/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Køb af guitar
Fra : bodillouise
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 03-11-15 20:19

Min datter ønsker sig guitar, hun har aldrig spillet før ( kun på PS3).
Tænkte på at give hende den i julegave.
Men hvilken prisklasse skal man købe i ? ( hun er snart 15 år og passer på sine ting)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-11-15 20:43

Du kan få en fin begynder guitar til omkring 1000 f.eks. Yamaha. Hvis du har mod på det, kan man finde gode guitarer brugt, så får du meget for pengene, men der er selvfølgelig altid en risiko, specielt hvis ikke du eller nogen du kender, har forstand på guitarer.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 03-11-15 21:19

Jeg kender desværre ingen der spiller guitar. Så det bliver helt klart en ny

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-11-15 22:32

Jeg ville smutte forbi den nærmeste 4sound og tale med dem, de plejer at have forstand på det de snakker om. Til 1000 kr får du en fornuftig guitar der kan bruges de første år, hvis interessen holder ved, kan hun købe en bedre om nogle år. Til den tid begynder hun nok også at overveje om der skal strøm på.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-15 15:09

Køb den nu ikke for dyr.
Man kan lære at spille på alle guitarer ..................... og så senere købe det lækre.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 04-11-15 21:17

Jeg har både en akustisk og en elguitar fra http://www.danguitar.dk/

De fås ned til 800 kr begge to. Mener det fint til nybegyndere
De har også børnestørrelser til 429, men de er nok for små???

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-11-15 22:13

Jeg ville købt en klassisk guitar med nylon strenge.Det er bedre for fingrene en stålstrenge når du er nybegynder.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 09-11-15 09:08

Tak for svaret Eyvind.
Jeg har fundet et begyndersæt på disco World til 599 kr. ( tilbud/ normal pris 1399 kr)
Så må vi se om det fanger hende.