/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vandrestøvler
Fra : coehlen
Vist : 780 gange
100 point
Dato : 05-11-15 18:17

Hvor i Ålborg eller evt. Frederikshavn kan man få virkelig kvalificeret vejledning til køb af vandrestøvler.
Jeg har været udsat for en del sælgere og ekspedienter, der ikke rigtig vidste, hvad de snakkede om !

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-15 18:43

De bedste vandrestøvler til mine fødder er Minedel

http://www.butikpris.dk/s/Vandrestøvler?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_term=Vandrestøvler&utm_campaign=Bing+CPC+Campaign

Dem finder du helt sikkert også i Aalborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-15 18:48
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-15 18:56

De næstbedste er de mere almindelige i bjergene i Østrig: Salamon

http://www.eventyrsport.dk/fodtoj/stovler/vandrestovler.html?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Eventyrsport.dk%20Search%205&utm_term=vandrestøvler

Fås helt sikkert både i Aalborg og Frederikshavn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-15 19:05

Den allerbedste, noget jeg glemte, hedder Mefisto:

http://www.friluftsland.dk/dk/udstyrsguiden/fodtoej/vandresko/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-15 19:13

Undskyld igen:
Mephisto og du får ikke bedre...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-11-15 21:31
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-11-15 17:21

Jeg ville også, kigge ind til Spejdersport. De ved lidt om, hvad der er godt, til udendørs brug.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-15 18:18

Du skal helt sikkert prøve flere forskellige. Køb dem også så du enten kan lægge en uldsål i eller have tykke strømper eller 2 par strømper på. En vigtig detalje, fordi de også skal sidde fast omkring anklerne er højden omkring "ankelknoerne" der er vi ret så forskellige.
Jeg har et par SALOMON vandrestøvler, købt for mange år siden. Det er jo ikke så ofte jeg har brug for dem. Dog har jeg de senere år brugt dem ved strandkanten også. De er jo vandtætte og behagelige på en stenet strand.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-15 20:35

Sjovt nok vrimler det nu med reklamer for bjergstøvler, her rundt omkring kandu,
har I det på samme måde? og spejdersport var selvfølgelig med i mine første links...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-15 21:25

Ja svendgiversen, sådan var det også med BH spørgsmålet. Der var overklistret med H-Møller reklamer, så det var vist også meningen med det spørgsmål. Jeg har skyndt mig at få Adblocker på min IPad. Nu er jeg totalt reklamefri her på Kandu og andre steder. Selvom en eller anden gik ind for at vi skulle klikke på reklamerne for at skaffe indtægter til Kandu.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-11-15 21:34

Det kommer lidt an på, hvad vandrestøvlerne skal bruges til. Må vi få lidt at vide om det?
Ups, jeg kan se, at jeg har haft mine SALOMON meget længe, for de er med snørehægter. Det bruges vist ikke længere? Men de har den fordel, at man kan snøre dem som man vil, hele vejen op, kun hver 2. Eller kun halv- eller trekvart op. Jeg har sidst brugt dem i 2014 på Færøerne og Island dog ikke til decideret bjergvandring.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-11-15 23:40

Læs testen ...og køb evt. online: http://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/the-10-best-hiking-boots-8470339.html

Selv har jeg et par Scarpa SL Activ. Kostbare? Ja, men bedre end de gamle gummistøvler

Normalt handler jeg (..i København) her :

http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat68-Jagt-Vandrestøvler/

Härkila ..er et godt mærke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 08-11-15 13:07

Meindel er fantastiske til sten
et terræn, men det koster jo på vægten. Ville selv vælge Meindl igen.