/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hirens boot til ssd
Fra : return
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 30-10-15 21:39

Hirens boot cd virker ikke til pc'er med ssd diske nogen der ved om der findes hirens boot til ssd diske

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-10-15 22:44

Pas lige på med SSD diske for de kan ikke tåle "lov format" eller lign. (har jeg hørt)

Skal du ændre partitioner vil en skive med "gparted" måske kunne bruges.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-11-15 17:01

Den virker fint på min pc med SSD disk.

Men hvad er det du vil med den dvd - Boote fra den eller bare have den liggende og bruge programmerne.

Og som skrevet, aldrig formater en SSD disk.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-15 09:49

Selvfølgelig virker Hirens Boot på SSD og selvfølgelig må man formatere en SSD disk. Grunden til at det er skidt og formatere den med low-level tools er at på SSD disk kan man kun skrive et vis antal gange, men vi snakker altså om tusind vis af gang, det er det samme med USB-nøgler, de tåler også kun et vis antal skrivninger.

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=hvor%20l%C3%A6nge%20holder%20en%20ssd

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 02-11-15 15:06

Tak for svaret webnoob.