/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Er ADBLOCK blevet dårligere?
Fra : ara
Vist : 726 gange
50 point
Dato : 10-11-15 22:04

Hej.

Jeg har haft ADBLOCK installeret i et par år. Den har virket rigtig godt og fjernet alle reklamerne.

Men her på det sidste syntes jeg at den ikke er helt "skarp". Den fjerner ikke alle reklamerne.

På nogen sider får man besked om at man har ADBLOCK installeret og at den skal slåes fra før at man kan se indholdet på siden.

Og hvad med denne her, burde den ikke også være uden reklame, eller har jeg misforstået noget

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/boksning/promotor-forventer-udsolgt-til-dansk-boksebrag/5821758

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-11-15 23:11

Det er den da vist også...

Der er da ikke nogen kommercielle reklamer på min side.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-11-15 00:22

Ser ingen reklamer. Opdateret dine filter eller prøv en anden browser med ADBLOCK installeret

https://easylist.adblockplus.org/en/
https://adblockplus.org/en/features

Hvis du vil kontrollere dit privatliv endnu mere, kan du installere eller tjekke disse 2 blokerings-adds ud.....
Disconnect : https://disconnect.me/
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/disconnect/
Ghostery : https://www.ghostery.com/
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/ghostery/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-11-15 00:25
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-15 01:24

Mener du Adblock eller Adblock Plus, hvis bruger Adblock Plus så kan tilføjelsen indstilles så alle reklamer blokeres, jeg ser ingen reklamer i dit link men kan heller afspille de små film som jeg tror er hvor store sorte firkanter er på siden, jeg bruger Adblock Plus og har vænnet mig til ikke at kunne se filmklip på diverse sider blandt andre TV2 og nu også Ekstra Bladet:
https://adblockplus.org/
du kan godt regne med at der bliver flere sider som fortæller dig at du skal slå Adblock fra for at kunne se siden

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 11-11-15 07:12

Det kommer an på hvilken tilgang man har for eksempel - hvis jeg går fra Facebook og til BT eller andre så virker Ad Block ikke , men hvis jeg går til BT fra IE så virker det. Reklame magerne kender ikke begrænsningens kunst - Skærmen skal absolut overplastres med alt muligt skrammel.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-11-15 08:11

hvis du bruger google crom synes jeg at det kniber men fandt ud af at afinstalere google crom og genstarte pc og så installere google crom igen det hjalp hos mig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 11:03

Det virker fint nok på min 7 og Crome.
Men på Win10 og crome fik jeg dagligt popups når jeg klikke på et link = møj irriterende.
Samt til tider gik pc i sort og genstartede.
Citat
På nogen sider får man besked om at man har ADBLOCK installeret og at den skal slåes fra før at man kan se indholdet på siden.

Får jeg også på visse sider:
http://akvariesiden.akvariefisk.dk/
men det er så bare at klikke på Adblcok ikonet øverst til højre i browser og føje til undtagelser eller bare midlertidig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-11-15 11:06

Citat
Og hvad med denne her, burde den ikke også være uden reklame, eller har jeg misforstået noget Blink

http://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/boksning/promotor-forventer-udsolgt-til-dansk-boksebrag/5821758

Ingen reklamer eller andet.

Jeg bruger AdBlock - ikke Plus, ved så ikke om der er den store forskel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-15 12:20

Google chrome - Kandu siden ......................ingen reklamer med Adblock plus.
Sorry Kandu, men jeg er træt af alle de russiske og asiatiske piger som vil sælge sig selv.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 11-11-15 17:19

du set nok for meget porno

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-15 18:53

Højest en time om dagen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-15 19:05

Jeg har prøvet ogå, at installere Adblock plus på min tablet - men stoppede fordi programmet vil have figre i alting,.................... er det nødvendigt for at bruge programmet. ??????

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-11-15 19:44

Jeg bruge Adguard Adblocker. Det virker.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-11-15 15:58

Nej, AdBlock (og AdBlock Plus og alle de andre) er ikke blevet dårligere. Men folk bag hjemmesiderne er blevet bedre til at liste reklamer gennem alligevel, de bliver også bedre til at lave sider og funktioner du ikke kan tilgå hvis du har en af-blocker.

Det er en lang kamp, mellem nørder der sidder i en mørk kælder og udvikler og forbedrer ad-blockere og firmaer der vil have dig til at se reklamer. På den ene sider har vi introverte unge mænd, der lever af cola og købe pizza, og som ikke får løn for deres arbejde. På den anden side har vi firmaer der lever af reklamer, det er en milliard forretning. Hvem tror du vinder i det lange løb?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-11-15 18:18

Jeg ved ikke hvem der vinder. Taberne bliver de internet brugere som ønsker seriøse sider og ikke skod sider der er overklistret med reklamer og andet skrammel.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-11-15 18:25

fleng, problemet er at brugerne har vennet sig til at få en masse ting på nettet gratis, f.eks. nyheder, musik og film. Nogle medier forsøger at få tingene til at løbe rundt ved at vise reklamer. Hvis der ikke er nogen der ser reklamerne, pga. adblockere, så er der ingen indtægter, og så forsvinder indholdet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-15 18:44

Jammen jammen jammen.................................det meste er jo ikke en reklame for en ordentlig vare - men kun et eller andet fup og fidus lokkemiddel til at få folk i gyngen. Det må da også være underligt for seriøse firmaer, at blive slået i hartkorn med de suspekte reklamefremstød.
Hjemmesidebranchen bør rydde op i egne rækker.
Det meste stammer jo fra google adds.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-11-15 20:55

Ja, reklamer er irriterende, men de er en metode at "betale" for det du kan på nogle sider på nettet. Jeg er ret ligeglad med hvilke reklamer det er, men google gør faktisk meget for at servere reklamer de tror er relevante for dig.

Misforstå mig ikke, jeg bruger også ad-blocker, simpelthen fordi jeg kan, fordi jeg gerne vil være fri for at glo på reklamer. Men jeg kan sagtens forstå at f.eks. aviserne vil tvinge dig til at se på reklamerne.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-11-15 22:28

Meget fint men hvis jeg skal betale for nyheds sider skal de være renset for reklamer.