/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Iphone 6
Fra : Lionje
Vist : 511 gange
200 point
Dato : 01-11-15 14:08

Min ungarnske kammerat har en Apple Iphone 6 64 GB og købt et dansk abonnement, men SIM-kortet kan ikke umiddelbart installeres. Den siger "intet sim-kort. I vores forsøg, viser det sig, at Danmark ikke indgår i de lande man kan vælge.
Kan der installeres noget andet software, der gør det muligt at bruge den i Danmark? Han skal blive her i 2 år. Eller kan der gøres noget andet?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 14:38

Er den sat op til det Danske Net

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 01-11-15 14:46

Måske ikke, hvordan gør jeg det? (beklager uvidenhed)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 14:50

Kender ikke til Iphone, men måske i indstillinger netværk/opsætning

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 14:52

Citat
Den siger "intet sim-kort.

Sidder kortet som det skal og er kortet den rigtige størrelse - tvivler på at den melding har noget med Netværk at gøre

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-11-15 14:52

Gå til den udbyders hjemmeside hvor SIM kortet er købt og find en vejledning der til Iphone 6.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 14:55
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 15:00
Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 01-11-15 15:06

Der skal bruges et lille kort, som er "trykket ud" fra et stort kort. Det har et skråt afskåret hjørne, så det kan kun sidde på en måde. (såvidt min fantasi rækker)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 15:12

Men så skal tlf ikke komme med melding om INTET Sim kort, noget er galt..

Du kunne prøve et af de billige taletidskort til 29.-, for at se det også brokker sig.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-11-15 16:19
Accepteret svar
Fra : ThorDin

Modtaget 200 point
Dato : 01-11-15 18:45

Enig med Katekismus. Den lyder låst. Nemt at fikse ethvert sted hvor du kan reparere telefoner. Der ligger et godt sted på Nørrebrogade lige efter Dronning Louised Bro på venstre side (ca 300 meter nede, (det gamle apotek)). Der har jeg fået fikset en del telefoner til ingen penge.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 01-11-15 18:48

katekismus, du har muligvis fat i noget i din link, da den jo stammer fra Ungarn.
Når jeg tænder telefonen, viser skærmen en globus med et løbende "banner", hvor der står "Slide to unlock" Når jeg så trækker fingeren på tværs af skærmen, kommer ikonerne frem. Men under settings/ cellular står der "Intet sim kort". Siger det jer noget??

Kommentar
Fra : ThorDin

Dato : 01-11-15 18:49

Når den er låst op skal du reindtallere hele telefonen.
Det er nemt og tager ca. 20 min.

http://www.everythingicafe.com/how-to-restore-iphone-to-factory-settings-without-itunes/

Linket er til st gøre det uden iTunes

Kommentar
Fra : ThorDin

Dato : 01-11-15 18:50

Prøv at reinstaller. Det kan være det er så simpelt hvis du er heldig

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 01-11-15 18:51

ThorDin har lige fulgt op med en god adresse. Er det lovligt??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-11-15 19:01

Hvis den er låst på grund af en købsaftale...............er det ikke lovligt at resette den.
Ellers har man da lov til at sætte telefonen til fabriksstandard.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 20:09

Fra netværk over simkort og til en mulig låst tlf...

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 03-11-15 01:22

Tak for svaret ThorDin.