/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Løsepenge til IS
Fra : alan57
Vist : 1253 gange
300 point
Dato : 18-11-15 11:05

Jeg forstår ikke hvorfor flere lande giver løsepenge til IS, som de så kan bruge til at købe våben og andre ting der er værre.
Jeg havde ellers den opfattelse at de fleste lande havde skrevet under på at de ikke ville købe gidsler fri.
Jeg ved også godt at det må være svært at sige nej, især til de pårørende til gidslerne, men hvis man forsætter ud af denne tangent vil det kun gøre tingene meget værre og er det det vi ønsker?
jo flere penge vi giver jo flere våben og angreb på resten af verdenen vil der komme, samtidigt med at de kan kidnappe flere og flere mennesker.
Jeg mener at vi ikke skal hjælpe IS, men gøre det til et helvede for dem, hvor de end er, samtidigt med at alle der giver dem støtte i form af penge våben og andet lort fra samme skuffe bliver straffet uden nåde, ved at ingen taler med disse lande, og stopper alt handel med dem med det samme.
Mvh:
alan57

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 18-11-15 12:16

Tja ...

Jeg hørte, på TV2 News, at en tønde olie, officielt, koster 100 $ ...

Men ISIS tilbyder en tønde olie for 25 $ ....

Og de har en masse kunder ...

Særligt vestlige lande og vestlige firmaer ...

Money makes the world go 'around ....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-11-15 12:45

Jeg er helt enig med alan57, det er forkasteligt at stater (og firmaer samt private ) betaler IS penge, som kun styrker dem, og i sidste ende koster flere uskyldige menneskeliv.

For de mange, hvis gud hedder mammon, er det vigtigste at polstre egne lommer, risikoen for at blive straffet er nok meget lille, især for bagmændene

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 18-11-15 14:15

IS skal ikke have en bøjet 5 øre!

Man handler ikke med fok, hvor drivkraften bag deres barbariske fremfærd er nedfældet i en bog for århundreder siden: KORANEN

De skal ikke have opmærksomhed, de skal slås nede for fode.

Hvilket i mine øjne gælder ALLE der med en forskruet tankegang vil have adgang til at påvirke lovgivning og internationale konventioner. HELLER ikke den i bibelbæltet fremherskende tankegang om en GUD, som står over mennesket.

Det er og bliver noget forkvaklet vrøvl, når man fundere sit liv på TRO...
..i stedet for TANKER, RESON og ERFARING.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-11-15 14:27

Ps. Jeg har skrevet det før, men gentager gerne ...lettere redigeret:

Det burde ikke hedde Islamisk Stat, men Islamisk Pjat (..eller Plat).

Alene det at man kæmper for en religiøs ide hiver ethvert sagligt argument ud af debatten. Man kan ikke proppe TRO ned i halsen på andre mennesker. Der findes ingen religiøse argumenter, som har gang på jord. Der er bare ligesom det, at dette har troende meget svært ved at fatte.

Nå vi (Vesten) har dræbt militære grupperinger og civile i mellemøsten og andre steder, så har det ikke været af teologiske årsager i de sidste 500 år eller deromkring. Det har været en kamp om magt, territorium og råstoffer. Derimod kæmper vore modstandere med Koranen i (h-)ånden og er dermed ikke legitime kombatanter. Religiøs aggression kan aldrig forsvares med saglige argumenter. DERFOR skal IS ingen 'stat' eller midler have.

De skal derimod straffes for overgreb på menneskeligheden.

Det samme gælder:

Jøder, Bibelsorte fra U.S.A.'s MidWest, Hinduer, Sidste Dages Hellige (Pinsebevægelsen), Jehovas Vidner, Metodister, Kreativister, Mormoner, Budister, Indre Mission mv.

Det kan måske undre en eller anden at jeg så ofte henviser til, at alverdens ulykker skyldes en sammenblanding af (over-)tro og realitet?

Det har den simple forklaring; at jeg er ateist!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-11-15 14:38

Pps. Hvis nogen søger en moralsk manual til medmenneskelighed og uselvisk opførsel?

Så bidrager jeg gerne ...som chefredaktør!

..også; hvis politikere ønsker at fremstå som troværdige over for deres befolkninger i ind- og udland.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-11-15 15:14

Jeg er helt enig med molokyle,
også jeg er ateist
der er kun en ting jeg ikke lige kan få til at passe nemlig Budister, men jeg har måske glemt hvad det er de har kæmpet mod.
Men resten af dem du har nævnt prøver alle at overbevise andre til at skifte religion, jeg har set hvordan præster salver kanoner i 1 ww og i 2 ww, her brugte begge parter den samme gud, da en af dem jo måtte tabe hvad mon de her gav som grund til at de tabte, den sang gad jeg sku godt at havde hørt.
alan57

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 18-11-15 16:59

Jeg mener IKKE, at man skal give penge til "Daesh" ...
Eller Buko Haram, eller flykaprere eller skibskaprere ...

Men hvordan mon pårørende til en søn, datter, bror, mand, far ser på det ?

Mon de accepterer, at ALT er tabt ?
Og INGEN vil befri deres kære ?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-11-15 19:11

Daesh, som ganske rammende er beskrevet her

"The name Daesh, according to France24, is a "loose acronym" for "Islamic State of Iraq and the Levant" (al-Dawla al-Islamiya al-Iraq al-Sham). The name is commonly used by enemies of ISIS, and it also has many negative undertones, as Daesh sounds similar to the Arabic words Daes ("one who crushes something underfoot") and Dahes ("one who sows discord").
Samantha Rollins"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-11-15 19:13

'To forgive them is up to God, but to send them to him is up to me' Ordene er Putins. og hvilket befriende dejlig tilgang denne mand har til tingene.
Putin ved udmærket godt, at gentlemenkrige findes ikke -modsat feministerne, Obama. Hollande, Lars Fadbamse, Stefan Löfven, Merkel m. fl. som tror, en krig vindes ved at synge gamle hippiesange eller revyviser. Der er kun en farbar vej og det er FREMAD og fjenden bestemmer selv sin medicin.

Jeg må tilstå, da jeg læste det tænkte jeg: Nå, det hele er ikke tabt endnu. Det er bare underligt, at vesteuropa skal reddes af det gamle østeuropa.

Men spørgsmålet er så: Mon ikke europa skal lukke sine grænser af for alt det affald, der strømmer ind over grænserne ? F.eks enlige mænd, fuldskægget drengebørn, som ligner nogen på 30 år og endelig, for afrikanere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-11-15 19:16

Hverken revyviser, hippiesange eller øgenavne, som f.eks."Daesh" vil vinde nogen krig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-11-15 19:59

Måske er "Anonymous" et af de bedre våben, hvis de gør det sværere for terroristerne at hverve folk og kommunikere på nettet, bliver livet for terroristerne farligere!

Citat
Hverken revyviser, hippiesange eller øgenavne, som f.eks."Daesh" vil vinde nogen krig.

Hyldester til Putin hjælper heller ikke, hans dagsorden ligger langt fra vestens!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-11-15 21:11

vagnr ->
Citat
Måske er "Anonymous" et af de bedre våben..?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-11-15 22:14

Citat
Hyldester til Putin hjælper heller ikke, hans dagsorden ligger langt fra vestens!
Njaaaarh, det tror jeg ikke på.
Nogen skal tage ansvar. Vestens feminister vil ikke, så må Putin jo. Og tak for det!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-11-15 10:02

smid en Neutron bombe i hovedet på dem

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 16:01

Citat
smid en Neutron bombe i hovedet på dem

Søren Espersen ville blive lykkelig

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-11-15 16:44

Citat
Søren Espersen ville blive lykkelig

Ikke specielt klædeligt af dig, vagnr. Troede egentlig, du havde lidt mere pli.

Er faktisk meget enig med Kaptajn-Tommy. Det er da kun godt, hvis russerne også, vil være med til at bekæmpe terroristerne. Der er brug for alle gode kræfter. Og Putin har jo en vis erfaring heri.

Det vestmagterne har "udrettet" indtil nu, er ikke just særligt imponerende. Det svarer til at bekæmpe en hvepsebo, med en fluesmækker: Man får ram på enkelte, resten spredes for alle vinde. Og bygger nye bo`er.

Og om Bashar al-Assad eller en overhoved, fra een af de forskellige røverbander i Syrien, sidder på magten er nok et fedt. Lever Mellemøstens befolkning bedre, fordi der er fjernet et par diktatorer ?? Jeg tror det næppe.

Slet ikke sikkert, de vil påduttes den vestlige demokrati form. Sandt at sige, kører det heller ikke gnidningsløst. Resultat er tit, der bliver holdt fine skåltaler, og så sker der ellers ikke videre.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 17:23

Jeg begynder bagfra, Putin har intet ønske om at hjælpe vesten mod terrorister, et svækket vesten gør ham kun stærkere.
Han vil sikkert være klog nok til at lade som om han støtter "os", mens han bomber IS's modstandere!

Det Putin har opnået, er at blive (sandsynligvis) det rigeste menneske i verden, langt over Bill Gates-niveau.

Søg

putin richest man in the world

det giver over 400.000 hits

Putin myrder sine modstandere, er en gammeldags despot i moderne forklædning og stopper nok kun hvis han bliver myrdet, eller afsat ved magt.

Men ven/allieret med vesten bliver han højst af navn, ikke af gavn.

Til Søren Espersen, jeg synes som altid det er OK (klædeligt) at citere folk, som her

http://politik.tv2.dk/2015-11-15-df-om-krigen-mod-is-vi-bliver-noedt-til-at-bombe-civile-nu-ogsaa-kvinder-og-boern

AT SE undskylder efter mediestormen viser vel at han taler før han tænker, det synes jeg ikke er klædeligt!

Forskellen på en neutronbombe og almindelige (eller A-bomber) er, at neutronbomben næsten ikke skader bygninger, veje og anden infrastruktur, det gør det nemmere/billigere at genbruge de bombede områder, neutronbomben slår bare alt levende ihjel!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-11-15 17:23

Noget af en selverkendelse, af den svenske statsminister:
Citat
– Sverige har varit naiva

Det kan jeg kun være helt enig i.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21794664.ab

Men jeg har ikke det mindste ondt af dem. De ligger som de har redt. Og var hurtig til at skoser DK., for vores flygtninge politik. Lad dem nu nyde frugten........................

Allerede i dag, er de ude med en melding om, at det ikker er sikkert med husly, til flere emigranter.

Jeg kan ikke dæmpe en stille latter herfra.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-11-15 17:54

Et udpluk af Stefan Löfven`s pressemøde:
Citat
Sverige ska aldrig bli en fristad för terrorister.

Det beviser jo virkelig, hvor naiv manden er. Som om han tror at Sverige kan forhindre det. Det er noget terroristerne selv bestemmer. Ingen i Europa kan forhindre dem, med den nuværende slingre politik. Der skal helt andre håndfaste midler til.

NB.: En ny alliance er opstået, med hensyn til Putin. vagnr er helt på linje med Uffe Ellemann Jensen.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 18:30

Citat
En ny alliance er opstået, med hensyn til Putin. vagnr er helt på linje med Uffe Ellemann Jensen.

Tak for sammenligningen, jeg mener Uffe var en af de bedre udenrigsministre, og som han
sagde engang "If you can't join them, beat them"

Jeg tror ikke vesten og Putin i praksis kommer til at samarbejde mod terroristerne, men sikkert i forblommede og vage vendinger, egentlige krigshandlinger mellem vesten og Putin bliver der forhåbentlig heller ikke!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-11-15 18:31

Hmm..læs lige denne artikel, vagnr.

http://nordjyske.dk/nyheder/clinton--fokus-boer-vaere-paa-is---ikke-paa-at-afsaette-assad/046283bb-a7cc-473d-847f-74b74859eb94/4/1513
Det kunne jo tyde på, amerikanerne også tænker tanker. Og måske nærmer sig Putins strategi.

Fru Clinton, er jo ikke en hr. hvem som helst.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-15 19:23

Det, som Søren Espersen udtalte vedr. "bombning af civile," var vel blot for at legalisere Obamas bombetogter http://www.dr.dk/nyheder/udland/observatoergruppe-usa-bomber-har-draebt-2000-i-syrien
Obama er modtager af Nobels Fredspris Det er næsten en joke

Så stop din forargelse vagnr, blot fordi udsagnet kommer fra en DF.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 20:12

mosebaek, enig

Citat
Fru Clinton, er jo ikke en hr. hvem som helst.
eller en frue hvemsomhelst.

Assad"skåningen" kan være et forsøg på at please Putin, vesten har jo tidligere mistet en mulighed for at få fjernet Assad, men ville ikke give Putin den fjer i hatten, da "vi" regnede med, Assad ville tabe militært i løbet af kort tid

http://www.theguardian.com/world/2015/sep/15/west-ignored-russian-offer-in-2012-to-have-syrias-assad-step-aside

Tommy, nu siger Genevekonventionerne om krig ikke, at man aldrig må dræbe civile, kun at man skal gøre sig umage for at undgå det, og med daesh, der gemmer sig blandt civile, eller har civile "skjolde", er 66 civile ud af over 2000 dræbte sikkert et "acceptabelt" resultat!

Når Israel går i krig, er civile ca 3 ud af 4 dræbte, det er jeg forarget over, ligesom jeg ville være det, hvis amerikanerne havde dræbt 6000 civile for at ramme 2000 terrorister.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28439404

Espersens udsagn lød mest som om han mente, "vi" bare skulle bombe løs, terroristerne kunne jo bare slippe de civile fri.

http://drkvia.inforce.dk/files/pdf/Folkeret/Regler_for_krig.pdf

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-15 20:39

Citat
er 66 civile ud af over 2000 dræbte sikkert et "acceptabelt" resultat!
Okay.....så er 70 eller 80 dræbte vel også acceptabelt udad 2010 dræbte ........... Kan du se farligheden i, at sætte tal på..?

Er så ikke bedre at fremføre et statement der siger: "At vi skal acceptere civile tab i krig"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 20:52

Citat
Er så ikke bedre at fremføre et statement der siger: "At vi skal acceptere civile tab i krig"

NEJ, vi er nødt til at acceptere BEGRÆNSEDE civile tab i krig, det er i overensstemmelse med reglerne, men det var ikke det Espersen sagde, og nok heller ikke det han mente, for så havde han lynhurtigt trukket i land, "en finke af panden!"

Det vil altid være en afvejning af situationen i forhold til tabstal for civile, men det gjorde Espersen ikke, a la "a good indian is a dead indian."

Espersen og knivsmeden må sejle deres egen sø i Halmø, for eu-midler

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-15 22:10

Citat
NEJ, vi er nødt til at acceptere BEGRÆNSEDE civile tab i krig, det er i overensstemmelse med reglerne,
Nå okay. Ifølge din påstand og overbevisning er 66 civile ud af 2000 acceptabelt.....Det skriver du jo selv.
Citat
der gemmer sig blandt civile, eller har civile "skjolde", er 66 civile ud af over 2000 dræbte sikkert et "acceptabelt" resultat!

Espersen modsat dig, satte ikke antal på. Hvordan kan vi på Kandu nu vide, om det er dig eller Espersen, der er mest rabiat..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-15 22:14

Citat
Espersen og knivsmeden må sejle deres egen sø i Halmø, for eu-midler
Åh ja for hulen da. Tænk, hvis de nu også havde bollet nogle små 15 årige småtøser, som visse andre EU-politikere har for vane....

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 22:16

Citat
Hører jeg dig så sige, at vi skal til at bombe, hvor der er kvinder og børn?

- Ja, selvfølgelig. Det bliver vi nødt til, når det er der, IS-krigerne er. De kvinder er i øvrigt også i høj grad en del af systemet. Vi kan ikke længere have en situation, hvor IS fuldstændig frit færdes der, velvidende at de aldrig vil blive bombet. Vi er nødt til at udvide krigen til en reel krig, ellers vil vi tabe, siger Søren Espersen.

Er det at prøve at begrænse tabene blandt civile?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 22:25

Citat
Åh ja for hulen da. Tænk, hvis de nu også havde bollet nogle små 15 årige småtøser, som visse andre EU-politikere har for vane....

ÅH, ja, såvidt jeg ved er den kriminelle lavalder 15 år, knivsmeden er vist over 15?

Netop nu ser jeg SE på DR2 med hans bomb, bomb, away!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-15 22:37

Citat
Er det at prøve at begrænse tabene blandt civile?
Det kommer da helt an på hvilken synsvinkel man betragter det fra.
Du siger 66 og Espersen sætter ikke tal på.

Hvis nu vi leger med tanken, kunne der jo let opstå denne situation mellem piloterne.

Pilot 1: Tror du ikke vi skal indstille bombningerne vi har allerede dræbt 40 civile..?

Pilot 2: Nej nej forsæt, kvoten er 66......

Det er den situation der vil fremkomme, hvis der sættes tal på

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-11-15 22:42

Citat
Det er den situation der vil fremkomme, hvis der sættes tal på

Sludder, tal er målestokken, sammen med situationen og formålet!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-15 22:55

Citat
ÅH, ja, såvidt jeg ved er den kriminelle lavalder 15 år, knivsmeden er vist over 15?
Åh vagnr, lidt billig replik.

Er sandheden ikke, at småtøser og liderlige "kendte" sat sammen, tit ender i grov seksuel udnyttelse af små pjattede pigebørn....? Særligt når den "Kendte" godt kan lide Lolita sex

Jeppe var så bedøvende ligeglad med pigebarnet, at han ikke engang gad at bruge et kondom som kunne beskytte pigebarnet mod graviditet og kønssygdomme.

Havde barnet været et par måneder yngre så havde der været tale om pædofili. Tænk over det, vagnr.
...........Og havde det været min datter, så havde Kneppe Kofod fået et par raske øretæver....eller tre fire stykker.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-11-15 22:58

Citat
Sludder, tal er målestokken, sammen med situationen og formålet!
Nu bliver det kryptisk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-15 09:45

Citat
vi har allerede dræbt 40 civile..?

er IS civile mennesker - og hvordan ser IS soldater ud - mig bekendt løber den del af menneskeheden rundt med flere våben end normale mennesker kunne bruge i hele deres liv.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 20-11-15 13:30

Uanset hvor mange civile der er tale om er det altid for mange og det er der ikke kun en mening om,
men dette er simpelhen selvforsvar og jeg mener at vi alt for ofte tænker på at bombe IS og andre, hvor vi skulle gå igang med at tage dem ud der lever blandt os, når jeg siger dette mener jeg at vi skal grave meget meget dybt og når vi finder nogle hjælper det sku ikke med disse små straffe vi før har givet, nej det skal være domme man kan læse uden briller efterfulgt af udvisning fra Danmark og andre ting vi skulle havde ordnet for 30 år siden istedet for at lade os svine til af de Radikale og S samt resten af venstrefløjen, ja selv V og K var bestemt ikke bag efter de brugte den samme sang, jeg har lige hørt hvor klamme S har opført sig da de fik lavet en grundig undersøgelse af de problemer vi ville få med den indvandring der var igang, fordi den var sand og ikke skjulte problemerne blev den undertrygt og "gemt" langt væk hvor den stadigvæk er fordi den var alt for sandfærdigt, hvem er det så der er racister?
Bestemt ikke den danske befolkning.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-11-15 15:01

Hvis man med samme iver havde forfulgt STATENS FJENDER, som det for nuværende er tilfældet med ledige, kontanthjælpsmodtagere og (reelle-) flygtninge?

Så ville vor nuværende finansmister slet ikke være på tinge længere:

http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE902957/hvorfor-er-claus-hjort-stadig-minister/

Det er ikke et spørgsmål om racisme, fremmedhad eller 'kontrabande', men om fordeling af magt og kapital. Krigen mod IS burde komme i 2. række.

Vi skal først tænke på vore egne siges det fra blå blok. Hvilke egne? De velstillede ..naturligvis. Som altid har 'gode' argumenter for at betænke sig selv i den forbindelse.

Der er DF's vælgere blevet snydt noget så grusomt og taget gevaldigt i .. :

http://politiken.dk/debat/ECE2938383/det-moderne-kontanthjaelpsloft-er-gammeldags-klassekamp/

..men det kunne man jo have sagt sig selv inden man satte krydset
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-11-15 15:31

Citat
Der er DF's vælgere blevet snydt noget så grusomt og taget gevaldigt i .
Jamen altså, når udsagnet kommer fra Enhedslistens voldspsykopat Pelle Dragsted, så må det stå til troende.

Menæh, som sagt mange gange før. Det der, med at blæse og ha' mel i munden, det er umuligt.
Oversat; Der er ikke råd til egne borgere og kulturberigelsen kan køre på 1. klasse, da penge kun kan bruges én gang. Længere er den ikke.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 20-11-15 16:29

Tak for svaret molokyle.