/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Tegne på skærm
Fra : trimare46
Vist : 431 gange
300 point
Dato : 10-11-15 17:21

Når pakkeposten kommer med varer, har de en elektronisk blok som man skriver på med en speciel pen,( eller pind).
Hvad hedder sådan en pen og hvor kan man købe den.
Og kan den overhovedet bruges til en almindelig smartphone

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-15 17:25

Jeg har en pind til min GPS og den duer ikke til min smartphone / iphone.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 310 point
Dato : 10-11-15 17:26
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-11-15 17:47

Det hedder ganske rigtigt en "stylus pen". Der findes to typer skærm man kan skrive på, nogle er trykfølsomme andre kapacitve. Stylus penne bruger man normalt på trykfølsomme skærme, de skærme der sidder på moderne mobiler er kapacitive. Hvis du vil bruge en pen til din smartphone, skal du bruge en speciel slags pen der er beregnet til det. På trykfølsomme skærme kan du bruge hvad som helst.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 10-11-15 18:23

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-15 18:30

Citat
De heder en Stylus Pen og kan findes f.eks. her:

Nej den postvæsenet bruger er ikke en "Stylus Pen" og duer som sagt ikke til Smartphones.