/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ask
Fra : susss
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 06-11-15 19:42

Er det Ask der driller når Yahoo lige pludselig har taget min startside i stedet for Google som jeg bad om i Chrome ? har været inde i indstillinger synes ikke den vil skifte til Google igen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 06-11-15 21:09

Her er nogle metoder til at fjerne "ASK toolbar"

Metode 1: Deaktiver Ask toolbar

Ved at deaktiverer toolbaren, undgår du at den bliver vist i din browser og bruger resurser. Og skulle du ved en fejl installeret den igen, vil den fortsat være deaktiveret og ikke være til gene længere.

Vejledning til Internet Explorer
a) Klik på det lille hvide tandhjul øverst til højre i Internet Explorer og vælg Administrer tilføjelsesprogrammer.
b) Find det sted i listen hvor der står Ask.com og højreklik på alle elementer som hedder noget med Ask Toolbar. Når du højreklikker fremkommer en lille menu hvor du skal vælge deaktiver.
c) Luk Internet Explorer og start den igen. Nu kan du forsøge at indstille din startside igen.

Vejledning til Google Chrome
a) Klik på menu ikonet som viser tre streger under hinanden, til højre i toppen af Chrome.
b) I indstillingsmenuen vælger du Udvidelser fra menuen til venstre. Her finder du alle elementer som hedder noget med Ask Toolbar og fjerner fluebenet i Aktiveret.
c) Luk Chrome og start den igen. Nu kan du forsøge at indstille din startside igen.

Vejledning til Google Firefox
a) Klik på menu ikonet som viser tre streger under hinanden, til højre i toppen af Firefox og vælg Tilføjelser.
b) Her finder du alle elementer som hedder noget med Ask Toolbar og vælger Aktiver aldrig i rulned menuen ud for hvert element som hedder noget med Ask toolbar.
c) Luk Firefox og start den igen. Nu kan du forsøge at indstille din startside igen.

Metode 2: Afinstaller Ask toolbar

For at afinstallere Ask Toolbar helt fra din computer kan du følge guiden herunder.

a) I Windows XP, Windows Vista og Windows 7, skal du klikke på Start knappen need I nederste venstre hjørne og vælge Kontrol Panel. I Windows 8, flytter du musen ud til højre side af skærmen og vælg søg i listen, herefter søger du efter Kontrol Panel.
b) Hvis kontrolpanelet er indstillet til Normal visning vælger du punktet Fjern et program under Programmer . Hvis kontrol panelet er indstillet til klassisk visning vælger du Programmer og funktioner.
c) Nu får du vist en liste over alle installerede programmer, og her finder du Ask Toolbar, og højre klikker på den og vælger derefter fjern fra menuen.
d) Når du har fuldført afinstalleringen, kan du igen prøve at indstille din startside.

Metode 3: Afinstaller Ask toolbar med et program.
Hvis det ikke lykkedes at afinstallere ved hjælp af metode 2, så kan man downloade et afinstallerings program fra Ask.

a) Find download linket på siden som du kommer til fra dette link. Download linket hedder noget med ApnRemover.exe
b) Når du klikker på downloadlinket vælger du at køre programmet når der bliver spurgt.
c) Når programmet er kørt skulle du igen kunne få lov til at indstille din startside.

Metode 4: Fjern Ask toolbar med AdwCleaner
AdwCleaner er et program som skanner computeren efter malware og uønskede browser udvidelser.

ADVARSEL: I langt de fleste tilfælde virker AdwCleaner godt og effektivt, men der er altid en risiko for at den slags programmer er lidt for effektive og får fjernet eller ødelagt noget de ikke skulle. Så dette bør være den sidste mulighed man prøver.

a) Download AdwCleaner fra siden her: http://download.cnet.com/AdwCleaner/3000-7786_4-75851221.html og installer efterfølgende AdwCleaner.
b) Luk alle programmer inden du starter AdwCleaner. Du starter programmet ved at højreklikke på adwcleaner ikonet og vælge Kør som Administrator
c) Klik herefter på Scan knappen
d) Når skanningen er fuldført, trykker du på Clean knappen.
e) Programmet vil nu have dig til at genstarte computeren. Gør dette og prøv herefter om du nu kan indstille din startside.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-15 23:11

Det er vel ikke Search.ask.com du er ramt af?
Det er nemlig en helt anden 'snak' end ASK toolbar.

iSearch trojaneren/hijack'en findes i mange variationer:

https://malwaretips.com/blogs/search-ask-com-removal/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-15 23:16

Ps. Den findes også 'forklædt' som både Yahoo, AVG, safefinder, trivaro og iomega

...plus en hel del andre hijack's:

http://www.securitystronghold.com/gates/isearch.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : susss

Dato : 07-11-15 11:05

Den er slet ikke til at finde..så måske er det slet ikke den som har bestemt at Yahoo skal bruges som startside..for der er noget som hedder Bing bar =? er den fredelig ?

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 07-11-15 12:11

Tak for svaret Eyvind.Takker for din altid hjælpsomme hjælp problemet er nu løst.