/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Granddækning
Fra : bodillouise
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 06-11-15 21:26

Jeg har prøvet at søge på nettet om hvordan man ligge grand på gravsteder. Kan dog ikke finde noget på søgningen. Ved godt der er flere forskellige muligheder, men hvor begynder man henne ?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-15 23:29

Normalt dækker graverne først bedet foran og omkring gravstenen. Derefter kommer resten af gravstedet.
Men der er ingen regler.
Her er ex.
https://materialeplatform.emu.dk/materialer/public_downloadfile.do?mat=85870206&id=85870205

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-11-15 09:04

det kommer an på im du bedst kan lide at kigge med eller mod "strømmen". Hvis dit udgangsmateriale er større grangrene, må de først klippes i passende småstykker. Læg dem derefter sådan at du starter enten oppefra eller nedefra. ( jeg ville starte nedefra). Læg kvistene sådan at hver ny række får skudt enden ned under den foregående række. Til slut kan du omkranse en evt. Sten med grene i vifteform og afslutte med en krans, hjerte eller andet, som du måske selv kan binde.
Ingelein

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-11-15 12:22

Spørg kirkegårdsgartneren.
Men der er flere måder at gøre det på

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-11-15 15:45

Som trimare46 vil jeg også foreslå at spørge de lokalt ansatte.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 24-11-15 13:42

Tak for svaret katekismus.