/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
KEMI
Fra : Darl
Vist : 473 gange
70 point
Dato : 31-10-15 13:35

hej :)

Jeg sidder med en kemi aflevering og er gået lidt i stå.
jeg skal svare på:

jeg har forklaret hvordan ren væske og fast stof indgår i ligevægtskonstanten, men forstår simpelthen ikke forklaringen i min bog på - Hvorledes indgår en ion i en vandig opløsning i ligevægtskonstanten?

på forhånd tak :)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-15 13:51

Søg på
Www.studieportalen
Under kemisk ligevægt.
Ingelein

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 31-10-15 14:51

Ingelein-

det har jeg prøvet. der er ikke hjælp til de opgaver jeg sidder med

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-15 17:32

Her nævner de ikke ligevægtskonstanten, men ligevægtsbrøken
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-10-15 20:49

Dette er kun pjat fra min studie tid:
Jordbær plus Brom giver Brombær plus Jord

Men der lidt om snakken, ligevægten er forskudt til højre fordi der er mest jord.

Og sådan er det også i naturen/kemien, prøv at søge på affinitet og valens,
og du vil opdage sandheder om kemisk ligevægt.

Sæt dig ind i disse sammenhænge i stedet for at spørge her på kandu,
vi kan måske hjælpe dig her og nu, men vi er jo ikke med til eksamen.

Kommentar
Fra : Darl

Dato : 01-11-15 10:28

jamen.. finder det simpelthen så irriterende, at hver gang man spørger om hjælp til noget lektie relateret herinde, så for man lige en moralprædiken med på vejen..

Jeg kan sagtens google mig frem til et hurtigt svar og copy/paste det ind i min opgave, men nu er det altså sådan at jeg spørger om hjælp! netop for at forstå det.
det er altså ikke alle studerende der ikke vil lære. Jeg går faktisk op i at forstå mine svar til opgaverne... så jeg kan gå til eksamen til sommer og føle mig godt klædt på.
Sidder i den situation at jeg er blevet nødt til at læse Kemi B som fjernstudie fordi enkelt fag ikke er nok til at få su og jeg har taget alle andre su givende fag før, så bliver nødt til at arbejde ved siden af... min drømme udd. kræver kemi på B niveau så kæmper hver dag for at komme igennem mine afleveringer og FORSTÅ DEM!
så inden i kommer med jeres
"Sæt dig ind i disse sammenhænge i stedet for at spørge her på kandu,
vi kan måske hjælpe dig her og nu, men vi er jo ikke med til eksamen." så skriv et svar hvor i er uddybende og lære mig grunden til spørgsmålet istedet for.. ellers lad hver med at komme med et svar...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-11-15 12:13

Ja, jeg forstår dig fuldt og helt. Jeg har det på samme måde og vil gerne forstå Ting, så de virkelig giver mening for mig. Det hjælper ofte i andre sammenhænge også. Held og lykke.
Ingeborg