/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rigtige mænd
Fra : LuffeA
Vist : 523 gange
500 point
Dato : 11-11-15 18:37

I udsendelsen og traileren på DR 1 spiller de en stump musik, det er trompetindledningen til et diskonummer som var meget spillet i mine vilde diskodage midt i 70`rne, jeg var endda på diskotek i London......satme bred ymer.

Det er noget Philadelphia-præget med syngedamer inde i nummeret som DR ikke færdigspiller........lyder som The Three Degrees.

Nogen diskofile der har et hint ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 19:47

Jeg hører intet 'disco-agtigt'. I mine øren er det da coutry musik / blue grass?

https://www.dr.dk/tv/se/rigtige-maend/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-15 20:12

De her har leveret musikken, så prøv at kigge/lytte her!

Audio Network
http://www.audionetwork.com/browse/m/musical-styles/musical-styles/disco/results

Upright Music
http://www.upright-music.com/

jesper markward olsen
https://goo.gl/AmzwfW

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-11-15 20:14

Det kunne være" a touch of welvet,and a sting of brass" Den blev bl.a brugt som indledning til det tyske program "Disco" ,som huserede i starten af 70 erne.Tror du kan finde den på MP 3 Jam.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-11-15 20:21

Ps,velvet,ikke welvet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-15 20:29

Er det denne her du mener

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:38

Jeg kan stadig ikke høre noger disco-agtigt ...ligemeget hvor jeg søger?

..men prøv da at spørge her:

https://www.facebook.com/rigtigemaendDR

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-11-15 20:46

Lyt nu for pokker. Det er et blue grass/country blues nummer:

https://www.dr.dk/tv/se/rigtige-maend/rigtige-maend-1-6#!/

..ikke megen disco der !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-11-15 01:52

Tak indtil nu

Nej, det er ikke bluegrass nummeret.
Jeg har en masse bånd fra dengang jeg optog fra radioen, men der er det garntrisse heller ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-11-15 07:46

LyffeA -> Du må da kunne henvise til det sted hvor nummeret høres. Alle afsnit findes på dr.dk.

Hvilket afsnit af rigtige mænd ...og hvor langt inde i afsnittet kan man høre det disco nummer du skriver om?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-11-15 08:16
Kommentar
Fra : prosat

Dato : 12-11-15 13:05

Ellers er der altid Mylle, skriv til ham, han kan næsten svare på alt.

Prosat

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 12-11-15 19:38

Ja Klaudi,det er lige netop den,go, ikke.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-15 19:45

Jow, den er ganske go'

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-15 09:35

Dette spørgsmål må have bidt sig fast i min underbevisthed. Jeg vågnede i morges med et disco nummer fra start firserne i hovedet. Det indledes netop med trompeter. Dette nummer har førhen været brugt til et eller andet tv-program. Måske også en introduktion til serien Rigtige mænd?

Det er med Heaven 17 som var en af initiativtagerne til B.E.F:

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Electric_Foundation

Nummeret hedder Key to the world fra LP'en; THE LUXURY GAP (1983):

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-15 10:04

Lidt i samme boldgade fra Heaven 17. Nummeret Play to win fra LP'en; Penthouse and pavement:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-11-15 19:57

prøv at klikke ind på" Die Hit-giganten" der er musikken delt op i de forskellige genrer,soul-dans-disco,o.s.v.man kan høre et kort stykke af hvert enkelt nummer,jeg har fundet en del "glemte"der.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-11-15 22:30

A touch of velvet A sting of Brass

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-15 09:16

LuffeA -> Du har fået bud på numre fra 60'erne ...og 80'erne. Nu prøver vi sgu noget andet:
Citat
trompetindledningen til et diskonummer .. i 70`rne

Tjaeh... mange disconumre fra 70'erne starter med violin og 'truthorn', så det er en svær ledetråd.

Et skud:

KC and the sunshine band; That's the way I like it?

Amy Stewart; Knock on wood?

..ellers er der nok at gå i gang med her:

https://www.youtube.com/results?search_query=70%27s+disco

..men jeg kan jo ikke liste hele baduljen
</MOLOKYLE>