/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nok en spyware
Fra : stone47
Vist : 535 gange
300 point
Dato : 04-11-15 14:45

hej venner. Denne næsten nye Toschiba baerbar. er opdateret fra win8 til win 10. der kører kun windows defender på den.
jeg henter så siden eboks.dk, den kommer godt nok. Men trykker man på noget,kommer en anden side som på pære dansk siger pc er inficeret. ring til aniteck.com og et nr. Dette kan jo også være svindel. Jeg ringede til nr. fik efter tid en Søren på dansk. Som så siderne, men vil jo tegne et abbonement, og så have denne PC til rensning. Det skal lige overvejes da det jo ikke er min PC men skolens. Men kan jeg selv fjerne disse sider og hvordan får de byttet link ud. på Eboks.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-15 17:43

Hej stone47, jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men se her

http://www.kandu.dk/spg174908.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-15 08:34

Er det skolens computer? Så må du gå til jeres IT-administrator.

Du har som bruger af skolens materiel næppe systemadgang til at ændre på noget væsentligt og kan dermed ikke fjerne infektionen.

Måske du kan anmelde aniteck.com for afpresning, da de vil have penge ud af dig? Men så skal du bevise at det dem der skyld i/årsagen til infektionen.

Hvordan de har ændret link på eboks kan man ikke sige med sikkerhed, for det er jo slet ikke sikkert at det 'i virkeligheden' er eboks du ser men en phishing side. Dette kan gøres med forskellige typer af hijack som har 'overtaget' en del af dit styresystem.

Siden aniteck.com ..eksisterer iøvrigt overhovedet ikke, så jeg vil da håbe at du ringede til Søren med nummervisning slået fra (hemmeligt nummer)? ..eller fra en af skolens fastnettelefoner? ...ellers har banditterne nu også dit telefonnummer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-15 14:21

Hvis du 'får lov' at hente/installere/køre AdwCleaner ???

http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

..så kunne du prøve dette til en begyndelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-11-15 22:39

Sikke en remse jeg lige havde skrevet - SORT SKÆRM/ genstart - bare jeg klikkede på SEND knappen.

Men Win10 er hullet som en - MEGET STOR SI, jeg er hoppet fra den, da jeg stortset altid / et par gange om dagen blev omdirrigeret til andre sider - SOM INTET HAVDE MED LINK ELLER ANDET AT GØRE = og alle disse var på DANSK.

Min Google konto er blevet hacket/ slette, troede bare der var aktivetet på kandu, da den kun bruges til det

Citat
Serveren på aniteck.com kan ikke findes, fordi DNS-opslaget mislykkedes. DNS er den netværkstjeneste, der oversætter et websites navn til dets internetadresse. Denne fejl skyldes oftest, at der ikke er forbindelse til internettet, eller at netværket er konfigureret forkert. Det kan også skyldes en DNS-server, der ikke svarer, eller en firewall, der forhindrer Google Chrome i at få adgang til netværket.
Mente du http://inateck.com/?

Citat
Dette kan jo også være svindel. Jeg ringede til nr. fik efter tid en Søren på dansk. Som så siderne, men vil jo tegne et abbonement, og så have denne PC til rensning.

EBOKS eller andre af STATSLIGE??? NemId sender ikke sådant noget OG slet ikke et telefon nummer - PAS PÅ

OG ET LINK FRA EBOKS BURDE IKKE ÅBNE EN ????? SIDE ANGÅENDE SIKKERHED....

Det var så den (endnu) en udgave af WINDÅSE der blev kasseret hos mig.......sørgeligt at B Gates ikke kan lave noget VIRKELIG GODT LORT der virker - han har sgu da pengene = men åbenbart ikke viljen.

Sikke dog en BØVS.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-11-15 22:49

Citat
hvordan får de byttet link ud. på Eboks.

Browseren der er total ÅBEN - eller du har måske et par tilføjelses programmer fra Google/ Crome browseren.

Mener molokyle skrev et indlæg om samme - men kan ikke huske det indæg/TIP??

Og DU SKAL SLET ikke ringe til ANDRE? hvis der er noget galt med EBOKS - WOW er du da tosset - vil jeg skrive (og gjorde det) = skriv til dem der bestyrer NemId/ eller hvad den slags ting hedder.

De sender kun besked når du har post osv - de smider ikke links ud til højre og venstre og slet ikke om PC helbredelse, som oven i købet koster penge............

HIK

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-15 20:05

mig-selv ->
Citat
Min Google konto er blevet hacket/ slette, troede bare der var aktivetet på kandu, da den kun bruges til det

Din Google konto er næppe blevet hacket. Kandu.dk's (exchange-)mail-server er nede ..og har været det siden tandag d. 02-11-15 kl.10.16

Derfor får du ingen mail om nye indlæg i tråde du abonnere på siden dette tidspunkt.

Dette sker med jævne mellemrum (ca. 3 gange om året), men som regel er mail notifikationerne oppe igen efter et par uger. Dog må du regne med at miste nogle dages mail om indlæg på Kandu.dk.

Vi andre har lært at leve med det.
</MOLOKYLE>