/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Vende er dokument i Libre Office
Fra : o.v.n.
Vist : 529 gange
75 point
Dato : 15-11-15 16:51

Jeg har oprettet en side med en tabel i, overskrifterne over rækkerne vil jeg gerne have at de står lodret altså 90 grader i forhold til teksten i tabellen.
Kan jeg vende siden når jeg har udfyldt tabellen og skrive overskrifterne på tværs inden jeg printer siden?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-11-15 17:09

Den følger jeg lige med på!
MV2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-15 18:32

jeg fandt selv en løsning men nu er spørgsmålet stillet, så hvis der kommer en med et guldkorn så bliver det svar accepteret
Løsningen er et tekstfelt i en tegning og så rotere tegningen, ret nemt når bare man ved hvordan

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 75 point
Dato : 15-11-15 19:46
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-15 20:20

Nemlig Eyvind

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-11-15 22:51

Citat
Løsningen er et tekstfelt i en tegning og så rotere tegningen, ret nemt når bare man ved hvordan

Hvis jeg ellers har forstået dig ret, så er det en meget besværlig metode du har valgt.

Vælg feltet hvor teksten skal være drejet --> h.klik og vælg formater celler --> fanen justering der kan du dreje teksten som du vil.
Men måske jeg har misforstået noget når du nu taler om tegninger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-15 23:07

Citat
Vælg feltet hvor teksten skal være drejet --> h.klik og vælg formater celler
det lyder nemt men jeg har ikke den mulighed når jeg højreklikker i et felt i tabellen, det er tekstdokument med en tabel, måske skulle jeg lave det i et regneark det har jeg ikke forsøgt
Citat
Vælg feltet hvor teksten skal være drejet
det har jeg forsøgt, i et af tabellens felter har jeg skrevet PRØVE og forsøgt at vende teksten men det kan jeg ikke, der er ikke noget med Formater celler når jeg højreklikker
Citat
en meget besværlig metode du har valgt
egentlig ikke synes jeg, jeg fandt svaret på Libre Office hjælpeside:
https://help.libreoffice.org/Writer/Rotating_Text/da

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-11-15 00:16

Citat
tekstdokument

Ok, så har du ikke den mulighed, da du skrev tabel troede jeg det var et regneark der var tale om.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-15 00:42

Tak for svaret Eyvind. og når jeg vælge 45 grader kommer det til at se helt professionelt ud
Tak for alle indlæg næste gang tror jeg at jeg vil forsøge med et regneark

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-11-15 09:06

I et regneark kan det se prof ud med skrå tekst for oven, så der er plads til mange kolonneoverskrifter...................det er bare at lave det som kasser med tekst og så skråstable dem.