/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
nzb
Fra : kivi
Vist : 1210 gange
100 point
Dato : 21-11-15 09:00

jeg søger et program som kan klarer en nzb fil

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 09:20

NZB er ikke en egentlig fil, men en slags fil der bruges til at downloade en anden og meget større fil - noget lignende Torrentz.
En NZB fil kan ikke åbnes uden et program og en VÆRT, følgende bruger jeg selv:
http://sabnzbd.org/
http://nzbget.net/

Husk at du INTET kan hente ned uden en vært, de findes fra GRATIS og op til flere hundrede kroner pr måned - hos ´værten´ skal du bruge brugernavn + password for at kunne hente NZB filens indhold ned på din pc.

Indholdet i NZB filen kan være fra en dag gammel til 4-5 år, og visse værter kan ikke garantere for downloads der er mere end 1 år gamle (Retension).

Men skriv lidt mere og jeg vil forsøge at hjælpe dig.

Så at starte med NZB filer, er ikke altid nemt eller billigt.

Gratis, - visse værter har 1 eller 2 ugers gratis prøve tid (1000 dages Retension), du skal som regel (altid) lave en KONTO først hvor du også skal oplyse kreditkorts oplysninger/ paypall

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 09:23

NB: programmerne skal udfyldes med diverse konto logins + server oplysninger + og meget andet = før du kan bruge dem.
Her kan du søge mellem næsten alle NZB filer
https://www.binsearch.info/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 09:36

Og lige en sidste, mange af ´værterne´ opkræver / trækker penge hver måned, med mindre du opsiger abbonemt eller giver dem besked på deres hjemmeside eller afbestiller gennem Paypal.

Men er du først igang, så er det legende let - det tager mig 5 minutter at sætte en ny vært op, med koder osv.

Og mange NZB/ indholdet af dem, indeholder VIRUS, så er det noget du bare henter på må og få, så skal du have noget der kan fange Virus med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-15 10:18

http://filext.com/file-extension/NZB

NB:

Har du problemer med at åbne NZB-filer i Windows?
Hvis Windows giver dig problemer med at åbne NZB-filer, skal du enten:

A) Identificere et program, der kan åbne filen, eller
B) Kontrollere registreringsdatabasen for beskadigelse, der er forårsaget af skjulte fejl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 10:26

Selve NZB filen kan sikkert også åbnes med Notesblok, men til hvilket formål, der er kun ´vollapyk´ tekst i filen - som bruges til at identificere filerne på selve nettet, og dét gennem programmer.

Der kræves som jeg har skrevet adgang til at kunne hente indholdet fra en NZB fil ned på pc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 13:32

Hvis du ønsker, kan jeg godt teste din nzb fil for dig..

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 21-11-15 16:39

jeg har haft sabnzbd før men lige pludselig virkede den ikke selv om de havde trukket et beløb fra mig men ellers fungerede den godt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-11-15 17:16

Har du prøvet at logge ind på deres hjemmeside - det kunne være du var udløbet for GB til downloads, eller de har lavet om på portene og SSL.
Og serveren er vel sat som aktiv?
Havde selv lidt problemer med Sabnzbd for et stykke tid siden og prøvede derfor den anden jeg linker til og så var alt normalt igen - fandt aldrig problemet - og det var kun 2 downloads der svigtede, og de var ikke mere end en måned gamle.

Hvilken vært har du?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-15 17:21

Citat
men lige pludselig virkede den ikke

Hvis dit download link forsvinder ud af Sabnzbd, lige efter du har klikket hent = er det fordi filen er for gammel/ slettet eller din vært ikke har retension der går flere år tilbage, min vært går 1000 + dage tilbage, mens de billige værter som regel kun har 300

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 22-11-15 10:37

Tak for svaret mig-selv.jeg skal nok have dig i tankerne når kommer lidt længere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-15 19:19

Disse bruger jeg til tider - afmeldes begge via Paypal:
http://www.fastusenet.org/
http://frugalusenet.com/

Denne skal du afmelde betaling på siden ellers bliver der trukket penge hver måned, afmeldte min for 1½ måned siden/ 2 gange men blev stadig opkrævet, så den bruger jeg ikke mere - samt det kan være meget svært at ændre Password + Login
Jeg har dog ikke haft et eneste problem med downloads.
http://www.newsdemon.com/