid1 (altså klonet).
Jeg kan se at den skriver at den ene disk er "ikke initialiseret" og at disken er degraderet.

Betyder dette at der skal en ny HD i og er det nemt?

mvh

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-11-15 09:56

Der er ingen tvivl om at den disk som er degraderet er defekt og skal skiftes. Jeg kender ikke den pågældende server men med nogle servere er det faktisk muligt at skifte sådan en disk helt uden at lukke serveren ned. Ellers vil jeg anbefale at du lukker den ned, åbner maskinen tager den defekte disk ud, finder en ny disk magen til og sætter den i. Det er lidt forskelligt hvodan de sidder, men man skal somregel bruge en skruetrækker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-15 14:26

Jeg har set en server (kan ikke huske navnet) hvor kappen skulle "skydes" for at skille den ad.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-11-15 08:07

Jeg har nu aldrig hørt en sådan stå og bippe. Men disken er defekt, og da du kører raid1 er formålet jo at clone diskene, så det må være bare at finde en anden og montere denne. Så vil den nok klare resten selv. som sagt har jeg aldrig haft denne oplevelse, så fortæl os hvordan det går. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : ara

Dato : 13-12-15 14:14

Jeg fik monteret en ny og fik den clonet.

Men hvordan det lykkedes ved jeg ikke helt.

Jeg brugte en del tid og var til sidst ligeglad med om jeg mistyede min data, da jeg ikke kunne clone mine diske. Men pludselig var den der, men ved ikke hvad det var der gjorde det.

Annuller spørgsmålet
Fra : ara

Dato : 13-12-15 14:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål